Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Da var historien i Anthem over, har tatt Strongholdet, og gjort en public event i Freeplay. Er blitt level 12, og har fått testet en ny javelin. Valgte Storm, pga jeg har liten interesse av den i fullversjonen. Trodde jeg, men det er jo komplett badass. Blir kanskje å starte med den i fullversjonen i stedet. :p Dag en var det totalt katastrofe på serverne, men fra i går har alt gått helt glatt. Aldri hatt problemer med å logge inn, ikke hatt nevneverdige bugs, glitches eller kræsj, og null lag. Ganske imponert der, med tanke på hvor håpløse serverne har brukt å være i andre onlinespill på launch. Krysser fingrene for at "ekte" launch blir så bra som mulig, men regner med litt trøbbel i starten der. Men pytt, det tåler man.

 

Eneste jeg misliker litt nå er at jeg ikke får spilt noe mer før launch. Vil jo bare ha mer. Vil utforske mer, se mer av historien, gjøre flere challenges, ta flere strongholds, få flere våpen, få flere cosmetics til javenlingene mine, få mer loot... :p Kort sagt storkoser jeg meg. Gleder meg sykt til fullversjonen kommer. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@Schreiber

Høres flott ut. Gleder meg selv. :D Har Origin Access Premium så får spilt Anthem via den håper jeg. ^_^.

 

Nå ikveld så skal jeg for første spille igjennom Battle of Dazar'alor Raid'et for World of Warcraft, på Normal. ^^ Blir morsomt, har hørt mye bra om den fra den var sluppet ut på Onsdag. ^^

Lenke til kommentar

Selv så valgte jeg Interceptor da jeg trodde det ikke var en jeg ville spille heller. Men som deg Schreiber så fant jeg jo ut at den var skikkelig konge.Løper og flyr rundt som en ninja. Må ha tunga rett i munnen da det går fort i svingene :D

Lenke til kommentar

Etter 85+ timer i spillet fikk jeg omsider spilt gjennom Zelda Breath of the Wild. Oh man, for et spill. Noe av det sykeste jeg har spilt på lenge. Det er ikke revolusjonerende, men samtidig så føles det ut som det. Hele tiden fikk jeg wow-moments.

 

Dette er det første Zelda-spillet jeg faktisk liker og har runna, men har har tenkt å gi Windwaker en sjanse til på gamecuben etter jeg har blitt ferdig med Starlink.

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat prøvd Rocket League igjen og jeg sliter akkurat like mye med kontrollene som sist. Jeg har prøvd å bytte på boost og hopp på knappene, men det spillet er ikke for meg. Når man ser på hva de som er proffe gjør, ser jeg jo at jeg ikke er i samme solsystem som de en gang :D

Lenke til kommentar

Kommer ikke over hvor god Resident Evil 2-remaken er. Det er lenge siden jeg har hatt så lite å utsette på en remake. 

 

Nærmer meg nå slutten av Leon A og gleder meg til å gå løs på de tre andre måtene man kan spille gjennom dette på. På neste gjennomspilling vurderer jeg faktisk å kjøre assisted/easy mode, rett og slett så jeg kan ha det litt mer moro med å skyte zombier uten å tenke på ammo.

Lenke til kommentar

Selv så valgte jeg Interceptor da jeg trodde det ikke var en jeg ville spille heller. Men som deg Schreiber så fant jeg jo ut at den var skikkelig konge.Løper og flyr rundt som en ninja. Må ha tunga rett i munnen da det går fort i svingene :D

 

Går litt for fort til tider. Mistet tall på hvor ganger jeg suste inn i en tunnel og følte meg skikkelig badass, bare for å kræsje med hodet først i en vegg. :p Skulle betalt mye for å få en lommelykt på hjelmen. :p

Lenke til kommentar

Kommer ikke over hvor god Resident Evil 2-remaken er. Det er lenge siden jeg har hatt så lite å utsette på en remake. 

 

Nærmer meg nå slutten av Leon A og gleder meg til å gå løs på de tre andre måtene man kan spille gjennom dette på. På neste gjennomspilling vurderer jeg faktisk å kjøre assisted/easy mode, rett og slett så jeg kan ha det litt mer moro med å skyte zombier uten å tenke på ammo.

 

Samme her. Håper RE 1, 3, Code Veronica og Zero får samme behandling! :D

 

Eneste kritikken jeg kommer på i farta er at det ikke er mulig å stompe på hodene til zombier som ligger nede for å sette de ut av spill permanent. Hadde ikke nølt ett sekund med å gjøre det om jeg var i Leon/Claire sin posisjon :p

 

Er forøvrig kommet ca halvvegs inn i 2nd run med Leon på hardcore, å fy faen noe så nervepirrende og stressende til tider - total survival-modus 24/7 og ekstremt begrensede lagringsmuligheter med ink ribbons øker spenningen sånn 1000%. Var nesten på gråten når jeg hadde masse progress og det var lenge siden forrige gang jeg savet, jeg kom i en skikkelig klemme dypt inn i politistasjonen som jeg trodde var slutten, men greide mot alle odds å løpe tilbake til saferoomet i lobbyen gjennom en lang smal gang med 3 zombier, 2 rabiate lickers on Mr X i hælene med 'danger' health status bare for å innse at jeg hadde glemt å plukke opp en rimelig kritisk nøkkel i 3de etasje. Ble en interessant tur tilbake for å si det slik.

 

Tror jeg kan knekke valnøtter med buttclenchen jeg har hatt konstant gjennom denne siste playthroughen :D

Lenke til kommentar

Samme her. Håper RE 1, 3, Code Veronica og Zero får samme behandling! :D

 

Eneste kritikken jeg kommer på i farta er at det ikke er mulig å stompe på hodene til zombier som ligger nede for å sette de ut av spill permanent. Hadde ikke nølt ett sekund med å gjøre det om jeg var i Leon/Claire sin posisjon :p

 

Er forøvrig kommet ca halvvegs inn i 2nd run med Leon på hardcore, å fy faen noe så nervepirrende og stressende til tider - total survival-modus 24/7 og ekstremt begrensede lagringsmuligheter med ink ribbons øker spenningen sånn 1000%. Var nesten på gråten når jeg hadde masse progress og det var lenge siden forrige gang jeg savet, jeg kom i en skikkelig klemme dypt inn i politistasjonen som jeg trodde var slutten, men greide mot alle odds å løpe tilbake til saferoomet i lobbyen gjennom en lang smal gang med 3 zombier, 2 rabiate lickers on Mr X i hælene med 'danger' health status bare for å innse at jeg hadde glemt å plukke opp en rimelig kritisk nøkkel i 3de etasje. Ble en interessant tur tilbake for å si det slik.

 

Tror jeg kan knekke valnøtter med buttclenchen jeg har hatt konstant gjennom denne siste playthroughen :D

 

Tror neppe jeg kommer til å klare hardcore, siden det betyr å etterlate levende zombier overalt og OCDen i meg fikser ikke det. Det var jammen ikke mange zombier som overlevde min første gjennomspilling. Det var på standard og det gikk helt greit i forhold til ammo, til tross for at det ble noen bomskudd her og der. Ink ribbons savner jeg overhodet ikke, siden man blir straffet for å spille i kortere økter (og det må man jo i blant). Men jeg sitter og ser på en let's play på hardcore for å få et inntrykk av utfordringene.

 

Jeg er enig med deg angående at det burde være mulig å ta ut zombier som ligger på bakken. Noen ganger skjønner man at de kommer til å stå opp igjen og da burde det være mulig å være føre var. Det er ganske urealistisk at man ville gått fra en zombie med hodet intakt etter man har sett et dusin av dem stå opp igjen (og opp igjen).

 

Tviler sterkt på at RE1 får samme behandling siden vi allerede har en solid remake. RE3 derimot tenker jeg er en åpenbar kandidat.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med deg angående at det burde være mulig å ta ut zombier som ligger på bakken. Noen ganger skjønner man at de kommer til å stå opp igjen og da burde det være mulig å være føre var. Det er ganske urealistisk at man ville gått fra en zombie med hodet intakt etter man har sett et dusin av dem stå opp igjen (og opp igjen).

 

Skal vi snakke realisme er det forstyrrende vanskelig å få tak i våpen i en politistasjon. Hvorfor kan de ikke plukke opp en stol og slå zombiene med? Jeg har planker jeg kan bruke til å spikre igjen vinduer (uten hammer og spiker?), så hvorfor kan jeg ikke bruke plankene som slagvåpen? For den saks skyld er Leon en fersk politimann i svært god form, og Claire har blitt trent til selvforsvar (ifølge brevet hun har med seg.) Hvorfor kan de da ikke sloss tilbake? Står en zombie øverst i trappen, hvorfor kan de ikke bare gi den et spark, så den ramler ned? Som en mikrospoiler er det en liten port i starten i spillet man må gjennom, men jeg klarte ikke å åpne den, fordi kontrollene er sperret med teip? WTF? :p Spillet i seg selv er svært bra, men begynner man å tenke "realisme" tar det veldig kort tid før spillet sliter. :p

Lenke til kommentar

Forsåvidt, og det gjelder alle spill. Man tenker ikke så mye over det i spill som ikke prøver å være realistiske, men når et spill først er så realistisk som RE2 som begynner man å stusse over småting som ikke gir mening. Vi er fortsatt ikke der at vi kan programmere spill som kan takle alle de variablene virkeligheten betyr på og vi er fortsatt avhengig av gamey aspekter for å styre spilleren i riktig retning.

 

Et stort mysterium i RE2 er hvordan alle som blir bitt ender opp som zombier, men hovedpersonene blir aldri til zombier uansett hvor mange ganger de blir bitt.  :hmm:

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om noe spill som har en nesten fullstendig grad av interaksjon med omgivelsene. I beste fall er det en del veldig tydelig markerte gjenstander i rommet som det er helt åpenbart at du kan bruke til å dunke i hodet på fiendene, men jeg synes det føles minst like gamey som at du kun kan bruke skytevåpen. "Se, her ligger tilfeldigvis en jernstang som er mye lysere enn omgivelsene."

Lenke til kommentar

Capcom Co., Ltd. (Capcom) today announced that Resident Evil 2 for the PlayStation 4 computer entertainment system, the Xbox One family of devices including the Xbox One X, and PC has shipped 3 million units globally.

 

http://www.capcom.co.jp/ir/english/news/html/e190129.html

 

Bra tall det å gå ut i fra! Må innrømme jeg blir litt trist når jeg ser hvilke søppel spill som topper antall solgte Resident Evil spill, så det hadde vært fint om vi etter hvert kunne sett RE2 remaken blandt toppen :) Men det er enda ett stykke å gå!

 

https://vgsales.fandom.com/wiki/Resident_Evil

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forsåvidt, og det gjelder alle spill. Man tenker ikke så mye over det i spill som ikke prøver å være realistiske, men når et spill først er så realistisk som RE2 som begynner man å stusse over småting som ikke gir mening. Vi er fortsatt ikke der at vi kan programmere spill som kan takle alle de variablene virkeligheten betyr på og vi er fortsatt avhengig av gamey aspekter for å styre spilleren i riktig retning.

 

Et stort mysterium i RE2 er hvordan alle som blir bitt ender opp som zombier, men hovedpersonene blir aldri til zombier uansett hvor mange ganger de blir bitt.  :hmm:

 

Indiana Jones & The Emperor's Tomb kom så langt tilbake som i 2003. Der kunne vi plukke opp stoler og slå fiendene med, og hvis de ramlet ville de prøve å snu seg og ta tak i noe for å dempe fallet. Dette var ikke scriptet, men gjort av AIen selv. Femten år senere er vi "ikke helt der" ennå? ;) Dette er noe av det jeg misliker mest med nye generasjoner konsoller. Vi får stadig bedre grafikk, og rykter går om at PS5 vil kunne kjøre Gran Turismo PS5 i 8K og 120fps. Ikke at noen har TVer som støtter det, men dog. Men hvordan ville spill ha sett ut hvis vi godtok at 1080p og stabil 30fps var "god nok" grafikk, og heller fokuserte på å gjøre spillverden og AIen mer realistisk? Vått hår og våte klær ville vært synlig tyngre, ild vil spre seg naturlig som i FarCry i de fleste spill, knuser du vinduer ville de ødelegges som i virkeligheten, og så videre. Teknologien i dag er absolutt mer enn god nok til å legge inn en drøss sånne variabler, hvis utviklerne bare gidder. :)

Lenke til kommentar

Capcom Co., Ltd. (Capcom) today announced that Resident Evil 2 for the PlayStation 4 computer entertainment system, the Xbox One family of devices including the Xbox One X, and PC has shipped 3 million units globally.

 

Meget bra tall det der, men folk må huske at "shipped" ikke betyr solgte eksemplarer. Det er vel mer det de har sendt ut til butikkene, så det er nok antall de håper å få solgt. Når det er sagt leste jeg nylig at RE7 solgt ca 7 millioner så langt. Da er det jo bare å sammenligne litt. RE7 har vært ute lenge, RE2 bare noen dager. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...