Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.

Anbefalte innlegg

Fy faen, jeg har sittet uten en skikkelig gamer PC eller noen konsoller (utenom Switch) i litt over 4 måneder nå, å det begynner klø litt for intenst etter å få spilt de nye spillene som har hatt release i denne perioden som Tomb Raider, Call of Cthulhu, Assassins Creed, Life Is Strange 2 og Spider-Man, for å nevne noen. :p

RgMOu6N.gif

Du må ikke si sånt, du aner ikke mye det klør i faen skapet nå. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De hadde på Neo-Tokyo sist jeg var der. Mulig Adamstuen retro har noe.

Takk, var innom begge i går og de hadde et fåtall spill hver. Kjøpte en ekstra kontroll, Ready 2 Rumble Boxing og et fotballspill. Sistnevnte kun for coveret (europeiske DC-cover er veldig skjøre). Neo-Tokyo hadde best utvalg (mest japanske utgivelser) og best priser. Føler samlingen min nå er komplett med 30-40 spill og 4 håndkontrollere.
Lenke til kommentar

Blitt noen timer med World of Final Fantasy på Switch nå. Spilte det på PS4 da det kom, men hadde helt glemt hvor bra det faktisk er. Har ledd veldig mye av humoren her, kampsystemet er interessant nok, og grafikken rimelig bra. Mye å like her, med andre ord. :) Det er helt klart i samme sjanger som Pokemon, men det er så mange sånne spill nå at jeg regner dem som en sjanger, ikke kloner. Pokemon er ikke det eneste alternativet akkurat, og ikke engang det beste alternativet.

For den saks skyld liker jeg at det er i samme sjanger som Pokemon, men er et av de få i sjangeren som ikke har to nesten identiske versjoner av samme spill. Her trenger man bare kjøpe ett spill, og ferdig med det. Når skal Pokemon lære?

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Nå som the Outlaw king er på netflix, en film som ser ut til å faktisk ha en viss autensitet når det kommer til våpen, og rustniger, er det kanskje på tide med en ny runde Kingdome Come(selv om det er ca. 100 års forskjell i periodene) Så er jo kingdom come det beste middelalder spillet der ute. 

Men jeg må først bli ferdig med Empire kampanjen min. 

Lenke til kommentar

Nå som the Outlaw king er på netflix, en film som ser ut til å faktisk ha en viss autensitet når det kommer til våpen, og rustniger, er det kanskje på tide med en ny runde Kingdome Come(selv om det er ca. 100 års forskjell i periodene) Så er jo kingdom come det beste middelalder spillet der ute. 

Men jeg må først bli ferdig med Empire kampanjen min. 

Akkurat sett den selv og det er absolutt en forbedring fra Braveheart når det kommer til våpen og rustninger. men å lage en film om rivaliseringen mellom Robert Bruce og Edward II som ikke har slaget ved Bannockburn???

Lenke til kommentar

Akkurat sett den selv og det er absolutt en forbedring fra Braveheart når det kommer til våpen og rustninger. men å lage en film om rivaliseringen mellom Robert Bruce og Edward II som ikke har slaget ved Bannockburn???

Hm det er ikke helt bra, gikk de tom for penger?

Må uansett få sett den, men ikke før jeg er ferdig med å male 2 bataljoner og en skvadron med 1700talls figurer, da jeg vet jeg vil bli inspirert til å ta fra HYW figurene mine og male de etter å ha sett filmen, men må bli ferdig med det jeg holder på med.

Lenke til kommentar

Hm det er ikke helt bra, gikk de tom for penger?

Må uansett få sett den, men ikke før jeg er ferdig med å male 2 bataljoner og en skvadron med 1700talls figurer, da jeg vet jeg vil bli inspirert til å ta fra HYW figurene mine og male de etter å ha sett filmen, men må bli ferdig med det jeg holder på med.

Det eneste jeg kan tenke meg er at de tar høyde for en oppfølger, og derfor ikke ville bruke alt materialet i samme film.

Lenke til kommentar

Kommer neppe som en bombe, men Obsidian og inXile vil ikke lengre lage spill til Playstation. Er dette starten på slutten av Obsidian, eller tør vi håpe på noe stort fra dem? Selv om det er eksklusivt til MS?

http://www.pushsquare.com/news/2018/11/obsidian_inxile_will_no_longer_make_playstation_games

Utifra det som har vært sagt om Obsidians økonomi i det siste, er dette i verste fall en utsettelse på slutten. Obsidian stod sannsynligvis i fare for å bli lagt ned før MS åpnet pungen.

I beste fall er det en ny start for Obsidian. :)

Må vel også nevnes at Obsidian og inXile's største kundebaser hører hjemme på PC, og siden det er MS som eier dem så kommer de fortsatt til å lage spill til den platformen. At spillene ikke kommer til Playstation har for så vidt ikke så mye å si.

...hvorvidt spillene blir eksklusive til Windows Store er dog et annet spørsmål.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Så vidt jeg har forstått er Microsoft sitt fremtidsmål i gaming markedet å nå rundt 2 milliarder mennesker på Xbox, PC og mobil, så at Obsidian sine spill ikke vil nå den "puslete" spillerbasen på 86 millioner på PlayStation (hvor kun en brøkdel uansett kjøper spillene deres) tror jeg verken MS eller Obsidian bryr seg stort om.

Obsidian fikk en mulighet til å fortsette eksistere og MS trengte SÅRT ett skikkelig eksklusivt RPG studio, så dette er win-win for alle parter.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er Win-Win om Microsoft holder det de lover om å ikke forstyrre deres produksjon. 

Nå er Microsoft helt klart en av de beste store onde utgiverne om dagen, de har hvert langt mer forbruker vennlige denne generasjonen enn noen andre. Så vi får se om de forsetter å være "snille"

Det er helt klart at Obsidian kan lage gode spill, kanskje med skikkelig pengestøtte fra micrsoft kan de lage fantastiske spill. 

Ellers har jeg kommet meg gjennom de første timene av Kingdom Come, og nå er ferdig med intro delen, denne gangen brukte jeg litt under 3 timer på det.

Skal prøve å ikke gjøre spillet for lett for meg selv denne gangen(noe som er veldig lett å gjøre i dette spillet) Første gangen poacha jeg masse og fikk i løpet av noen timer noe av det meste utstyret man kan kjøpe, dette pluss at jeg trente masse, gjorde at jeg egentlig var  overpowered fra time 6 i spillet. Det gjorde det hele kjedelig.

Ellers ser jeg ikke enrome forbedringer i ytelse og slike ting, så langt, men HD textures er nice. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så vidt jeg har forstått er Microsoft sitt fremtidsmål i gaming markedet å nå rundt 2 milliarder mennesker på Xbox, PC og mobil, så at Obsidian sine spill ikke vil nå den "puslete" spillerbasen på 86 millioner på PlayStation (hvor kun en brøkdel uansett kjøper spillene deres) tror jeg verken MS eller Obsidian bryr seg stort om.

Obsidian fikk en mulighet til å fortsette eksistere og MS trengte SÅRT ett skikkelig eksklusivt RPG studio, så dette er win-win for alle parter.

Rettelse: Med 2 milliarder mennesker snakker Microsoft om spillmarkedet i sin helhet, så det tallet inkluderer Sony, Nintendo og Apple's platformer også.

Uansett blir det mange nok potensielle kunder på Windows, mobil og Xbox. :)

Lenke til kommentar

Bruker også G2a jeg, har funnet en god del perler der men kjøper kun av de med god rangering og mange salg.

De få gangene jeg bruker G2a er når jeg kjøper Ubisoft-spill da G2a visstnok selger stjålte nøkler som utviklerene ikke tjener på. Vinn-vinn, jeg får sjekket ut Ubisoft sine spill for en slikk og ingenting samtidig som jeg ikke støtter deres ufyselige praksis med mikrotransaksjoner og annet ræl.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...