Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samme her. Tror jeg har vært en av de mest aktive på både reddit og Xbox forumene som har drevet med MCC port-begging til PC, og jeg var midt i en playthrough av MCC på Xbox igjen med en kompis når PC versjonen endelig ble annonsert. Vi spilte ferdig H3 som vi hadde begynt på, men resten av titlene lar vente på seg til PC releasen :D

 

Halo 5 har vel faktisk ikke blitt annonsert til PC enda siden det ikke er en del av MCC, men får jo inderlig håpe det også dukker opp etter hvert.

Lenke til kommentar

Bra nyhet: Elder Scrolls Online: Elsweyr ble sendt i dag, så har det nok på mandag.

 

Kjip nyhet: Hele telefonlinjen ble avrevet et stykke nede bortenfor her, så har ikke hatt fasttelefon eller internett siden sent mandag. Telenor har satt frist til neste tirsdag for å ordne det - hvis de kan. Men linjene er så dårlige at de har tenkt å oppgradere dem "etterhvert", så det er slettes ikke sikkert de gidder reparere dem i det hele tatt. Da kan det i verste fall ta mange måneder før jeg sitter med bra internett igjen. FFS... Eneste grunnen til hvorfor jeg i det hele tatt kan skrive dette, er fordi jeg bruker mobilen som wifi hotspot. Det funker, men er sykt tregt, og å laste ned noe eller se på youtube, HBO, Viaplay osv er det bare å glemme. Blir vel også solid bruk av datamengde, så å spille på nettet går dårlig. Men coveret til Elsweyre ser jo tøft ut. Det er da noe.  :roll:

 

ESO på PC eller konsoll? Hadde du kjøpt Elsweyr digitalt på PC så hadde du kunnet lastet det ned for lenge siden før du mistet nettet og også hatt early access på expansion siden 20. Mai.

 

Bare sånn for å gni det inn :p

Lenke til kommentar

Hyggelige spelarar!

 

Eksisterer det eit godt skytespel ala. gode gamle Unreal Tournament i dag? Epic holdt jo lenge på med ein ny versjon i UE4 som såg veldig bra ut, men så vart Fortnite populært...

 

 

Ønsker meg eigentleg eit skytespel tilsvarande Rocket League, der ein kan hoppe raskt inn, spele nokre runder, ha eit rimeleg greit matchmaking-system, og ikkje voldsomme mengder meta som ein må sette seg inn i for å klare seg greit. Finst det?

Lenke til kommentar

Hyggelige spelarar!

 

Eksisterer det eit godt skytespel ala. gode gamle Unreal Tournament i dag? Epic holdt jo lenge på med ein ny versjon i UE4 som såg veldig bra ut, men så vart Fortnite populært...

 

 

Ønsker meg eigentleg eit skytespel tilsvarande Rocket League, der ein kan hoppe raskt inn, spele nokre runder, ha eit rimeleg greit matchmaking-system, og ikkje voldsomme mengder meta som ein må sette seg inn i for å klare seg greit. Finst det?

 

Er det ikke en ny mulitplayer Quake ting som kom ut for et års tid siden, vet ikke hvor mange som spiller det eller om det faktisk er bra. Eller om det er ute eller i noe early access ting.

 

Om du du overlever singeplayer er jo Doom 2016 et sånn spill.

Lenke til kommentar

ESO på PC eller konsoll? Hadde du kjøpt Elsweyr digitalt på PC så hadde du kunnet lastet det ned for lenge siden før du mistet nettet og også hatt early access på expansion siden 20. Mai.

 

Bare sånn for å gni det inn :p

 

Takk for den, du. :p Spilte det på PC da det kom, men flyttet over til PS4 da vi fikk dra til Morrowind. Mye bedre å slappe av på sofaen med en gamepad og bare traske rundt, uten å stresse. :)

 

Men fikk for øvrig ordnet internett her. Har bestilt mobil fra ICE med 6GB databruk til samme pris som ombilen jeg har fra før fra Telenor, og den har kun 3GB databruk. Men jeg kan betale en hundrelapp ekstra i måneden, og få 1.000GB ekstra databruk hos ICE, med 10Mbit/s oppkobling. Den jeg har nå er bare på halvparten. Blir spennende å se om dette funker i praksis. :)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Er det ikke en ny mulitplayer Quake ting som kom ut for et års tid siden, vet ikke hvor mange som spiller det eller om det faktisk er bra. Eller om det er ute eller i noe early access ting.

 

Om du du overlever singeplayer er jo Doom 2016 et sånn spill.

 

Skal sjekke det ut! Takk for tips!

 

Doom står på todo-lista, eg må alltid ha eit singleplayer-spel å jobbe med, men saknar eit multiplayer-spel av den typen eg snakka om. Det er artig med battle royale for all del, sidan alt handlar om det i dag, men eg er litt lei. Casual CSGO er kanskje det nærmaste eg har kome til no. 

Lenke til kommentar

Takk for den, du. :p Spilte det på PC da det kom, men flyttet over til PS4 da vi fikk dra til Morrowind. Mye bedre å slappe av på sofaen med en gamepad og bare traske rundt, uten å stresse. :)

 

Men fikk for øvrig ordnet internett her. Har bestilt mobil fra ICE med 6GB databruk til samme pris som ombilen jeg har fra før fra Telenor, og den har kun 3GB databruk. Men jeg kan betale en hundrelapp ekstra i måneden, og få 1.000GB ekstra databruk hos ICE, med 10Mbit/s oppkobling. Den jeg har nå er bare på halvparten. Blir spennende å se om dette funker i praksis. :)

Husk å betal regningene i tide. ICE sender ikke regning før de sender purring med gebyr. Jeg fikk også flere purringer på regninger jeg allerede hadde betalt så byttet etter 5 måneder.

 

At de ukentlig kommer på døren for å få meg til å skifte hjelper heller ikke.

 

ESO frister sykt forresten. Har det på PC men kom aldri forbi tutorialen. Burde gi det et nytt forsøk.

Lenke til kommentar

Du bør absolutt gi ESO en ny sjanse. Når spilte du det sist? Jeg spilte det fra dag én men det var så ræva ved release at jeg la det på hylla ett års tid til første storpatchen kom som fiksa mye med spillet og som overhalet combaten totalt. Nå er det jo 5 år gammelt og det har skjedd mye på de årene så i dag er det jævlig bra.

Lenke til kommentar

Betaler de aller fleste regningene automatisk i nettbanken. Er kun lånekassen jeg betaler manuelt, og det kun for å tvinge meg selv til å huske på å logge inn i nettbanken en gang i blandt. Selve kontoen sjekker jeg på mobilen via vipps.

 

Vet tutorialen i ESO var i kjedeligste laget da det kom, men vi har fått en helt ny siden da. Den gamle er fortsatt der, men du må finne og starte den manuelt ved å dra til startområdet til alliansen din. Den nye tutorialen går mer rett på sak, er mye kortere og lærer deg det aller mest nødvendige, før du slippes løs i den store verden og må klare deg selv. Eller rettere sagt var det en ny tutorial i Summerset, og godt mulig Morrowind. Aner ikke hva som skjer med Elsweyr. Da Morrowind kom startet alle nye karakterer der, og alle startet i Summerset da den kom. Vil tro alle starter i Elsweyr nå. Så fremt man har disse installert, så klart.

 

ESO er for øvrig gratis på Gamepass på Xbone, for de som har det. Er nok bare basisversjonen, men dog.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Vil tro det er nærmere to år siden jeg prøvde det sist, husker ikke helt. Får laste det ned igjen. Blir vel å bruke en kveld bare i character creation kjenner jeg meg rett.

 

Jeg hadde også avtalegiro og eFaktura fra ICE btw, fikk inkasso lell. Bare en heads up.

Lenke til kommentar

ESO lvlingen er litt i det enkleste laget så alle classene skal vel facerolle seg igjennom solo rimelig lett, men jeg har bare spilt Nightblade og levler nå en Necromancer å begge de kan pulle og slakte store klynger med enemies uten noe problem.

Lenke til kommentar

Taklet ikke ESO, prøvde når det var nytt men ble lei fort

 

Så prøvde jeg det igjen i fjor, ene og alene for å dra tilbake til vvardenfell.

 

Men de hadde ødelagt den flotte øya mi.

 

Feks i morrowind på øst siden, vel tel moria er det vel. Er det en stor flott sjø med masse små øyet og utrolig mye å utforske. Husker man måtte stocke opp på utstyrt og forsyninger om man skulle vandre der, og best av alt water walking potion eller spell.

 

I ESO er dette bokstavelig talt noen grunne vannpytter du løper over på 30 sekunder.

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar

Er det noen classes som er bedre til solo-leveling forresten?

 

Strengt tatt eksisterer ikke klasser i ESO. Alle har tre unike skill trees hver, men ellers er de helt like, og du har få aktive skills å velge i. For å si det sånn har jeg en sorceror med light armor og to staver, og surrer rundt med en liten demon for å hjelpe meg. Tenkte å se om jeg kan spille ESO via mobilen (det kan jeg, heldigvis!), så startet like greit en ny sorceror. Denne gangen har jeg heavy armor, sverd, skjold og null demon for å hjelpe til. Tenke å lage en Battlemage, eller noe i den duren. Dette går helt fint. Med andre ord, karakteren du lager i ESO har strengt tatt lite med klassen å gjøre, så du har stor frihet til å lage en karakter du liker å spille. 

 

Når det gjelder solo er det litt lett å lage en karakter som kan steamrolle det meste i starten, men det blir heldigvis vanskeligere etterhvert. Å levle opp til max level tar ikke så lang tid, men vi fortsetter med champion levels (tenk paragon i Diablo 3 osv), så dette kan ta lang tid. En del områder er vanskeligere enn andre, og det er en del dungeons osv jeg sliter med. Er vel noe i stil med Skyrim. Mye er lett nok, men det er absolutt en utfordring her og der. Men det beste er jo å utforske og ha det moro. :) I tillegg er det jo dungeons osv, og disse kan være svært vanskelige etterhvert. Er en del jeg aldri har klart å fullføre, spesielt av de nyere. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I går hadde jeg en helt vanvittig herlig opplevelse!

 

Jeg har fått i hus en Ultra HDMI moddet N64, som ett endelig end-game på hva som er mulig med den konsollen. Fikk Doom 64 i kassa her om dagen, og fyrte det opp på 65" i går kveld. Dette er muligens ett spill som kanskje ble forbigått i stillhet den gangen med GoldenEye og Turok som "the real shit" på konsollen, 3D.grafikk og full pakke. Men du verdens land og rike det ser godt ut...og ikke minst lyden er helt absurd fet! Aubrey Hodges har snekret ett klamt og deilig soundtrack til dette spillet..og lydkvalitet som med bilde har fått ett SOLID løft sammenlignet med en stock/RGB-moddet konsoll. Allt det analoge forbigås her. Med den nydelige de-blur filteret og Hybrid scanline funksjonen denne modden tillater så ble jeg smått tatt på sengen i går :D

 

Det var definitivt IKKE sånn jeg husket dette spillet siden jeg lånte det tilbake på 90-tallet :wee: Gleder meg til å fortsette spillet senere.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...