Schreiber Skrevet 29. juli 2019 Del Skrevet 29. juli 2019 (endret) Wow er ikke noe "live service" Jeg er konstant overasket over hvor villige forbrukere er til å forsvare de som utnytter dem. Nei, live service er et kode ord for store tomme spill laget for å lopppe brukerne over en lengre tid. For å bruke dine egne ord er games as a service, eller live service om du vil, spill som ment å loppe brukerne over en lengre tid. WoW har holdt det gående i hele 13 år, og krever at du betaler en viss sum pr måned for å få lov til å spille. Det er jo selve definisjonen på live service - igjen, med dine egne ord. Endret 29. juli 2019 av Schreiber Lenke til kommentar
...... Skrevet 29. juli 2019 Del Skrevet 29. juli 2019 Nå er jo ikke WoW et tomt spill, slik som Anthem for å ta ett eksempel. Nye Wolfenstein tjener absolutt ingenting på å være et live service-spill. MMO og games as a service er ikke det samme i det hele tatt. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 29. juli 2019 Del Skrevet 29. juli 2019 (endret) For å bruke dine egne ord er games as a service, eller live service om du vil, spill som ment å loppe brukerne over en lengre tid. WoW har holdt det gående i hele 13 år, og krever at du betaler en viss sum pr måned for å få lov til å spille. Det er jo selve definisjonen på live service - igjen, med dine egne ord.Når ble den frasen brukt for første gang? 2015? 2014? Wow er et mmo, ikke har det hatt microtransaksjoner (som er hvofor man har live services eksisterer, uten microtransaksjoner ingen live services. Trengte Battlefield 5 å være et live service? Ble det bedre av det. Ser det ut som young blood ble bedre av å være en live service? Ble AC odyssey bedre enn black sails fordi det var en live service? Ingen spill har noen gang blitt bedre av å være en live service. Live service er for utgivere ikke forbrukeren. Endret 29. juli 2019 av Gunfreak Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 30. juli 2019 Del Skrevet 30. juli 2019 Det har blitt oppdaget en QR-kode i Halo Infinite traileren som leder til et hemmelig audio-klipp https://content.halocdn.com/media/Default/home/343/lx0.0082711ly-0.0251671lz0.0000085-99ddb8f420eb4372922fa21859a2b8ca.mp3 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 31. juli 2019 Del Skrevet 31. juli 2019 (endret) Når ble den frasen brukt for første gang? 2015? 2014? Wow er et mmo, ikke har det hatt microtransaksjoner (som er hvofor man har live services eksisterer, uten microtransaksjoner ingen live services. Trengte Battlefield 5 å være et live service? Ble det bedre av det. Ser det ut som young blood ble bedre av å være en live service? Ble AC odyssey bedre enn black sails fordi det var en live service? Ingen spill har noen gang blitt bedre av å være en live service. Live service er for utgivere ikke forbrukeren. Jeg forstår du ikke har noen interesse av å prøve å skjønne hva jeg sier, så jeg tror vi dropper denne diskusjonen her. Som du selv sier er live service at man holder liv i spill i årevis for å loppe brukerne for penger. Det er selve definisjonen på et MMORPG. At man ikke kalte det live service før har ingenting å si. Og ja, spill som Ghost Recon: Wildlands, Rainbos Six: Siege, og AC: Odyssey ble bedre fordi det var en live service. GR: Wildlands fikk nytt content senest for noen uker siden, hele to år etter launch, nettopp på grunn av det. AC: Odyssey har fått mer content, økt level cap og så videre, nettopp fordi det er live service. Men du kommer nok aldri til å skjønne dette, så vi setter en stopper her. Endret 31. juli 2019 av Schreiber 2 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 31. juli 2019 Del Skrevet 31. juli 2019 For å ta den diskusjonen i en litt annen retning, er det egentlig nødvendig at spill er en live service for å få mer innhold? Utvidelser er blitt laget helt siden jeg begynte med PC-gaming på 90-tallet. Disse kom gjerne lenge etter at spillet var utgitt og hadde masse innhold. I dag selger man gjerne utvidelsene stykkvis ved å selge ett og ett våpen eller kostyme, og de er ofte laget før spillet utgis. Jeg ser ikke at dette bidrar med noe positivt til hobbyen. Jeg ville heller foretrukket en høyere utsalgspris fremfor å betale faste avdrag eller via mikrotransaksjoner. Det virker for meg ærligere og enklere å forholde seg til. De finurlige inntjeningsmodellene i dag gir meg en ubehagelig følelse av at noen prøver å lure meg, og når jeg skal kjøpe et nytt spill må jeg hele tiden gjøre grundig research både om dette og DRM-helvete for å forsikre meg om hva det er jeg begir meg ut på. Lenke til kommentar
...... Skrevet 31. juli 2019 Del Skrevet 31. juli 2019 CDPR viste hva DLC virkelig er med utvidelsene til The Witcher 3. Man kunne kjøpe de for en fair pris, og man fikk i tillegg et titals gratis utvidelser. Disse hadde kostet $5 hos hvilket som helst andre studioer. Alt annet en slike utvidelser som HoS og B&W er totalt uinteressant å betale for i singleplayer-spill. Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 Microsoft/Mixer har "kjøpt" Ninja... wow. 6 års kontrakt for over 900 millioner dollar visstnok. Lenke til kommentar
Johannes Entenmann Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 Hørtes nesten for vilt ut til å stemme Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 Om varigheten og summen stemmer vet jeg ikke men så det i en tweet noen linket på resetera før i dag, men at Ninja skal streame eksklusivt på Mixer er offisielt. Lenke til kommentar
Johannes Entenmann Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 Kanskje det blir litt flere på mixer, mixer har svært lite folk nå . Lenke til kommentar
Avean Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 https://www.youtube.com/watch?v=J7Ivdq5E-fs Fysikkdrevne prosjektiler istedenfor et system som kalkulerer treff eller ikke. Støtte for 100 spillere, kjøretøy, taktisk gameplay og mye mer. Det her virker utrolig lovende selv om killstreaks og perks fortsatt er der. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 6. august 2019 Del Skrevet 6. august 2019 Duck Tales Remastered fjernes fra alle digitale butikker fra og med 8. og 9. august avhengig av plattform. Spillet er nå 75% redusert på Steam, så hvis du ønsker å prøve denne etter min mening gode remasteren av en klassiker så er nå absolutt tidspunktet. http://www.capcom-unity.com/capkel/blog/2019/08/06/pick-up-ducktales-remastered-on-sale-now-before-it-leaves-digital-storefronts-starting-august-8th Capcom har ikke oppgitt noen grunn, men som vanlig er det nok lisenshelvete som skaper problemer. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Ah yes https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fnichegamer.com%2F2019%2F08%2F14%2Fshantae-5-officially-titled-shantae-and-the-seven-sirens-first-info-and-screenshots%2F%3Ffbclid%3DIwAR2gf8NpOKQYnKkZEopKY3YjvbelYf8t_X9miBC_JCEmhZ_Db61jniFt5oA&h=AT18tbOBrbQ_mqoNGPZ6jnLL_SVGJF2QvBShXqf7R8mOFAgMpU1qU3KOkSDBSam5peXwHCFYC50OokPjQp56MUV5DD_Rj71cRfzy7HDhv6yBauYsxRBgF-0AizYktN5ZkpnJYmalmVOrlgD5G4iltd3TDRo4Ra6GfCyS Shantae 5 Officially Titled Shantae and the Seven Sirens, First Info and Screenshots 1 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 <- sjekk avataren jeg har brukt en god stund nå. Hvordan tror du jeg føler meg nå? :evil: Gidder ikke lese om det, men vil heller spille det "blindt". Men gleder meg syyyyyykt! Lenke til kommentar
Mala Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Ja tenkte på deg med én gang jeg leste om det i dag tidlig 1 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 24. august 2019 Del Skrevet 24. august 2019 Tar en ny runde med Witcher 3. Nå med mods, det er utrolig hva en mod pp 30 mb kan gjøre med grafikken på et spill på nesten 45gb. Det er jo lys/shader juks. Samme som de gjør på consoler fordi de ikke kan kjøre heftige teksturer. Men likevel kult. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 28. august 2019 Del Skrevet 28. august 2019 (endret) Kanskje noe å tenke på? Endret 28. august 2019 av Schreiber Lenke til kommentar
vidor Skrevet 28. august 2019 Del Skrevet 28. august 2019 Er det noen som kan få dette til å fungere er det vel Google, men det krever ekstremt tighte looper og en kjapp lav-latency fiberlinje. Selv SteamLink på gigabit kablet lokalnett synes jeg er for tregt. Forsinkelsen ligger jo mest i video encoding og decoding, så Google må kjøre en superoptimalisert og kraftig video-encoder og krysse fingere for at spillerene har en kjapp video-avspiller. De har ikke mange millisekundene på seg før ting ikke føles responsivt nok. Tenker at de at de bommer litt med konseptet fordi dem som har kjappe nok linjer som egner seg sannsynligvis også har en relativt kraftig maskin slik at streaming av spill velges bort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå