Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, men det var Macaulay selv som tok iniativet å kontaktet James så kan jo tenkes han var fan av AVGN og bare ville henge med gutta å chille, å man kan jo lure på hvem av de som faktisk ble mest startstuck når de møtte hverandre :D En rolle i TBBT er en ganske bindende kontrakt og involverer en del mer arbeid og forpliktelser.

God jul til alle gamere her forresten!  :xmas:

Lenke til kommentar

The Walking Dead: The Final Season's kommende episode 3 og 4 har plutselig blitt eksklusive til Epic Games Store på PC... Folk som hadde kjøpt det fra før på Steam vil fortsatt få de siste episodene der, men folk som ikke hadde kjøpt det enda (meg) er nå tvunget til å kjøpe alle episodene på Epic Storen, og jeg personlig HATER å ha spilla mine strødd over flere klienter. Fuck Epic.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

Så lenge en har det kjekt så til helvete. Dette er jo en positive tråd.

Endret av Slettet-YsznKkZxt0
Lenke til kommentar

For meg blir det litt vel mye "klienter" steam, epic, gog, ubisoft, blizzard, osv osv.

Heller en universal med tilgang til hver butikk.

Har plukket opp noen Star Wars klassikere som jeg koser meg med, Knights 2 er det det går på nå.

Styrer unna den onde siden av kraften så må ta en del kunstige valg når man selv digger å knuse først spørre etterpå når man vet de er onde

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

For meg blir det litt vel mye "klienter" steam, epic, gog, ubisoft, blizzard, osv osv.

Heller en universal med tilgang til hver butikk.

Har plukket opp noen Star Wars klassikere som jeg koser meg med, Knights 2 er det det går på nå.

Styrer unna den onde siden av kraften så må ta en del kunstige valg når man selv digger å knuse først spørre etterpå når man vet de er onde

En kan jo "takke" brukerne som vil ha dette istedenfor på disk.

Lenke til kommentar

En kan jo "takke" brukerne som vil ha dette istedenfor på disk.

Disk går i stykker, det er et helvete å få en ny, mens det er enklere å ha fast tilgang via steam.

Noen av de gamle spillene jeg har, måtte sikres via piratkopier pga de jeg selv hadde var ikke lenger funksjonelle. Så last ned og bruk egen serial funket ( da uten crack), det snodige var at med piratkopier var alltid ytelsen bedre mens med snurrediskene var det mye venting.

Men Blu Ray har for det meste vært greit å spille på PS3/4.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg aldri har skjønt er at Steam var først ute, dermed regner folk flest den som "feilfri" og nekter å ta i bruk en annen. Men hvorfor? Steam er slettes ikke feilfri på noen som helst måte, men er tvert imot en del av problemet. Jeg har ikke noe imot Steam pr i dag, men lenge var det et krav at man brukte den. Enten bruker man Steam, ellers får man ikke spilt spill man har fysisk på disk engang, fordi de må aktiveres på Steam. Ikke bare gav det Valve nesten monopol på spill, men det gav den full kontroll over spillene våre. Faktisk kan de slette hele kontoen din og ta fra deg alle spillene dine helt lovlig, og de trenger ikke å gi deg en grunn engang. Alt står i den kontrakten du neppe leste da du lagde kontoen. Det er jo liten sjanse for at de gjør det, men de har muligheten.

Sånn sett vil jeg mer enn gjerne ha flere slike klienter og butikker. Jo flere, jo bedre. Men de må ikke ha så mange eksklusive spill. Jeg vil ha valget hvor jeg kjøper spill, og ser helst at et spill kan aktiveres flere steder. Om fire steder selger samme spill, vil jeg gjerne velge selv i hvilken klient jeg har spillet aktivert, og gjerne ha det aktivert på alle klientene samtidig. Det er jo samme spill, så det er bare mer praktisk å ha spill samlet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Enkelthet er alltid bra sier forbrukere.

Men men monopol er ikke bra.

Da lever man på godviljen til de som har monopolet. Gjennom div kontrovers har man tvunget steam til å forbedre seg (retur mulighet antageligvis en av de viktigste)

Jeg personlig har ikke noe i mot å ha flere launchers, selv om jeg er lat og vanligvis tar steam om de har spillet.

Men steam har tapt seg, når de absolutt nekter å styre butikken sin og lar all mulig møkk havne der blir det vanskelig å finne gode spill.

Om noe hadde Valve trengt en virkelig skrekk opplevelse (massivt fall i antall spill solgt osv)

Så de kanskje tar seg sammen og fikser på ting.

Men Valve er late, det ser man jo både på hvordan butikken styres og deres nylige forsøk på å lage "spill"

Lenke til kommentar

Spillmarkedet på PC er jo også spesielt, men faktisk under forbedring. I perioden 2000 til omtrent 2010 rådet piratkopieringen kraftig og klassikere som hadde et forventet salgstall på 1m kunne ende opp på under 100.000 som Dead Space.

Etter hvert ble det mer trøblete å piratkopiere og såkalt "hijacking" tok av såpass at de fleste begynte å styre unna.

I dag er det et mer låst og internt miljø der man er ute etter å knuse kopisperren mer enn å distribuere kopier.

I dag har man tilgang på de fleste klassikere til en fin pris enten gjennom steam / og eller aktører som selger nøkler til en fin pris.

Jeg har selv oppgradert samlingen min med PC spill med flere av de som jeg aldri rakk å spille ordentlig ( digger rpg ) og må si jeg er veldig fornøyd med både steam , gog , ubisoft og andre aktører men er litt lei av å ha x antall klienter for å få oversikt, i steden for en universal løsning som er mer forbrukervennlig.

Når det er sagt håper jeg å få tid til å runde Kotor 2 I løpet av uka :-)

Lenke til kommentar

At EA forventet 1 millioner kopier av dead space og fikk 100 000 er ikke piratenes feil.

EAs totalt blåste stormannsgalskap er ingen andres feil enn EA.

Å legge skylden på EA fordi det ble piratkopiert er kanskje litt misvisende da problemet med serien ble nr 3, men ja EA gjorde teite valg som i nr 3 i serien og i forventede salgstall, isteden for å bygge på det de hadde og videreutvikle det på en kul måte.

https://www.google.com/amp/s/screenrant.com/dead-space-game-franchise-video/amp/

Personlig gleder jeg meg til en oppfølger til de originale xcom spillene og som kommer mot sommeren neste år.

Gutten sitter og koser seg med Batman 3 Lego mens jeg slapper av her inne.

Lenke til kommentar

Å legge skylden på EA fordi det ble piratkopiert er kanskje litt misvisende da problemet med serien ble nr 3, men ja EA gjorde teite valg som i nr 3 i serien og i forventede salgstall, isteden for å bygge på det de hadde og videreutvikle det på en kul måte. https://www.google.com/amp/s/screenrant.com/dead-space-game-franchise-video/amp/

Personlig gleder jeg meg til en oppfølger til de originale xcom spillene og som kommer mot sommeren neste år.

Gutten sitter og koser seg med Batman 3 Lego mens jeg slapper av her inne.

Piratkopier hadde ikke noe med det å gjøre.

At EA trodde at et en ny serie uten en spiller base i skrekk sjangeren skulle 1 million kopier når det spillet kom ut var ren fantasi fra EA sin side.

Dette er noe EA og andre AAA utgivere gjør rett som det er, de forventer (eller mer korrekt de sier til sine investorere) at spillet vil selge så så mye også gjør det ikke det.

Lenke til kommentar

Fikk Shadow of the Tomb Raider i julegave! Må jo bli brukbart, HDR og Atmos  :D

Men sitter jo og surrer med Fallout 4 enda.... Målet denne 3:e gangen var å spille Far Harbor dlcen - som jeg gjorde - kanon! Men så lurte jeg litt på den Vault-bygge dlcen... satte i gang med den, veldig morsomt å bygge vault og greier. Fant så ut at man kan bygge et settlement i Nuka-World - og der var det masse jeg ikke gjorde sist... så er det jo en slik produksjons dlc også - og en fange og temme dyr dlc.

Fikk også Divinity: Original Sin 2 til jul :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...