Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.

Anbefalte innlegg

Meget bra tall det der, men folk må huske at "shipped" ikke betyr solgte eksemplarer. Det er vel mer det de har sendt ut til butikkene, så det er nok antall de håper å få solgt. Når det er sagt leste jeg nylig at RE7 solgt ca 7 millioner så langt. Da er det jo bare å sammenligne litt. RE7 har vært ute lenge, RE2 bare noen dager. :)

Var derfor jeg ikke skrev antall solgte, og heller skrev at det var ett godt tall og gå ut i fra :) 

Fikk runde med Leon i kveld, og dette her har så langt ver helt, helt fantastisk! Bedre enn jeg kunne drømme om faktisk. Det er lagt ned så mye solid arbeid her at jeg bare må ta a meg hatten for Capcom :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brutalt og hektisk. Når man plutselig har totalt manko på all ammo og vet man burde spare på det mest mulig til bossene ved å ignorere/snike seg forbi så mange enemies som mulig, begrensede lagringsmuligheter, hvert eneste hit (med noen få unntak) tar deg ned på dangerous health status og slik, så føles det nesten som et helt annet spill.

Generelt alle resurser burde brukes med omtanke, og misbrukes de kan ting gå fra vanskelig til å bli ett mareritt.

Lenke til kommentar

Det er en viss fare for å male seg inn i et hjørne også, hvis man bruker for mye ammo og ikke har en tidligere save å gå tilbake til.

Kommet til kloakken med Claire B på standard og synes det er vanskeligere med henne enn med Leon. Hun har (ennå) ingen våpen med skikkelig punch slik som magnumen til Leon. Synes hennes våpen egner seg bedre til å ta ut grupper med zombier enn sterke enkeltfiender.

Lenke til kommentar

Satte meg ned med iPaden foran TVen, og så Alien: Blackout er ute. Kostet ikke stort heller, så hvor dårlig kan det være? Har blitt positivt overrasket av spill før. :) Men dessverre, dette var kjipe greier. Kort sagt minner det mye om Five Nights At Freddy's, hvor vi ikke "spiller" spillet, men sitter og stirrer på noen monitorer. Den største forskjellen er at man "spiller" Amanda Ripley fra Alien: Isolation, og bruker kameraene for å hjelpe mannskapet ved å åpne dører, si de skal gjemme seg, holde utkikk etter alien'en, og så videre. Et rimelig interessant konsept, siden man ikke har direkte kontroll over folkene i spillet. Men det ble dessverre fort kjedelig. Selve grafikken, lyden og alt det der var rimelig bra, spesielt med tanke på at det bare er en iPad. Men uten bra gameplay blir det jo liten vits. Bra idé, men funket ikke for meg i praksis.

Lenke til kommentar

Hvordan gikk det?

Han klarte det på 57 min glitchless, som er ny rekord, og venter på at Speedrun.com går igjennom videoen for godkjenning av rekorden :) I kveld skal han spille Resident Evil 4, ikke speedrun, men kommer nok til å kjøre gjennom rimelig kjapt uansett :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk omsider litt tid etter en uke med 12 timers++ dager på jobben til å spille Kingdom Hearts 3 et par timer i kveld, fikk nesten en liten tåre i øyet av åpningsekvensen hvor de gjennskapte en del av de viktige hendelsene i de tidligere spillene i nye motoren. Brukte stort sett hele julen på å spille gjennom 1.5 + 2.5 kingdom hearts samlingene på ps4 i forbredelse til dette spillet jeg i utgangspunktet har ventet på i 13 år. Gler meg noe enormt til å komme hjem fra jobb i morgen, kjøpe inn snacks og ha tidenes nerde helg med KH3! :)  

Endret av Evil-Duck
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fikk omsider litt tid etter en uke med 12 timers++ dager på jobben til å spille Kingdom Hearts 3 et par timer i kveld, fikk nesten en liten tåre i øyet av åpningsekvensen hvor de gjennskapte en del av de viktige hendelsene i de tidligere spillene i nye motoren. Brukte stort sett hele julen på å spille gjennom 1.5 + 2.5 kingdom hearts samlingene på ps4 i forbredelse til dette spillet jeg i utgangspunktet har ventet på i 13 år. Gler meg noe enormt til å komme hjem fra jobb i morgen, kjøpe inn snacks og ha tidenes nerde helg med KH3! :)  

Jeg skulle ønske dette kom ut for 10 år siden. Da hadde jeg vært superhypet. Nå 14 år og mange halvbra, håndholdte oppfølgere senere så føler jeg at jeg har vokst fra konseptet, og Disney-filmene det er basert på har jeg knapt hørt om. Jeg hører også noen stygge rykter om at det ikke lenger er noen Final Fantasy-karakterer med.

Jeg kommer nok til å spille det rett og slett fordi jeg var en stor fan av KH1 og 2 en gang i tiden, men det er mulig jeg venter til det er billig.

Lenke til kommentar

Har vært litt små lunken ang RAGE 2. Men kjenner jeg ble litt gira av å se dette...  :eek:

Storkoste meg med det første når det kom, men ble rimelig overrasket over hvor kort det var. Hadde bare såvidt begynt å komme skikkelig inn i spillet og plutselig kom rulleteksten. Håper 2eren er noe lengre :)

Lenke til kommentar

Så Sephiroth og Cloud er ikke med lenger?

Står over.

Ikke utfra hva jeg er blitt fortalt, men du må gjerne undersøke det nærmere. Jeg er litt usikker på om noen kan ha kommet langt nok inn i spillet til å slå fast det her med sikkerhet.

Det var da strengt tatt informasjon jeg ikke vil vite før jeg har spilt spillet  :dontgetit:

Tvert imot for min del. Om de har fjernet FF-elementene er det noe jeg vil vite før jeg vurderer å kjøpe dette til full pris, da møtet mellom Disney og Final Fantasy er mye av moroa for mange.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...