...... Skrevet 25. januar 2019 Del Skrevet 25. januar 2019 Testet 1-shot-demoen av RE2 nettopp og ble veldig positivt overrasket. Men nøyer meg med å spille igjennom originalen en gang igjen før jeg kjøper remaken. Syns performance på standard PS4 var overraskende bra. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 25. januar 2019 Del Skrevet 25. januar 2019 Jeg er i gang med RE2-remaken. Så langt er dette en ren nytelse å spille, selv om jeg savner litt mer musikk for stemningens skyld. Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 25. januar 2019 Del Skrevet 25. januar 2019 Ja det var rimelig kort og tok meg god tid til og med. Fant alle notes, våpen og bagupgrades og sørget for at ingen av rommene var merket rødt lengre (som er indikatoren på at det fortsatt er noe av interesse der). NG+ endrer litt på spillet og har en annen slutt stod det, så får se om man kjører igjennom en gang til med Leon etterhvert også Har ikke tid til å sitte her. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 26. januar 2019 Del Skrevet 26. januar 2019 Har ikke tid til å sitte her. Hei - Jokingnutria - jeg vet du gledet deg så mye til spillet - hva synes du om det?? Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 26. januar 2019 Del Skrevet 26. januar 2019 Hei - Jokingnutria - jeg vet du gledet deg så mye til spillet - hva synes du om det?? Merker alt ikke er som som før i spillet. elsker det. mitt mål er å greie spillet på under 2.30 uten å save på alle 3 easy normal expert til slutt da med både leon å claire Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 26. januar 2019 Del Skrevet 26. januar 2019 (endret) Blir helt frustrert hver gang jeg går igjennom rommene i RE hvor det er oversvømmelse på gulvet fordi en vask eller dusj står på full guffe uten at jeg har mulighet for å skru de av til tross for at de er helt i orden. Bare en av mange bagatellmessige ting jeg kan henge meg opp i Endret 26. januar 2019 av XtaZ Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 26. januar 2019 Del Skrevet 26. januar 2019 (endret) Det er mange morsomme øyeblikk her også, da. En zombie fulgte meg til et rom, og jeg slengte igjen døren foran ham. Zombien ble stående der og denge løs på døren, men klarte ikke å komme seg inn. Jeg snek meg så ut bakveien og fulgte korridoren rundt hele rommet bort til døren, og så zombien forgjeves prøve å komme seg inn - og la ikke merke til at jeg snek meg forbi rett bak ham. Var utrolig fristet til å spørre om han trengte hjelp. Endret 26. januar 2019 av Schreiber 1 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 26. januar 2019 Del Skrevet 26. januar 2019 Har for øvrig endelig fått prøvd Anthem, og kan trygt si det var som forventet. Gav opp å prøve det i går, pga serverne hele tiden var fulle, og de få gangene jeg faktisk kom inn i spillet, hengte det seg på logoen. Dvs når vi starter ser vi folk stå og jobbe, med Anthem i store bokstaver bak. Kom aldri forbi dette. Men det var jo launchdagen, så forventet strengt tatt ikke å få spille stort i går. Var mye enklere å komme inn i dag, og har fått spilt en del. Kort sagt består spillet av tre deler. Vi har hovedbasen der vi får oppdrag, snakker med folk osv, selve oppdragene, og Free Play, hvor vi kan utforske verden fritt. Hovedbasen er kun single-player, så du vil ikke møte andre spillere her. Det gjør at de kan dytte inn mye historie og mye dialog her, og for å være ærlig liker jeg å utforske dette steder, og snakke med folkene her. Det er typisk BioWare tvers gjennom. For å oppsummere spillet kort minner dette meg sterkt om Mass Effect. Vi har nok ikke andre raser og companions, men ellers er dette så nært et Mass Effect Online jeg tror det er mulig å komme - og det er en bra ting. Dialogsystemet er enklere, med bare to valg. Vi har ikke companions, og noen Mako trenger vi neppe å frykte. Men tenk gameplayet fra Mass Effect: Andromeda med jetpacks, så har du Anthem. Serverne sliter fortsatt en del, så har fått en og annen kræsj, spilelt har låst seg en del og sånt, men dette er jo bare en demo. Når de ordner dette tror jeg nok at jeg kan komme til å elske dette spillet. Det var som forventet, og det er ikke negativt. Heller tvert imot. Men må jo selvsagt spille en del timer til for å se hvordan det holder seg over tid. Er irriterende mye som er "not avaliable in demo". Ser også at det er to typer valuta, dvs in-game penger og microtransactions. Men de har lovet at alt av microtransactions vi kan kjøpe for ekte penger kun er kosmetiske ting som ikke påvirker gameplayet på noe som helst vis, og det har jeg strengt tatt ikke noe imot. Vi får bare håpe de (vel, EA...) holder løftet sitt. Men alt i alt var dette som forventet, og jeg klager slettes ikke. Hadde høye forventninger til Anthem, og det ser ut til å leve opp til dem. Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 26. januar 2019 Del Skrevet 26. januar 2019 Det er mange morsomme øyeblikk her også, da. En zombie fulgte meg til et rom, og jeg slengte igjen døren foran ham. Zombien ble stående der og denge løs på døren, men klarte ikke å komme seg inn. Jeg snek meg så ut bakveien og fulgte korridoren rundt hele rommet bort til døren, og så zombien forgjeves prøve å komme seg inn - og la ikke merke til at jeg snek meg forbi rett bak ham. Var utrolig fristet til å spørre om han trengte hjelp. Så heldig er du ikke med MR X Lenke til kommentar
Bone Skrevet 26. januar 2019 Del Skrevet 26. januar 2019 Kan man spille Anthem som et SP-spill, og ikke se i HELE TATT noe til andre spillere? Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 26. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2019 Kan man spille Anthem som et SP-spill, og ikke se i HELE TATT noe til andre spillere? Når du skal ut i verden så kan du velge å slå av matchmaking. Så det burde nok være mulig. Men det kan nok hende det blir ganske så vanskelig å gjøre endel ting. Men det er jo bare en utfordring Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 26. januar 2019 Del Skrevet 26. januar 2019 Kan man spille Anthem som et SP-spill, og ikke se i HELE TATT noe til andre spillere? Man kan velge at missions skal være private, så man spiller dem helt alene. Man er også alene i selve basen. Free Play er kun offentlig, så det vil være andre spillere der. Men når det er sagt er dette ikke et MMO i vanlig forstand, så ikke regn med å se femti andre spillere straks du går ut i den åpne verden. Det er nærmere fem, seks spillere til sammen, etter hva jeg har merket meg i demoen. Free Roam har i tillegg flere vanskelighetsgrader, akkurat som de andre modusene. Når det er sagt bruker de et lignende system som f.eks Diablo, så fiendene blir sterkere når det er flere spillere i en gruppe. I tillegg vil alt av loot skaleres med hver spiller, akkurat som i f.eks Elder Scrolls Online. Dette gjør at du kan være maks level og hjelpe en på level 10, og begge vil få loot på sitt eget nivå. I tillegg vil det ikke være noe season pass eller noe sånt her. De har planlagt nytt innhold "for years to come", men alt vil være gratis, etter planen. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 26. januar 2019 Del Skrevet 26. januar 2019 Blir helt frustrert hver gang jeg går igjennom rommene i RE hvor det er oversvømmelse på gulvet fordi en vask eller dusj står på full guffe uten at jeg har mulighet for å skru de av til tross for at de er helt i orden. Bare en av mange bagatellmessige ting jeg kan henge meg opp i Jeg husker rommet du snakker om, men jeg hadde andre bekymringer enn fuktskader. Så heldig er du ikke med MR X Han er noe mer irriterende her enn i originalen. Jeg sier ikke mer enn det. Folk skal få ha gleden av å oppleve ham selv. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 26. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2019 Digger lyden... Utrolig pent! Og ikke minst gøy 1 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 26. januar 2019 Del Skrevet 26. januar 2019 Dette blir en laaang helg. Har veldig lyst til å vente med Anthem til fullversjonen for å ikke spoile for mye, men klør i fingrene etter å spille mer. Det lover utrolig bra for min del. Dette er og blir typisk BioWare. Vi fikk aldri et SW: Knights of the Old Republic 3, men SW: The Old Republic var en rimelig bra blanding av KotOR3 og et MMORPG. Anthem er ikke Mass Effect 4, men ikke et MMORPG heller. Er mer Mass Effect: The Old Republic, for å si det sånn. Ikke et ekte Mass Effect, men ikke så langt unna heller. Digger det så langt. Eneste kjipe er jo at The Division 2 kommer 15. mars, bare en liten måned etter Anthem. Gidder ikke spille begge, og likte Division 1 rimelig godt. Så hvilket skal man velge? Kan bli et tøft valg. Skal jo kjøpe begge to, men fokuserer bare på ett av dem foreløpig. Men både ESO og FFXIV får jo expansions i sommer også, på toppen av det hele. Får vel bli gother og holde meg innendørs noen måneder. Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 27. januar 2019 Del Skrevet 27. januar 2019 Da var jeg ferdig med Claire sin campaign også etter 5 timer. Tok meg flere og lengre pauser denne gangen Up next: 2nd run Leon campaign på hardcore Spent på om det blir ragequit etterhvert. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 27. januar 2019 Del Skrevet 27. januar 2019 Dette blir en laaang helg. Har veldig lyst til å vente med Anthem til fullversjonen for å ikke spoile for mye, men klør i fingrene etter å spille mer. Det lover utrolig bra for min del. Dette er og blir typisk BioWare. Vi fikk aldri et SW: Knights of the Old Republic 3, men SW: The Old Republic var en rimelig bra blanding av KotOR3 og et MMORPG. Anthem er ikke Mass Effect 4, men ikke et MMORPG heller. Er mer Mass Effect: The Old Republic, for å si det sånn. Ikke et ekte Mass Effect, men ikke så langt unna heller. Digger det så langt. Eneste kjipe er jo at The Division 2 kommer 15. mars, bare en liten måned etter Anthem. Gidder ikke spille begge, og likte Division 1 rimelig godt. Så hvilket skal man velge? Kan bli et tøft valg. Skal jo kjøpe begge to, men fokuserer bare på ett av dem foreløpig. Men både ESO og FFXIV får jo expansions i sommer også, på toppen av det hele. Får vel bli gother og holde meg innendørs noen måneder. The Division 2 uten noe som helst tvil. Formulaen til Anthem kommer ikke til å fungere. Det er som Destiny, du har en online hub hvor du levler, quest givere og matchmaker deg inn til instanser for missions. Og ingen PvP så helt avhengig av at man ikke går lei AI missions og at gameplayet er interessant nok. Utifra det jeg har sett sålangt så virker det verre enn Destiny iom at det ikke har PvP og i Destiny hadde man store instanser man kunne se andre spillere uten å groupe opp. Flyginga virka kul men thats it..... Lenke til kommentar
MrCusNT Skrevet 27. januar 2019 Del Skrevet 27. januar 2019 Dette blir en laaang helg. Har veldig lyst til å vente med Anthem til fullversjonen for å ikke spoile for mye, men klør i fingrene etter å spille mer. Det lover utrolig bra for min del. Dette er og blir typisk BioWare. Vi fikk aldri et SW: Knights of the Old Republic 3, men SW: The Old Republic var en rimelig bra blanding av KotOR3 og et MMORPG. Anthem er ikke Mass Effect 4, men ikke et MMORPG heller. Er mer Mass Effect: The Old Republic, for å si det sånn. Ikke et ekte Mass Effect, men ikke så langt unna heller. Digger det så langt. Eneste kjipe er jo at The Division 2 kommer 15. mars, bare en liten måned etter Anthem. Gidder ikke spille begge, og likte Division 1 rimelig godt. Så hvilket skal man velge? Kan bli et tøft valg. Skal jo kjøpe begge to, men fokuserer bare på ett av dem foreløpig. Men både ESO og FFXIV får jo expansions i sommer også, på toppen av det hele. Får vel bli gother og holde meg innendørs noen måneder. Jeg er i samme båt jeg og. Det jeg liker med Anthem er at du alltid kan spille med venner og spille deres mission selv om du er i lavere level, pga level scaling. Dette er en veldig god løsning som, jeg som jobber skift, veldig setter pris på. Jeg har fått spilt noe av demoen, og likte det veldig godt, men jeg synes missions ble noe repetetivt. Nå kan jeg ikke dømme spille ut ifra de få missionsa, men håper virkelig at de er litt mer kreative. Endgame har vi ikke hørt så mye om annet en strongholds, som jeg faktisk likte veldig godt. Skulle gjerne hatt noen raids også, eller i allefall litt lengre strongholds i full release. Når det kommer til The Division 2, likte jeg TD1 veldig godt. Jeg liker at man ikke blir "rævkjørt" når man kommer inn i DZ lengre, og 12 spillere er akkurat passe til å ha en mer kompetetiv opplevelse. Av det jeg har sett av PvE virker det veldig lovende, med mer "stealthy" stil. Nå håper jeg virkelig at verdenen blir veldig variert og ikke bare bygning etter bygning som TD1. Dette er noe jeg også Anthem klarer, bare at de har litt flere ting å se, da etter det jeg har sett, det er mye skog og ikke mye bygg og baser. Jeg ender nok opp med å kjøpe begge da Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 27. januar 2019 Del Skrevet 27. januar 2019 The Division 2 uten noe som helst tvil. Formulaen til Anthem kommer ikke til å fungere. Det er som Destiny, du har en online hub hvor du levler, quest givere og matchmaker deg inn til instanser for missions. Og ingen PvP så helt avhengig av at man ikke går lei AI missions og at gameplayet er interessant nok. Utifra det jeg har sett sålangt så virker det verre enn Destiny iom at det ikke har PvP og i Destiny hadde man store instanser man kunne se andre spillere uten å groupe opp. Flyginga virka kul men thats it..... Jo, du får se andre spillere i Free Play. Det er ikke mange der, men de er der. Missions er heller ikke kun matchmaking. Du kan spille historien 100% solo hvis du vil. Og ja, det er en historie her. Vi snakker klassisk BioWare her. Tror du vil bli skuffet hvis du forventer en Destiny-klone, men da har du misforstått hva spillet faktisk er. Det er ikke et MMO som Destiny, men mer et klassisk BioWare som fokuserer på co-op i stedet for companions. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 27. januar 2019 Del Skrevet 27. januar 2019 Når det kommer til The Division 2, likte jeg TD1 veldig godt. Jeg liker at man ikke blir "rævkjørt" når man kommer inn i DZ lengre, og 12 spillere er akkurat passe til å ha en mer kompetetiv opplevelse. Av det jeg har sett av PvE virker det veldig lovende, med mer "stealthy" stil. Nå håper jeg virkelig at verdenen blir veldig variert og ikke bare bygning etter bygning som TD1. Dette er noe jeg også Anthem klarer, bare at de har litt flere ting å se, da etter det jeg har sett, det er mye skog og ikke mye bygg og baser. Jeg ender nok opp med å kjøpe begge da Jeg likte Division 1 ganske bra, men det hadde mange feil og mangler ved launch. Men det meste ble endret i en patch senere, akkurat som Destiny ble mye bedre etter Taken King. Har ikke fulgt så mye med på Division 2, men håper de har lært av feilene de gjorde med Division 1. Klarer de det, kan de få et spill som er langt bedre enn Division 1 var, og helt klart et av årets høydepunkter. Division 1 foregikk jo også bare i en liten by, men Division 2 virker til å ha mye mer variasjon. Tror ikke det bare blir bygninger hele veien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå