Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Poenget mitt er at forskjellene er klare og 100% tydelige når man ser en 1080p sammenligning på telefonen på en liten OLED skjerm.

Hvordan tror du det er da om man sitter på en 55-65" skjerm? :) Om du syns det utgjør liten forskjell så er det greit. Men nå er det jo ikke bare skarpheten det er gjort kompromisser på her, men flere grafiske detaljer er jo fjernet ut i fra det jeg ser. Ikke at det har betydning for spillbarheten da.
Jeg vet at det er ganske stor forskjell hos meg på 65", men bare 30 vs 60fps diskusjonen gjør jo automatisk at Switch utgaven er langt mindre attraktiv.

Spillet fungerer sikkert godt på begge plattformene det som sagt. Om man ønsker portabel opplevelse er det kun én utgave som gjelder, og det er Switch utgaven selv om den er noe upolert og røff i kantene.

 

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poenget mitt er at forskjellene er klare og 100% tydelige når man ser en 1080p sammenligning på telefonen på en liten OLED skjerm.

 

Men poenget mitt var nå en gang at en sånn sammenligningsfilm har absolutt basis i virkeligheten. Det er en grafisk forskjell, selvsagt. Det sier seg selv. Men hvem sitter og spiller samme spill på to plattformer samtidig side ved side? Spiller du kun en versjon er spillet så godt som identisk på alle plattformene.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Noe mer analogt.

For noen uker siden var det The Great Game.

22500 28mm figurer for å kjempe slaget ved Waterloo.

Dette var for å få inn penger til veldedighet. Dette skal være historiens største miniatyr spill.

Noen har endelig fått skrevet en skikkeleg blog post om det. Frem til nå har det bare hvert korte nyhetsartikler om det.

https://shedwars.blogspot.com/2019/06/the-great-game-re-fight-of-waterloo.html?m=1

Lenke til kommentar

Noe mer analogt.

For noen uker siden var det The Great Game.

22500 28mm figurer for å kjempe slaget ved Waterloo.

Dette var for å få inn penger til veldedighet. Dette skal være historiens største miniatyr spill.

Noen har endelig fått skrevet en skikkeleg blog post om det. Frem til nå har det bare hvert korte nyhetsartikler om det.

https://shedwars.blogspot.com/2019/06/the-great-game-re-fight-of-waterloo.html?m=1

 

Dette var ekstremt kult.

Lenke til kommentar

Da har jeg rundet det kritikerroste Celeste.

 

Det er ikke mange spill som har klart å spikre plattformspill-gameplay så godt som dette siden de store plattform-klassikerne på NES og SNES. Det er til tider utrolig vanskelig, men det at man alltid starter på samme skjerm man døde er en genistrek, for det fjerner irritasjonsmomentet med å måtte repetere tidligere segmenter og man får alltid lyst til å gi det et forsøk til og et forsøk til.

 

Eneste jeg kan utsette er at det blir i overkant lange dialoger til tider, noe jeg ikke synes hører hjemme i denne typen spill. De kan riktignok skippes, men spillet forteller faktisk en ganske interessant historie om å bekjempe angst som det er verdt å få med seg, den er bare hva man på engelsk kaller overwritten.

 

Man bør også ha en kontroller med en gammeldags d-pad. Jeg spilte med en Xbox-kontroll og d-paden der skiller ikke klart nok mellom sidelengs og diagonal bevegelse, noe som resulterte i mange dødsfall. Å spille med stikke er helt håpløst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter to år tok jeg meg en titt på rising storm 2 Vietnam ingen.

 

Jeg har bare gledens nyheter om det.

Ser ut som det meste av bugs er borte.

De har lagt til sør Vietnam og Australia.

Masse nye maps, multiplayer kampanje.

Alle DLCer er kosmetiske.

Og gameplayet er like bra som alltid.

Når et dusin VC får napalm i hode, og de som ikke brenner i hjel løper for livet og er lette plukke ned med rifla, war is hell.

Lenke til kommentar

Dagens glad nyhet. Remedy har kjøpt tilbake rettighetene til Alan Wake. Forhåpentligvis så kan det bety at spillet kommer ut til fks PS4 og at en oppfølger kan skje.  :w00t:

 

https://www.eurogamer.net/articles/2019-07-01-alan-wake-developer-remedy-regains-publishing-rights

 

Meget! Likte Alan Wake ganske godt, det var en solid opplevelse :) Var faktisk på tanken å ta meg en ny gjensomspilling av det her forleden! 

 

Har faktisk havnet litt tilbake til PC-spilling her, etter å ha ikke hatt på datamaskina på over 2 måneder. Ble litt bitt av Battlefield V igjen etter å ha kjøpt inn nytt tastatur og mus som gjorde spillopplevelsen noen hakk bedre, men DICE gjør det ikke lett for meg..Selvsagt noen dager etter at jeg fant spillegleden igjen så dumpet de jo nok en katastrofe oppdatering til spillet...helt utrolig hvor mye dritt de skal få til med stakkars BFV :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg er så mye bedre i Red Orchestra/Rising Storm spillene enn jeg er i noe annet FPS muliiplayer spill, i spill som BF serien eller andre FPS er jeg liksom, eh sånn passe, får mellom 10 og 20 kills for det meste. 

Mens i disse spillene kan jeg få over 30 kills og ikke minst får jeg ofte masse poeng fordi jeg er flink til samarbeid i lag. 

 

Jeg kunne ønske jeg kunne finne hemeligheten. det må være noe med de spillene som gjør at jeg er 2 hakk bedre i de enn i alle andre FPS jeg har prøvd, en sammenheng mellom hvordan lag arbeidet er eller hvordan våpnene oppfører seg osv. Men hvordan skal man faktisk finne dette ut. 

Lenke til kommentar

Jeg er så mye bedre i Red Orchestra/Rising Storm spillene enn jeg er i noe annet FPS muliiplayer spill, i spill som BF serien eller andre FPS er jeg liksom, eh sånn passe, får mellom 10 og 20 kills for det meste. 

Mens i disse spillene kan jeg få over 30 kills og ikke minst får jeg ofte masse poeng fordi jeg er flink til samarbeid i lag. 

 

Jeg kunne ønske jeg kunne finne hemeligheten. det må være noe med de spillene som gjør at jeg er 2 hakk bedre i de enn i alle andre FPS jeg har prøvd, en sammenheng mellom hvordan lag arbeidet er eller hvordan våpnene oppfører seg osv. Men hvordan skal man faktisk finne dette ut. 

 

De spillene er langt mer sim aktig enn BF serien som er ren arkade. Tror nok du gjør det bedre i de spillene pga kanskje du faktisk har talent for å tenke "taktisk" samt våpnene oppfører seg mer realistisk. Jeg håper og tror at neste Call of Duty utifra det jeg har lest faktisk blir semi-realistisk og ikke arkade som tidligere. Savner et moderne fps lignende Red Orchestra serien.

Lenke til kommentar

Rimelig dødt på norske spillfora om dagen. Strengt tatt har man jo mer tid til spill og sosiale media i fellesferien enn ellers?  :hmm:

Regner med at folk er mye ute.  :ph34r:

 

Hva den brennende tingen på himmelen faktisk er, det veit jeg ikke. Den er ihvertfall skummel, jeg liker den ikke, og holder meg unna den. Alt for sterkt "brennende lys" fra den.  :ph34r: Og jeg skifter farge, fra hvit til rød, når jeg først er ute under den tingen.

Endret av Sarcoex - Gnålern
Lenke til kommentar

Enig i at man må nyte sommeren mens den er her, men jeg får fint tid til både gaming og å sitte noen timer ute om dagen. Jeg synes heller ikke denne sommeren har vært så mye å skryte av så langt. Satt ute og spise akkurat nå og det var en sur vind som gjorde at det ble for kaldt med shorts. 

 

Det skjer lite på spillnyhetsfronten, men stort sett spiller jeg spill som er flere år gamle uansett.  ;) Nærmer meg nå slutten på Soul Blazer, som jeg har spilt for første gang. Meget solid spill egentlig. Det er ikke på nivå med A Link to the Past eller Alundra, men det har en enkel oppskrift som fungerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...