Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og det før spillet i det hele tatt er kommet. Akkurat som jeg trodde... Litt vanskelig å ta folk seriøst når det er så åpenbart at de ikke har spilt spillet de klager over. Vet det er sluppet for folk med PC og Xbone, men ikke glem at folk har hatet Anthem fra første screenshot. For den saks skyld er jo Dragon Age 4 bekreftet, og jeg vedder på at det er mange som klør i fingrene etter å få klage når første screenshot kommer.

Men det har allerede vært ute flere dager, så mange har prøvd. Er ikke rart Anthem har hatt lave forventinger fra første stund når de siste spillene fra Bioware alle har vært dårlige. 

Lenke til kommentar

Må si jeg er imponert over historien i Uncharted 4.

Den greier noe få spill får til, troverdig dialog og et troverdig virkelig liv.

Senen hjemme med middagen og TVen, er veldig bra. Spill er elendig på å vise det hverdagslige.

Generelt er dialogen også langt over de tidligere spillene i serien.

Men sully ser drit gammal ut.

Syns i grunn de foregående Uncharted spillene er veldig oppskrytt, men nummer 4 valser over alle sammen og er bare helt jævlig bra rett og slett syns jeg.

Når det er sagt så starta jeg på Drakengard 3 i går, og joda dette er rent teknisk helt krise til tider. Skikkelig ille faktisk. Men herrrenfred for ett herlig spill likevel! Er bare så deilig sprøtt og tilfredsstillende, flott musikk og samtalene in-game er rent gull.

Taro Yoko GULL!

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men det har allerede vært ute flere dager, så mange har prøvd. Er ikke rart Anthem har hatt lave forventinger fra første stund når de siste spillene fra Bioware alle har vært dårlige. 

Nei, det kommer ikke før på fredag offisielt. Akkurat nå er det ute i early access. Det er ikke det samme. Og hva mener du for øvrig med "de siste spillene"? Aldri skjønt helt at hvis et spill får dårlig mottakelse, får en rekke andre tidligere spill på et eller annet vis retroaktivt dårlig mottakelse de også? Mass Effect: Andromeda var en skuffelse for mange, dermed har mange glemt at de storkoste seg med Dragon Age 3, og mener det var et elendig spill? Hvordan gir det mening? Eller blander du BioWare og Bethesda, som jeg har inntrykk av at mange gjør? "Fallout 76 er ræva, derfor er Anthem det også!" WTF...

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Nei, det kommer ikke før på fredag offisielt. Akkurat nå er det ute i early access. Det er ikke det samme. Og hva mener du for øvrig med "de siste spillene"? Aldri skjønt helt at hvis et spill får dårlig mottakelse, får en rekke andre tidligere spill på et eller annet vis retroaktivt dårlig mottakelse de også? Mass Effect: Andromeda var en skuffelse for mange, dermed har mange glemt at de storkoste seg med Dragon Age 3, og mener det var et elendig spill? Hvordan gir det mening? Eller blander du BioWare og Bethesda, som jeg har inntrykk av at mange gjør? "Fallout 76 er ræva, derfor er Anthem det også!" WTF...

Det er ikke early access bare fordi dem slipper en patch. Det vi har nå er hva anmeldere og andre får spille, og om dette er alt dem har å vise til etter flere år med utvikling så er det skuffende. Blander ikke jeg, er bioware jeg mener. Hvorfor er du så bastant på at spillet er så forskjellig nå fra det som kommer ut på fredag?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har slitt en stund med at jeg ikke lengre kan interacte med javelinen min i byen siden den er bugget, så eneste måten jeg fikk opp reisemenyen var ved å gå inn i launch bay å trykke på utgangsdøra der. Vel... nå har denne døra også bugget seg så nå er jeg stuck i byen permanent og gamesaven min er totalt uspillbar :D

Like greit. Var egentlig dritt lei hele spillet da det kun var hele 3 strongholds på repeat som var verdt å gjøre nå, så da fikk jeg slettet hele søppelspillet fra SSD'en å gjort plass til Metro Exodus istedet :)

Forresten, noen mente at denne buggen kunne triggres hvis man skippet rulleteksten når man har rundet spillet, men aner ikke om det stemmer. Kan være verdt å ha i bakhodet om dere orker runde spillet bare sånn for sikkerhetskyld :p

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Fikk endelig sendingsbekreftelse på Anthem, men det betyr jo at jeg ikke får det før på mandag. Det er kanskje like greit. Er mildt sagt drittlei all klagingen rundt det, så gidder ikke kommentere det mer på noen forums eller noe. Skal spille det på mandag, og etter demoene vet jeg at jeg kommer til å stortrives. Men å snakke om det er meningsløst.

I mellomtiden blir det Dead or Alive 6 i morra, og fikk Etrian Odyssey Nexus i dag. Spesielt EON lover svært bra. Har ikke brukit 3DSen på månedsvis før jeg fikk Luigi's Mansion for en stund siden, og spillet som sto i da var, selvsagt, Etrian Odyssey V. :p Elsker denne serien, og Nexus virker på mange måter å være "best of the best". Hele 18 klasser vender tilbake, og vi får rimelig mye fra hele serien her. Verdenskartet fra IV, stats osv fra V (magi styres av INT og WIS, for eksempel, ikke TAC som før), og mange dungeons kommer tilbake i ny drakt. Dette er det siste Etrian Odyssey'et på 3DS, så de har nok ikke holdt noe tilbake. Knallspill. :D

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk endelig sendingsbekreftelse på Anthem, men det betyr jo at jeg ikke får det før på mandag. Det er kanskje like greit. Er mildt sagt drittlei all klagingen rundt det, så gidder ikke kommentere det mer på noen forums eller noe. Skal spille det på mandag, og etter demoene vet jeg at jeg kommer til å stortrives. Men å snakke om det er meningsløst.

I mellomtiden blir det Dead or Alive 6 i morra, og fikk Etrian Odyssey Nexus i dag. Spesielt EON lover svært bra. Har ikke brukit 3DSen på månedsvis før jeg fikk Luigi's Mansion for en stund siden, og spillet som sto i da var, selvsagt, Etrian Odyssey V. :p Elsker denne serien, og Nexus virker på mange måter å være "best of the best". Hele 18 klasser vender tilbake, og vi får rimelig mye fra hele serien her. Verdenskartet fra IV, stats osv fra V (magi styres av INT og WIS, for eksempel, ikke TAC som før), og mange dungeons kommer tilbake i ny drakt. Dette er det siste Etrian Odyssey'et på 3DS, så de har nok ikke holdt noe tilbake. Knallspill. :D

Skjønner ikke hvorfor du blir så irritert over at folk gir kritikk? Både anmeldere og "vanlige" folk sier jo det samme. Skjønner ikke hvorfor du skal forsvare den som du gjør og komme med svada som "early access". Ho, bioware har gjort en dårlig jobb siden Mads Effect 3, derfor er ikke folk overrasket lengre.

Greit at du er lei klaging, men når det er av gode grunner så burde man jo ta det til etteretning.. Men får håpe det blir bedre og at du vil like det.

Endret av Quakecry
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor du blir så irritert over at folk gir kritikk?

Fordi folk har dømt spillet nord og ned helt fra første stund uten engang å ha prøvd det? Fordi de sier ME: Andromeda var dårlig, derfor er plutselig hele katalogen til Bioware elendig? Fordi de ikke ser forskjell på Fallout 76 og Anthem? Fordi det er blitt så populært å hate spill de siste 10, 15 årene at få bryr seg om å snakke om spill fordi man faktisk liker å spille dem? Fordi Anthem har fått mange dårlige anmeldelser allerede, før det i det hele tatt er offisielt sluppet? Fordi nevnte anmeldelser så godt som aldri blir justert i ettertid, til tross for at spill som Anthem hele tiden blir oppdatert og endret? Er bare å velge og vrake her.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Vi kan jo ta det på en annen måte. Hvordan ville et spill som Legend of Zeld: Breath of the Wild ha blitt mottatt på PS4? På Nintendo er det regnet som et av de beste i serien så langt, og etter to år er det fortsatt et av de beste på hele konsollen. På PS4 ville det nok ha fått slakt. Grafisk ser det ikke bra ut i forhold til andre spill på PS4, og det er veldig mange ting med gameplay som suger hesteballe. Våpen knekker hele tiden, vi kan ikke lagre matoppskrifter, det er få fiender, veldig mye repetisjon, og så videre. Likevel elsker Nintendofansen det, og PS4 folk vil hate det.

Grunnen kan oppsummeres med ett ord: Spillglede. Det er et ord som dessverre er omtrent fraværende i dag. Ingen spiller spill for å glede seg over det lengre. Folk vil ha den beste grafikken, den beste lyden, det beste gameplayet, og, selvsagt, at det kjører minimum i stabil 60fps hele veien. At det er morsomt å spille har lite å si. Nintendo har aldri fokusert på sterk hardware, men prøver heller å utnytte konsollene for å få best mulig gameplay. Det har Nintendofansen skjønt for lenge siden, derfor selger 3DS og Switch som hakka møkk, til tross for at de ER hakka møkk i forhold til 4K HDR 60fps konsollene til MS og Sony. Derfor er BotW regnet som en ekte klassiker på Nintendo, men ville fått slakt på PS4.

Crackdown 3 er et annet eksempel. Jeg har sett mange klage på grafikken, at det er repetitivt, at historien er fraværende, og så videre. Men jeg har ennå til gode å se noen si noe om det er morsomt å spille. Det er det så absolutt. Likte du de to første, vil du elske Crackdown 3. Bare husk det er Crackdown 3 du spiller, ikke Saint's Row eller GTA.

Og dermed har vi jo Anthem. Folk har dømt det nord og ned helt siden det ble annonsert, og for svært kreative grunner. Men hvorfor er det ingen som gidder si noe om det er morsomt å spille? Og da mener jeg ikke spille det i ti minutter og tro du vet alt om spiller. "Jeg har spilt det i fire timer!" Spillet ble ikke offisielt sluppet før i dag, og det du klager over av bugs og feil er enten rettet opp, eller blir rettet opp i løpet av noen dager eller uker. Spillet i seg selv vil vare i mange år, og får hele tiden patcher og nytt content. Men den første anmeldelsen, som kom før spillet faktisk ble sluppet, vil så godt som aldri endre seg. Dermed sitter vi der med en drøss ræva anmeldelser av et spill som strengt tatt ikke eksisterer lengre, og folk nekter å gi det en sjanse av alt mulig av kreative grunner. Men om det er morsomt å spille driter folk i. I alle fall frem til 15. mars. Da kommer Division 2, og hylekoret får vel noe annet å fokusere på.

Og dermed setter jeg punktum for Anthem en gang for alle. Spill det, dropp det, elsk det, hat det. Jeg gir faen uansett. Om en uke er det "glemt" av saueflokken av hatere, og det får endelig stå på egne ben og vise hva det er god for.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...