Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.

Anbefalte innlegg

Kjøpte faktisk Just Cause 4.

Første AAA spillet jeg har kjøpt før det kom ut på lenge. Var ikke klar over at det skulle komme så fort, så for meg at det kom en gang neste år.

PLatform? Har lyst på det selv, men just cause 3 var en så horribel opplevelse hva gjelder framerates at jeg bare måtte avslutte hele greia.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PLatform? Har lyst på det selv, men just cause 3 var en så horribel opplevelse hva gjelder framerates at jeg bare måtte avslutte hele greia.

PC, jeg aner ikke hvordan JC3 var når det var nytt, jeg spilte det på pc når det var et halvt år eller et år gammalt og da funka det bra på PC.

JC4 ser jo ut til å ha ekstremt bra grafikk og effekter, samt fysikk, så jeg regner med spillet blir et benchmark spill.

Jeg er ikke super fan av serien, men de er morsome dumme spill, som ser bra ut.

Lenke til kommentar

Spilte JC3 på PS4, og hadde aldri noen problemer med frame rate. Eneste kjipe var litt lang loading i starten før man kom til menyen, men til gjengjeld var det fint lite loading i det hele tatt etter det. JC4 ble sendt i går (til XB), så har det vel på mandag. Gleder meg. :)

Frem til da har jeg Darksider 3. Fikk Collector's Edition i dag, og er storfornøyd med det. Esken var langt større enn jeg regnet med, pga Fury-figuren var langt større enn jeg regnet med. Ikke at jeg klager på det. :p Eneste jeg ikke skjønner helt er at jeg fikk et vanlig plastcover med platen, og en tom steel case. Hva er greia med det? Det samme skjedde med Warhammer: Iqnquisitor: Martyr. En vanlig plastcover med platen, og en tom steel case. Men hvorfor?

Selve spillet... tja, vet nå ikke helt. Det lover bra, men er jo så sykt vanskelig... :( Er lett å se de har fått inspirasjon fra Dark Souls, men tror ikke de skjønner helt hvorfor Dark Souls er så bra. Fury er rå, hun. Men fiendene er utrolig kjipe, det er veldig vanskelig å få tak i noe slags healing, og selv om førstebossen er bare noen minutter inn i spillet snakker vi insta-kill her. Seriøst. Er tre runder, og første er for så vidt grei nok. Utrolig kjip boss jeg slet noe sykt med, pga tvilsomt kamera og kontroller, og som sagt null healing. Andre runde, derimot... løp fra plattform til plattform, og håp du når frem til bossen før du blir drept. Tredje runde? Flere plattformer, håp du når frem før du blir drept momentant. Tok over tyve minutter med dette tøvet før jeg skrudde ned vanskelighetsgraden til det enkleste, og selv da var det vanskelig nok.

Og dette er førstebossen? WTF? Videre utover i spillet blir jeg stadig angrepet av utrolig feige fiender som dukker opp ute av det blå og angriper meg bakfra før jeg rekker å gjøre noe som helst. Og nevnte jeg at det er vanskelig å finne noen slags form for healing? Og dør du kommer alle fiendene tilbake. Geezes... dette funker i Dark Souls, fordi kontrollene er bra laget, kameraet er lett å holde styr på, og man føler alltid at man er i kontroll. I Darksiders 3 føles det mer som om de har gjort det vanskelig bare for å gjøre det vanskelig, uten helt å forstå hva de driver med.

Men har hatt andre spill før som startet drittvanskelige, men ble mye bedre et stykke ut i spillet. Har ikke akkurat gitt opp Darksiders 3, og håper det blir bedre snart. Har kommet til en butikk der jeg får kjøpe ting, så kanskje et liten oppgradering av diverse ting gjør det bedre. Vi får se. :)

Lenke til kommentar

PC, jeg aner ikke hvordan JC3 var når det var nytt, jeg spilte det på pc når det var et halvt år eller et år gammalt og da funka det bra på PC.

JC4 ser jo ut til å ha ekstremt bra grafikk og effekter, samt fysikk, så jeg regner med spillet blir et benchmark spill.

Jeg er ikke super fan av serien, men de er morsome dumme spill, som ser bra ut.

Ja, jeg skulle ønske jeg kunne fullføre 3ern, fordi det var dritgøy, men framerate problemene var uholdbare.

Lenke til kommentar

Da har du vært heldig, lille jeg spilte føltes ut som sirup :p Veldig artig spill men klarer ikke 22-25 fps.

Heldig og heldig. Jeg klarer ikke å se noen nevneverdig forskjell i den videon du linket til. Begge sidene ser identiske ut. Den på venstre har kanskje litt mikroskopisk forskjell her og der, men det er så lite at det i praksis har null betydning for meg. Så lenge frame rate er stabil er jeg fornøyd. :)

BTW dette var uansett på PS4 og XBone. Det blir nok andre saker på PS4 Pro og XBone X.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Hm... etter å ha spilt Darksiders 3 en stund, må jeg nok rette opp litt her og der på førsteinntrykket. Ja, det er fortsatt kjipe fiender, og ja, jeg dør fortsatt en del uten at det føles som min egen feil. Men samtidig begynner spillet å vokse på meg, og jeg begynner å skjønne mer av hva de har tenkt. Jeg dør ofte, men det har lite å si. Når fiender dør får man ta sjelene deres, og disse kan brukes til å oppgradere Fury, kjøpe nye ting (som healing), og så videre. Vi mister disse når vi dør, men vi kan plukke dem opp igjen hvis vi finner liket. Når vi dør dukker alle fiendene opp igjen, akkurat som i Dark Souls.

Det jeg fant ut her er at jeg kan bruke sjelene til å kjøpe ting, oppgradere Fury osv så ofte som mulig, så jeg mister lite sjeler når jeg dør. Når jeg dør dukker fiendene opp igjen, så jeg kan grinde dem på det viset og få "evig" sjeler, hvis man er tålmodig nok. Man trenger bare dø om og om og om igjen. Straks jeg fikk denne muligheten ble spillet et helt annet. Nå har jeg fått oppgradert Fury med mer helse, og hun er blitt en del sterkere. Har en del healing også, men sparer dette til bossene. Alt dette gjør at spillet er mye enklere enn det var (men ikke direkte enkelt), og jeg storkoser meg. :) Jeg liker fortsatt ikke at førstebossen var så sykt vanskelig, men det er visstnok en New Game Plus. Det hjelper nok betraktelig på høyere vanskelighetsgrader. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

Fikk min første silent assassin score i Hitman 2 i går. Ikke så mye å skryte av, det er ikke så vanskelig om du følger disse "historiene" men det krever litt tålmodighet og man må følge litt med.

Men fremdeles ganske tilfredsstillende.

Å ja Hitman Absolution ga meg utfordringer og det er nok det spillet som har preget meg mest. Gikk totalt stealth. Første gang jeg spilte Hitman da jeg var ung så var det ikke så veldig engasjerende med å skyte alle. Silent assassin synes jeg er tifredstillende nok. Våpen er nok det mest arcade når det gjeller spill. 

Endret av Slettet-YsznKkZxt0
Lenke til kommentar

Hater å innrømme det, men er blitt helt hektet på Pokemon: Let's Go Eevee. Gameplayet er simpelt nok, og vet det er enkelte features som er fjernet fra originalspillet, og å fange pokemons kan være litt vel random til tider. Første Ghasty jeg møtte fanget jeg på første forsøk. Neste rakk jeg å kaste hele ni pokeballer på før den stakk av. WTF? :p Men ellers storkoser jeg meg. Har blitt en del "seriøse" spill i det siste som Assassin's Creed, Dark Souls, Neverwinter osv, så er bra å roe ned med et litt mer rolig spill en gang i blant. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk Persona: Endless Night Collection i posten i dag, med Persona 3: Dancing In Moonlight og Persona 5: Dancing In Starlight på disk (en for hvert spill), og kode for å laste ned PS4-versjonen av Persona 4: Dancing All Night. Strengt tatt er vel ikke denne ute før i morra, så Persona 4: Dancing All Night kan ikke lastes ned ennå. Koden funket i alle fall ikke. Men har testet de to andre, og liker dem for så vidt godt så langt. Problemet er bare at de etter å ha laget dansespillet til Persona 4, tenkte de å lage et lignende basert på Person 3 og 5. Dette skulle opprinnelig være ett spill, men fordi Persona 3 og 5 er så forskjellige ble det til to spill som ble utviklet side om side. Det er derfor de slippes samtidig. Det i seg selv er greit nok, men det gjør at de er ekstremt like. Jeg startet først dansespillet til Persona 3, og da jeg prøvde Persona 5 etterpå gadd jeg ikke se hele introen. Historien er jo kliss lik den i Persona 3 dansespillet. Dialogen er litt annerledes, men plottet er nøyaktig det samme. Jeg bør også nevne at Persona 4: Dancing All Night hare en solid historiemodus, som visstnok føler hele det opprinnelige spillet. Denne er borte i dansespillene til Persona 3 og 5. Grunnen er visstnok at de to spillene ble alt for store, så noe måtte kuttes. Det er ikke dermed sagt at det ikke er historie her. Den er bare mindre enn i Persona 4: Dancing All Night.

Er heller ikke helt overbevist over selve musikken, og den burde jo være det som teller mest. For all del, musikken er ikke dårlig på noe vis. Jeg savner bare musikk med litt mer trøkk i. Får liksom ikke følelsen av at dette er musikk det er ment å danse til. Bra er den, men som dansemusikk... tja, vet ikke helt.

Men pytt, det er bare en bagatell. Selve gameplayet er morsomt nok, og det kan bli svært hektig på høyere vanskelighetsgrad. Samtidig er det god oversikt over notene, ulikt et visst annet japansk rytmespill kalt Hatsune Miku... Det er mye å låse opp for de som liker sånt, som nye kostymer til karakterene, nye dansepartnere til hver sang, nye moduser og så videre.

I tillegg til alt dette er det støtte for PSVR (!), men har ikke fått testet det ennå. Er litt styr å koble om på kablene, da jeg bruker en 4K TV, noe PSVR ikke støtter. Skal jeg ha PSVR koblet i, får jeg bare vanlig 1080p. Det gidder man ikke. :p Skal ta en oppdatering senere, når jeg har fått testet dette i praksis. Med tanke på hvordan notene flyr burde det ikke være et problem å spille sånn, men vi får se. :)

EDIT: Fant VR-modusen... tror jeg... Man kan velge Collection og velge klær til folkene, og se en av dem danse. Dette er "VR functionality"en de snakker om. Geezes...

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Heldig og heldig. Jeg klarer ikke å se noen nevneverdig forskjell i den videon du linket til. Begge sidene ser identiske ut. Den på venstre har kanskje litt mikroskopisk forskjell her og der, men det er så lite at det i praksis har null betydning for meg. Så lenge frame rate er stabil er jeg fornøyd. :)

BTW dette var uansett på PS4 og XBone. Det blir nok andre saker på PS4 Pro og XBone X.

Det kan jeg bekrefte at det ikke ble. JC3 var horribelt på ps4pro. Problemet var ikke lav framerate, men helt sinnsyke drops nede i 5-10 fps. Rævva, mao.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått summet meg til å prøve JC4, og vel....

Det ser ikke bra ut, man snakket om at Watch Dogs osv hadde fått downgrade i forhold til videoer.

Her er det ikke downgrade her ser det ut som de har brukt en annen moter, både JC2 og 3 så/ser bedre ut.

Det ser så trist og dårlig ut at jeg håper det er massiv feil et sted, en bug. 

Noen sier det ser ut som PS2 spill, så langt vil jeg ikke gå, men det er liksom ingen lys effekter som er bra, nesten ingen skygger, lav oppløsing på texturer. 

Det ser rett og slett ut som div shaders osv mangler, alt er flat og ser litt "tegnet" ut, 

Det så ok ut i mørket i fjellene, men så fort du kom i jungel var det bare oh shit, Golden Eye 64 flashback. 

Altså det ser ikke like dårlig ut, men like vel så får jeg litt den følelsen, det er liksom ingen modrene grafiske triks brukt det er veldig nakent, sånn som eldre spill er. 

Lenke til kommentar

Dem har utviklet ny spillmotor kun for spillet her men ja.... det har fått slakt overalt. Problemet med spill som det der er at premissene er jævlig bra for å ha det morro, men når Rico er nærmest udødelig og det er ingen utfordring med å gjøre alt så blir det gørr kjedelig. Alle Just Cause spillene kjedet jeg meg gjennom. AI'en er fryktelig dårlig også og utifra videoer akkurat det samme her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...