Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Startet opp igjen Fallout 4 nå. Forrige gang kom jeg til Diamond City, men gadd ikke mer (selv om "alle" sier det er først da selve spillet begynner.) Denne gangen lastet jeg ned to DLCer (Wasteland Workshop og Automatron) for å gi meg motivasjon til å fortsette, og brukte relativt lite tid på starten. Har bygd opp litt i Sanctuary, men etter det gikk turen rett ned til Diamond City. Drepte en Super Mutant utenforder, og har tatt en liten spisepause. Kan bli bra, det her. Blir neppe å fullføre hele greia, men blir bra oppvarming til Fallout 76. :)

Høres ut som noen lunde likt jeg spiller, gir opp etterhvert. Hadde også Vegas, same story.

Kjøp Prey fra greenman gaming til 129kr så får du et spill med greit kompromiss, action, handling, story etc

I kveld skal jeg ta et dyp dykk i den boka her å mimre over alle point & click spillene jeg vokste opp med  :love:

wK4JaYI.jpg

0ZKtN37.jpg

mv1s0KS.jpg

Wow... Fantastisk....

Monkey island, beneath a steel sky...  Tror det var en del Indiana Jones titler som var ganske så kule, eller kansje bare " fate of atlantis hvis jeg husker riktig... Jagged Alliance? 

Loom               hva kostet den boka?

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

hva kostet den boka?

519kr ink frakt. Levert på døra med DHL. Tok bare litt over en dag ifra den var sendt ifra England til den var i mine hender. Helt topp bok. Blir nok til at jeg kjøper Amiga utgaven også tenker jeg da kvaliteten på boka var skikkelig bra alt ifra innhold til selve innbindingen av boka. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Høres ut som noen lunde likt jeg spiller, gir opp etterhvert. Hadde også Vegas, same story.

Kjøp Prey fra greenman gaming til 129kr så får du et spill med greit kompromiss, action, handling, story etc

Kjedelig? Tvert imot blir det jo bare bedre og bedre. Var en tabbe å gi opp så tidlig. :) Har spilt Prey en stund, men det var ikke for meg. Venter heller på neste System Shock. ;)

Tror det var en del Indiana Jones titler som var ganske så kule, eller kansje bare " fate of atlantis hvis jeg husker riktig... 

Indiana Jones and the Last Crusade er rimelig bra. Grafisk ser det ikke all verden ut, men ellers er det et knallspill. 

Noen tar let's play litt lengre enn andre.  :dremel:

Endret av Countryman
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Blitt noen timer med Starlink: Battle for Atlas på Switch nå, og må si jeg storkoser meg med dette. Bare for å få det overstått ble dette annonsert med leketøy man fester til kontrolleren, og man får kjøpt fysiske leker for å få flere skip, piloter og våpen. Dette er IKKE et krav. Jeg kjøpte det digitalt på Switch, og fikk med de fleste skipene, pilotene og våpnene, og har ingenting fysisk. Alt er digitalt. De fysiske leketøyene er 100% valgfrie. Så vet man det. :)

Selve spillet minner om en blanding av No Man's Sky og Division. I starten kjører man rundt på en liten planet og plaffer ned fiender, høster planter og gjør noen oppdrag. Kanskje ikke det helt store. Men det er bare en liten tutorial, og det tar ikke lang tid før moderskipet er reparert og flyr ut i verdensrommet. For å komme oss dit er det bare å holde inne R (på Switch, eller R1 på PS4). Da kan man fly fritt på planeten, eller fly sømløst ut i verdensrommet som i No Man's Sky. Spillet tar en ørliten pause på et halvt sekund når man forlater planeten, men ellers er det sømløst. Deretter er det bare å holde inne R en liten stund for å gå inn i hyperdrive, så man kan dra til en annen planet. Akkurat som i No Man's Sky skjer dette uten noen lasteskjerm, og man dukker ned på den neste planten helt sømløst, akkurat som den man forlot.

Selvsagt er dette nok på en mye mindre skala, men det gjør meg fint lite. Det er nok likevel enormt med content her. Eneste "problemet" er at hver pilot ikke bare får XP og går opp i level, men han eller hun får også XP for skipene og våpnene de bruker. Så vil du ha maks level på alle pilotene, skipene og våpnene blir du sittende en stund. :) Tror neppe jeg gidder det, men satser på to eller tre piloter, og sannsynligvis bare ett eller to skip på hver. Vi får se. :) Men så langt er det morsomt å spille, og som sagt er alt 100% digitalt. Alle leketøyene er helt frivillige, og gir ingenting vi ikke kan få digitalt i spillet uansett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3

@Schreiber

Så du trenger ikke de fysiske greiene altså.  :ohmy:  Og ser at den også er til Xbox One. Må nesten skaffe meg den da, synd den ikke er med i Xbox Game Pass.  :hm:

Endret av Slettet-aNZFa3
Lenke til kommentar

som sagt er alt 100% digitalt. Alle leketøyene er helt frivillige, og gir ingenting vi ikke kan få digitalt i spillet uansett.

Jeg har sett en annen som skryter av dette spillet, sier noe av det samme. Men slik jeg forstod, så må du kjøpe spillet digitalt for å klare deg uten leketøyene. Kjøper du spillet på fysisk medium (til switch ihvertfall), så må du kjøpe leketøyene også for å få dem i spillet. Skal ikke si det 100% sikkert, men verdt å forsikre seg dersom man er interessert i spillet.

Lenke til kommentar

Jeg mangler to piloter og to våpen, og så vidt jeg kan se er det ikke mulig å kjøpe dem inne i selve spillet. Valgene mine er å enten kjøpe leketøyene fysisk, eller kjøpe dem som DLC. Går sterkt ut ifra at det samme gjelder om man har spillet fysisk. Switch gir blaffen om man har spill digitalt eller fysisk, men behandler dem som ett spill. Har for eksempel Dragon Quest Builders både fysisk og digitalt til Switch, og spillet bruker samme save fil, enten jeg dytter i cartridgen eller ikke. Ser ingen grunn til hvorfor det skal være annerledes med Starlink, uansett plattform.

Det eneste man bør tenke på er at Starfox og gjengen logisk nok kun er å finne i spillbar form i Switch-versjonen. De er en viktig del av historien på Switch versjonen, så jeg aner faktisk ikke om de er med i de andre versjonene eller ikke. Ville vært rart om de ikke var det, men skal ikke si noe sikkert. Men er 99% sikker på at man ikke kan spille med Fox og Arwing på de andre versjonene.

Lenke til kommentar

Jeg husket litt feil, gravde frem noe av diskusjonen på en discord kanal:

"starlink, buy the digital deluxe edition and forget the toys, you get everything, for just the cost of the physical starter kit. You get all 16 pilots, all the weapons, and all the ships, for the same price as the physical starter kit that has 2 pilots, 2 weapons, and 1 ship its really a no brainer".

Poenget var visst at fysisk starter kit gjør hele spillet mye dyrere, og det ikke var mye poeng med mindre man virkelig ville ha alle lekene, for om man uansett skal ha dem, så er de jo også en del av spillet. Og da gir det såvidt litt mening å heller kjøpe den fysiske starter kit'en. Men får man fysisk versjon som "Deluxe Edition"? Om ikke høres det jo ut som lurest å gå for digital "Deluxe Edition" versjonen..

Lenke til kommentar

Ah, ser den. Litt usikker på prisene, men jeg kjøpte den vanlige versjonen til Switch digitalt, og fikk med alt unntatt tre piloter og noen våpen. Kjøpte en pilot (Shaid) via DLC, og fikk med romskipet hennes (Nomad, eller noe sånt.) Mulig hun også hadde våpen med seg, men skal ikke si det sikkert. Hadde DLCen installert før jeg startet spillet. Prisen på vanlig digital versjon er på kr 650,-, og betalt kr 140 eller der omkring for Shaid og romskipet. Så ca kr 800 til sammen.

Ser på gamezone.no at fysisk starter kit ligger på kr 698 til Switch og PS4 (De har ikke til XBone.). På Switch-versjonen får vi med to piloter (Mason og Fox McCloud) og to romskip (Zenith og Arwing), tre våpen, et stativ for å montere på kontrolleren, og en plakat. PS4-versjonen er identisk, bortsett fra at vi ikke får Fox McCloud og Arwin med. Den koster med andre ord det samme som Switch-versjonen, men har litt mindre med i pakken.

Digital Deluxe til Switch koster kr 928,-, og da får man med alt (men merkelig nok er Fox og Arwing ikke nevnt?) De to pilotene jeg mangler koster kr 58 hver, og de to våpnene jeg mangler kommer samlet, og koster kr 38. Et skip med pilot koster ca 140, om jeg ikke husker feil. Det er fire av dem (minus de som følger med starter pack), så da er vi oppe i kr 560 bare der.

Så uten å regne for nøye på det er digital deluxe helt klart den billigste versjonen, hvis man må ha absolutt alt på en gang. Spørsmålet er om man trenger det. Vi kan modifisere skipene og våpnene ganske mye, og pilotene har noen skills hver. For å gjøre det enklere kan vi dermed tre loadouts vi raskt kan bytte mellom. Hvis et skip blir ødelagt, må man bytte til et annet mens det ødelagte blir reparert (tror det er på cooldown.) Jeg har derfor tre skip klare, komplett med hver sin pilot og våpenoppsett. Noe mer enn dette er ikke nødvendig. Så kjøpe "alt" er ikke nødvendig. Starter Pack holder lenge for de fleste.

Det jeg kan anbefale er å se litt på en let's play for å se om dette er noe du kan like. Bare synd det ikke er en demo. :(

Lenke til kommentar

WOW jeg hadde noe så unikt som et taktisk interesant slag i Empire Total war, vanligvis er aien alt for dum, og blir utsletta med en gang, og ja for det meste var den slik i dette slaget også, men denne gangen hadde aien noe som 50+ kanoner (ved en tilfeldighet) Og de gjorde mye skadet mot meg, jeg hadde selv kanskje 16 kanoner. Så det var mye jern som fløy frem og tilbake.

Men også overaskende sendte de en styrke på flank angrep, som jeg måtte forsvare meg mot, og ikke bare det med fra ingen steder ble haubitser batteriet mitt angrept av noen dragoons.

Det var flaks at 50% av fientlig AI var milits og sivile med musketter, ellers ville det hver ganske vanskelig å vinne det slaget. 

Men det var briljant å se linjene mine bli desimert av artilleri, to av bataljonene mine var under 50% styrke lenge før fientlig infanteri kom opp. Hadde bare alle slag hvert slik. 

Bilde viser bra sitatet fra Wellington

Believe me, nothing except a battle lost can be half so melancholy as a battle won

Igjen et overraskende taktisk interessant slag i Empire.

Jeg tror noe av greia er at tidligere har spilt Darth mod early, altså starter spillet i 1700. Og aien greier ikke å researche riktig og fort nok.
Så på det taktiske ligger de alltid bak meg, som gir meg store fordeler. Og på det strategiske pga at de er så under utvikla tjener de ikke nok som gjør at de bare produsere junk enheter og ikke har råd til noe særlig artilleri.

Når jeg spilte som Sverige i 1700 bare overkjørte jeg alt. Samme med Prøysen i 1700.
Men når jeg spiller Darth late når man starter i 1783 fungerer spillet mye bedre.

post-34516-0-41743200-1540389793_thumb.jpg

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...