Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte HuniePop på Steam i jula fordi det var ekstremt billig. Jeg hadde ikke forventet at det skulle være noe mer enn et morsomt gimmick-spill, men jeg ble fullstendig hektet av dette og har spilt det mer intensivt enn jeg har spilt noe annet på lenge. Spillet krever faktisk en del strategi og har et veldig godt puzzle-gameplay ala Candy Crush bare uten bullshittet med at du blir presset til å kjøpe deg til seier.

 

Gleder meg nå til oppfølgeren kommer i 2019. Det blir Day 1.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

KhXXVgt.png

 

Håper virkelig Bethesda ikke har droppet han :hm: TES VI er vel fortsatt i ett veldig tidlig stadie så forhåpentligvis har de bare ikke startet med soundtracket enda.

Rart om de dropper samarbeidet med han, men man vet aldri. Tipper spillet er i en så tidlig fase av utviklingen at det er derfor. Samtidig er jo mye av grunnlaget for soundtracket der, så å slippe til nye komponister som kan spille videre på melodiene som Soule allerede har laget kan være en ok løsning. Oblivions soundtrack var mye bedre enn Skyrims, så kanskje det trengs en utskifting.

 

Er mest spent på om TES VI i det hele tatt blir bra, tviler sterkt. Floppen Fallout 76 fører nok til at de pusher ut neste TES mye tidligere enn planlagt.

Lenke til kommentar

Er mest spent på om TES VI i det hele tatt blir bra, tviler sterkt. Floppen Fallout 76 fører nok til at de pusher ut neste TES mye tidligere enn planlagt.

 

For det første er Fallout 76 et onlinespill, og de endrer seg hele tiden med patcher, mer content osv. Det fører også til at folk kjøper det over lengre tid, så å kalle det en flopp allerede er kanskje å ta litt hardt i. Vi trenger bare se på Elder Scrolls Online for å finne et MMO som var langt verre enn Fallout 76 da det kom, men pr i dag er det et av de beste på markedet, og et av de mest populære.

 

Men mer viktig er det å huske at Fallout 76 aldri var mer enn et lite sideprosjekt, mens de jobber med Starfield. TES6 kommer ikke før etter det. I teorien kan Starfield komme allerede neste år, og i så fall snakker vi TES6 om fem, seks år. Kanskje fire, men jeg tviler. Uansett bør folk ikke dømme et selskap nord og ned etter étt spill de ikke liker. BioWare døde ikke etter Neverwinter Nights, Dragon Age 2, Mass Effect 3 eller Mass Effect: Andromeda, og de dør ikke etter Anthem (om det skulle mot all formodning floppe.) Rockstar døde ikke etter det bordtennisspillet, eller etter Max Payne 3. De klarer seg nok godt. Nintendo døde ikke etter GameCube eller Wii U, og Bethesda har ingenting å frykte etter Fallout 76. Tvert imot har de vel lært av tabbene de gjorde, så de kan bygge videre på Fallout 76 og gjøre det til et langt bedre spill, og de kan bruke all den erfaringen til å gjøre både Starfield og TES6 bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For det første er Fallout 76 et onlinespill, og de endrer seg hele tiden med patcher, mer content osv. Det fører også til at folk kjøper det over lengre tid, så å kalle det en flopp allerede er kanskje å ta litt hardt i. Vi trenger bare se på Elder Scrolls Online for å finne et MMO som var langt verre enn Fallout 76 da det kom, men pr i dag er det et av de beste på markedet, og et av de mest populære.

 

Men mer viktig er det å huske at Fallout 76 aldri var mer enn et lite sideprosjekt, mens de jobber med Starfield. TES6 kommer ikke før etter det. I teorien kan Starfield komme allerede neste år, og i så fall snakker vi TES6 om fem, seks år. Kanskje fire, men jeg tviler. Uansett bør folk ikke dømme et selskap nord og ned etter étt spill de ikke liker. BioWare døde ikke etter Neverwinter Nights, Dragon Age 2, Mass Effect 3 eller Mass Effect: Andromeda, og de dør ikke etter Anthem (om det skulle mot all formodning floppe.) Rockstar døde ikke etter det bordtennisspillet, eller etter Max Payne 3. De klarer seg nok godt. Nintendo døde ikke etter GameCube eller Wii U, og Bethesda har ingenting å frykte etter Fallout 76. Tvert imot har de vel lært av tabbene de gjorde, så de kan bygge videre på Fallout 76 og gjøre det til et langt bedre spill, og de kan bruke all den erfaringen til å gjøre både Starfield og TES6 bedre.

Akkurat dette jeg mener. Folk tror Fallout 76 var et "mainline" fallout spill, men det var bare noe de prøver på. Det falt ikke i smak for mange, og ble hatet for det. De har allerede sagt at de har store planer for spillet videre. Nå har det seg også sånn at mange som hater spillet ikke har prøvd det heller, for de som gjorde det (som youtubere) skapte en dominoeffekt. Derfor fikk spillet mer hat en det faktisk fortjente.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Helt klart. Tror det er en bakside med internett og sosiale medier. Det har alltid vært lett for unge å bli en del av en flokk, og ønske å mene det samme som alle andre. Dette er bare forsterket med internett, siden vi kan treffe folk fra hele verden fra vår egen stue. Hvis folk begynner å mislike et spill skal det godt gjøres å være han fyren som sitter og sier spillet er bra. Selv som voksen kan dette være vanskelig, så jeg våger ikke engang tenke på hvordan det er for en ungdom som ikke har noe særlig livserfaring ennå. Det kunne være vanskelig nok da jeg vokste opp på 1980-tallet, lenge før internett, sosiale medier og alt det der. Hvem vil sitte med en Sega, når "alle andre" foretrekker Nintendo? Eneste forskjellen i dag er at "alle andre" er folk over hele verden.

 

Heldigvis har jeg i de siste månedene sett flere og flere snakke om gamle spill som ikke var spesielt populære da de kom, men som nå er ganske bra likevel. Kanskje betyr det at trenden begynner å snu, og folk er mer åpne for nye spill, og sier det de faktisk mener. Kanskje. Men ser jo også ofte at "alle" klager over et spill, men det ligger like fullt på toppen av salgslistene uke etter uke. Hvorfor selger det så bra, hvis alle er enige i at det er dårlig? Det kan rett og slett være at "alle" liker å klage over det på nettet, men når de er alene kan de endelig si hva de egentlig mener.



In other news er det mange som ble skuffet da de annonserte Alien: Blackout til mobil, så de var raske med å hinte at det er flere Alien-prosjekter på gang, og minst ett vil bli avdekket rimelig snart. Her snakker vi et, øh, MMO i Alien-universet. Aner ikke hvordan det skal fungere, men kan bli interessant. Vi snakker dog ikke MMORPG, men et MMO skytespill til PC og konsoller. Kanskje noe i stil med Planetside?

 

https://www.gamereactor.eu/news/723703/A+new+Alien+game+is+coming+to+PC+and+consoles/



Endret av Countryman
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan det tenkes at Bungie, nok en gang havner på pallen hos Microsoft ? :p Sistnevnte girer jo opp voldsomt i utviklerstallen sin om dagen.

Det er ikke umulig. Mange tror jo at Bungie forlot MS pga manglende kreativ frihet*, og det hadde sånn sett hatt stor symbolsk verdi for Xbox om Bungie kom tilbake

 

*Jeg tror dog det handlet mer om eierskap over egne spill og finansiell uavhengighet enn kreativ frihet. Når man ser på hva Destiny endte opp som så hadde jo det vært midt i blinken for Microsoft på den tiden. Derfor tviler jeg egentlig på at Bungie ønsker å bli kjøpt opp i det hele tatt.

 

Må vel også sies at Microsoft stort sett har gått etter små og mellomstore utviklere med 50-200 ansatte med de nyeste oppkjøpene. Bungie har 800 ansatte, og er nok derfor ikke blant de utviklerne MS ønsker seg aller mest.

 

...men hvis det skulle gå dårlig med "Destiny 3", så tror jeg ikke at et oppkjøp er urealistisk. 

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

 

 

Har vanskelig for å ta SMS seriøst, men det ser ut som de mener alvor med konsollen sin.

 

Next gen blir mer og mer spennende. Istedenfor MS vs Sony vs Nintendo så blir det MS vs Amazon vs Google vs Sony vs Nintendo vs SMS.

 

Er alt for mange aktører på markedet som vil ha en del av kaka nå, og tipper SMS er førstemann ut av leken.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Resident Evil 2 remaken er ute på Steam nå. Noe av det mest imponerende jeg har sett på lenge og det av Capcom..... Helt vill grafikk og herlig gameplay. Fysikken på zombiene, de reagerte naturlig etter hvor dem ble skutt. Skøt en zombie så han landa oppå en annen, da løfta han vekk den andre zombien.....   Skrek til i en sekvens også, var så uventet og grafikken var så jævlig naturtro.

 

30 min demo bare men det her blir dønn kjøp

Lenke til kommentar

Resident Evil 2 remaken er ute på Steam nå. Noe av det mest imponerende jeg har sett på lenge og det av Capcom..... Helt vill grafikk og herlig gameplay. Fysikken på zombiene, de reagerte naturlig etter hvor dem ble skutt. Skøt en zombie så han landa oppå en annen, da løfta han vekk den andre zombien.....   Skrek til i en sekvens også, var så uventet og grafikken var så jævlig naturtro.

 

30 min demo bare men det her blir dønn kjøp

 

WOW høres imponerende ut.

 

Apropos Bungie og dette er et ærig spørmål siden jeg ikke har spilt Desitny spillene og bare Halo 1.

Men er Halo spillene så bra som folk mener det eller er de bra fordi det ikke fantes noe konkuranse på consol/Xbox når Halo var på sitt største.

 

Altså er Desitny spillene egentlig like bra som Halo, men Destiny må nå måles opp mot alle spill som er tilgjenglig på PC og senere spill som har kommet denne generasjonen på console? Og derfor kanskje ikke Halo heller er så bra som man mente?

Som sagt ærlig spørmål, jeg aner ikke svaret, Halo kan være fantastiske spill uten fordeler av mangel på konkuranse, jeg likte det første og ville helt klart spilt de andre om de ble tilgjenglig på PC

Lenke til kommentar

Jepp! Akkurat ferdig med RE2 demoen selv, Å FY FAEN noe så gjennomført og vakkert, og det til tross for at jeg ikke kunne kjøre grafikken i nærheten av ultra settings. Blir totalt uaktuelt å spille dette på min nåværende skjerm som har rimelig bedritent svartnivå og slik noe som ble smertefullt åpenbart i denne demoen.

 

Elsker at Capcom har lært leksen sin og skjerpet seg skikkelig etter de skuffende RE 5 og 6 og nå har levert skikkelig bra spill med 7ern og remaken av 2ern :D

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Da har jeg fått prøvd Resident Evil 2 demoen også. Steike! Det var bra altså. Ble skikkelig skremt et par ganger også. Masse deilige og grusomme detaljer... 

 

Prøvde på PC først og har en helt gjennomsnitlig PC monitor. Ikke en spesielt bra en med andre ord. Så det skal bli spennende å prøve PS4Pro og XboxOneX utgaven i morgen på 4K HDR oppsettet mitt. Ikke verdens beste lys kontroll på det TV men det vil se milevis bedre ut.

 

Kan tenke meg det ser helt sykt ut for dem med et OLED TV med tanke på at det er masse mørke områder i spillet...

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...