Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Fikk endelig system på spill samlinga mi etter kjøp av hus. Brukte 3 dager på å gå igjennom samlinga og talte 2513 spill, alle orginale kassetter og disker fra NES til nå. Antall konsoller kom på 52 stk.

Nå starter jeg med å innrede og lage et skikkelig spillrom så får jeg se hvordan det blir.

Så det er ikke bare spillinga som er gøy. Det er litt magisk å være i et rom med alle spilla fra barndommen og bare se på og nyte synet.

 

Wow...det må jeg si! Du får holde oss oppdatert med litt bilder når du er i gang/ferdig :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nice! Det må du bare dele bilder av ja. :thumbs: Hadde desverre en sen debut i spilleier-verdenen (fra N64) så min samling er langt fra så mangfoldig og fargerik.

 

 

Geoff keighley skal angivelig ha betalt mye fra sin egen lomme for årets The Game awards(VGA/VGX)

Link her: http://thegameawards.com/nominees/

De nominerte er da ikke så veldig overraskende, men det fortsatt litt morsomt og se hvem som vinner i de forskjellige kategoriene .

dette holdes også dagen før Playstations Experience som er den 6. Desember

Det er da sagt at begge showene skal LiveStreames.

 

Håper The Wolf Among Us vinner alle kategorier den er nominert i. Rett og slett et knallbra spill fra ende til annen. :love:

Lenke til kommentar

Jeg pingler ut av Fallout 3/New Vegas. Har en ekstremt mongo fobi mot skorpioner, så ja. Vet at det er mods som erstatter de med edderkopper (ihvertfall på New Vegas), så får installere det og teste igjen en gang.

http://fallout.wikia.com/wiki/Radscorpion her er hele listen, og jeg kjenner en form for fobi selv når jeg traver rundt om i 'Wasteland', de er forbanna heslige. Og se for deg hvordan utseende blir på Fallout 4, enda mer gyselige detaljer.

Lenke til kommentar

Jeg pingler ut av Fallout 3/New Vegas. Har en ekstremt mongo fobi mot skorpioner, så ja. Vet at det er mods som erstatter de med edderkopper (ihvertfall på New Vegas), så får installere det og teste igjen en gang.

Hvis du har Oculus Rift og kjøper VorpX-driveren (litt under tre hundre spenn) kan du spille Fallout 3 og New Vegas med Oculusen. Hvis du synes skorpionene er ekle på skjermen.... hihi... :p Har ikke testet det selv, men har prøvd Skyrim og Borderlands 2 og Pre-Sequel på OR. Til tross for at de ikke offisielt er støttet, er hele opplevelsen syk. Da dragen i starten av Skyrim dukket opp, dukket jeg bokstavelig talt unna. :p

Lenke til kommentar

Er snart ferdig med Sonic Boom: Shattered Crystals på 3DS, og så langt elsker jeg det. Seriøst. :) For å ta litt av den vanlige kritikken først:

 

1. Farten: Mange klager over at det går for sakte, og at vi ikke kan løpe gjennom brettene som vi kunne før. Det er på mange måter direkte feil. Ja, det er stort fokus på utforsking, men hva så? Kort sagt har vi flere ting å gjøre i hvert brett, og dette inkluderer å fullføre det på kort tid. Dermed må man løpe som faen gjennom brettet for å få medalje. Og for den saks skyld var det da ikke full fart gjennom de forrige heller? Sist jeg testet Sonic 1 måtte jeg da stoppe opp ganske ofte, selv i de aller tidligeste brettene? Men det er det jo ingen som husker lengre, tydeligvis...

 

2. Man må spille alle brettene flere ganger for å komme videre: Ja, det er et krav denne gangen. Alle bretten åpnes med "Sonic badgets" vi får for å fullføre ett brett, for å finne alle blueprints og for å finne alle krystallene i brettet. Men for det første må man dette i Super Mario og Kirby også. Faktisk kan vi gå helt tilbake til Super Mario 64 for å bli tvunget til å finne stjerner for å åpne neste brett, men det er det ingen som klager på, av en eller annen grunn. Og for det andre kan Tails lage nye ting med de blueprintsene vi finner. Man kan få seks blueprints pr brett, og når man har seks blueprints totalt kan han lage noe som viser alle blueprintsene på kartet i alle brettene. Seks blueprints til, og vi får se alle krystallene på kartene. Dermed slipper vi å lete etter dem noe særlig lenge. Problemet er heller å få tak i dem. I nyeste Mario og Kirby må vi som sagt også finne hemmelige ting for å komme videre, men de vil ikke vises på kartet. Stort pluss til Sonic her.

 

3. Den grafiske stilen er ræva: Tja, noen vil si det. Men hvorfor gjør det spillene dårligere?

 

Så alt i alt er det lett å anbefale dette til fans av Sonic. Greit, det er ikke 100% som de forrige, men hva så? Når Mario går fra å være rent plattformspill til hva-nå-enn-Mario64-er uten at noen klager, synes det blir feil å klage over at Sonic går for sakte nå. :)

Lenke til kommentar

Ja, nå viser seg det seg at denne gangen ikke var falsk alarm angående ESRB-ratingen av Suikoden II, og at spillet kommer ut på PSN. Hvis man liker JRPGer og ikke har spilt dette har man gått glipp av hva mange inkludert meg selv mener er det beste spillet i sjangeren, så da bør man benytte seg av muligheten nå. Jeg vil anbefale å spille eneren først selv om det ikke er nødvendig for å forstå historien, da det er en indirekte fortsettelse og det er mulig å laste opp savegame fra eneren for å få visse endringer i toeren, i tillegg til at eneren også er et av de beste JRPGene der ute.

Lenke til kommentar

Bedre enn Xenoblade? Har vanskelig for å tro det, men skal gi Suikoden en sjanse. Har lest mye positivt om det.

 

På samme nivå i det minste. Jeg er svært begeistret for Xenoblade selv og tror begge spillene ville havnet på min topp 10 liste over JRPGer.

 

Når det er sagt er det snakk om to ganske forskjellige spill da Suikoden har random encounters, turbasert kamp og pixelbasert 2D-grafikk. Det unike med Suikodens konsept er at man kan rekruttere 108 karakterer, hvorav rundt halvparten er spillbare, og å finne ut hvordan man får tak i alle 108 er som en sidequest som går parallelt med hovedhistorien i alle Suikoden-spillene. Klarer man å rekruttere alle 108 får man en (ofte dramatisk) annerledes slutt på spillet, men hvis du vil få til dette uten å spille gjennom flere ganger anbefaler jeg å spille med FAQ, siden det alltid er noen få karakterer som er særdeles godt gjemt (det finnes handy lister man kan printe ut med alle karakterene og hva man gjør for å få tak i dem).

Lenke til kommentar

Har oppgradert PCen min såpass nå at jeg har ny PC (sånn sett bort i fra kabinett og disker). For pengene kunne jeg kjøpt meg både en Xbox One og en PS4, men faen, det er så verdt det :D

Har selv oppgradert min PC å kunne vel ha kjøpt alle de nyeste konsollene for den prisen, men man sitter hvertfall igjen på den plattformen som har flest spill titler, å med Steamstreaming kan jeg spille på min stusselige laptop med Quad Core Celeron prossesor med max grafikk i absolutt alle spill hvor enn jeg vil i huset :)

 

Man går jo glipp av noen ekslusiver som er litt synd, men noe må man vel ofre. Jeg vil helst ikke ha min stue fylt opp med konsoller, spillcover, spill tilbehør å det som ellers hører med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bra intiativ! Har blitt drittlei all negativiteten i spillbransjen. Har valgt å kutte ut mitt tidligere favorittforum neogaf på grunn av dette.

 

Jeg koser meg veldig med Divinity Original Sin for tiden! :)

Er rundt 30 timer uti, og begynner endelig å få litt grep om mekanikkene. Hardcore stuff altså, ingen som holder deg i hånda i dette spillet. Tipper jeg ender opp med å bruke 80-100 timer på spillet, hvis jeg gidder å runde det. (Så langt ser det bra ut, men jeg er ikke så flink til å fullføre spill alltid)

Lenke til kommentar

Jeg prøver å kose meg med Divinity Original Sin, men skal jeg være helt ærlig så skjønner jeg ikke i det hele tatt hva jeg gjør :p Er komplett noob når det kommer til denne typen spill. Fikk beskjed at visst jeg går inn den ene veien så skulle jeg komme til et opplærings område, men eneste jeg gjorde der var å knuse vaser og kister å endte bare opp med å ødelegge sverdet :p

 

Må nok ta en titt på Youtube, så jeg hvertfall skjønner litt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...