Gunfreak Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 2 hours ago, Bone said: Hva slags VR-headset bruker du på slikt? Man kan bruke hvilket som helst VR headset som er PC kompatibelt(som er mer eller mindre alle headsets laget de siste 5 årene. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 (endret) 2 hours ago, Bone said: Hva slags VR-headset bruker du på slikt? Som Gunfreak sier så spiller det liten rolle. Kan bruke alle. Med Luke Ross sine mods bruker en jo også vanlig gamepad, VR kontrollere trengs ikke. Men det må sies at disse modsa er litt ujevne og de krever mye av PCen for at de skal se noenlunde bra ut grafisk. Så greit å ikke ha for høye forventninger heller. Jeg ønsker meg stadig nytt grafikkort når jeg spiller slike mods. Vanlige native VR spill krever ikke mye i sammenligning. Endret 28. desember 2024 av Enceladus Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 Etter skuffelsen som var Behemoth. Fant jeg et spill nedi vr section på steam. Grimlord. Jeg så det vel for en stund tilbake, men virket veldig uferdig. Nå er spillet tydeligvis ute i version 1.0. De sier selv dette er VR dark souls. Og etter bare noen få minutter ser jeg greia. Grafikken og Grafikk stilen er veldig dark souls. Bare spilt sånn 30 minutter så langt. Og selv om melen mangler litt omph vs blade and Sorcery. Syns jeg den er ganske bra. Nå hater jeg soulsborne spille. Jeg har prøvd alle. Aldri likt de. Så vi får se hvor langt jeg kommer i dette. Grafikken er veldig bra for VR, spesielt for indi VR. Første mini bossen sin rustning er awesome. Ser drit bra ut. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 3. januar Del Skrevet 3. januar Spilt mere Grimlord og dette er på grensa til ulovlig kopi av darksouls. Dette er 100% dark souls men i VR, eneste de har forandret på er at du skal bruke et alter til å lagre og flytte deg fra områder i stede for bonfire. Ellers er det klin likt, død du må du tilbake der du døde for å hente "matter" som du bruker til å kjøpe ting og oppgradere karakteren. lagrer du på et alter kommer alle fiender tilbake, når du vandrer rundt vil du åpne snarveier så du slipper å kjempe deg gjennom alle områder på nytt. Men det er også et VR spill, det betyr at rusting funker, du kan denge løp på et hode med hjelm, uten mye skade, men stikker du de i trynet dør de ganske fort, bein og armer uten beskyttelse kan hugges av ganske lett. Her her jeg kommet til "home base" til og med her er det mye dark souls, lite info, mye mystikk fra karakterer, jeg prøver meg også på første område, det går ikke så bra. I tredje video, har jeg fått mer dreisen på ting, og gjør det relativt bra og får oppgradert litt skills, kommer meg til et punkt der jeg skulle åpne en snarvei, men fucka opp og ble fanget. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 3. januar Del Skrevet 3. januar Etter at DCS har måttet dele plass med mine andre spill og videoer. Har den nå fått sin helt egen 4TB M2 å bo i. DCS pluss DCS dedicated server tar 1.68T. Så må slipper jeg å redigere en og en video da jeg bare hadde 200gig til overs på den andre M2en. Nå har jeg over 1.5TB. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 3. januar Del Skrevet 3. januar Er det noen som bruker GeforceNow her? Jeg startet med det i vår/sommer, og i flere måneder var det ganske tipp topp. Jeg måtte gjerne vente i kø 5 minutter før jeg fikk spille (gratisbruker), men det var jo helt greit. De siste månedene har jeg blitt møtt av hundrevis av folk i kø. Det er teit å klage på en gratistjeneste, men når jeg må vente en time er det ikke interessant lenger. Jeg scrollet litt på reddit og ser at brukere som betaler også opplever mye ventetid nå, så det er kanskje ikke verdt pengene å starte noe abonnement heller. Er det noen med lengre erfaring her? Er det vanlig at det er sånn? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 3. januar Del Skrevet 3. januar 42 minutes ago, :utakt said: Er det noen som bruker GeforceNow her? Jeg bruker Moonlight sammen med Sunshine. Bruker dette sammen med WireGuard når jeg er på farten. Dette er spesielt for de som har en ok pc stående tilkoblet Internett med en veldig stabil forbindelse. Moonlight er en "GeforceNow" klient. Sunshine er serveren som må kjøre på din spillpc. Wireguard er VPN server+klient (Andre bruker en annen løsning som heter Tailscale) Det er tilnærmet 0 delay hjemme, og en ørliten delay når jeg kobler meg opp utenfor nettverket. En gang i fremtiden når jeg kjøper meg større leilighet og får flyttet pc inn på et eget hobbyrom så kommer jeg til å ta i bruk Moonlight mer aktivt når jeg skal spille på TV-en. Det er mulig å strømme spill helt opp i 4K, og/eller høy refresh-rate (120HZ og mer) Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 6. januar Del Skrevet 6. januar Thor. skrev (På 3.1.2025 den 19.27): Jeg bruker Moonlight sammen med Sunshine. Bruker dette sammen med WireGuard når jeg er på farten. Vurderer å gjøre noe lignende selv med en PC her. Er dette helt gratis? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 6. januar Del Skrevet 6. januar 5 minutes ago, Nimrad said: Vurderer å gjøre noe lignende selv med en PC her. Er dette helt gratis? Jepp. Har du hardware så er det bare å installere. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 11. januar Del Skrevet 11. januar På 50 tallet dukket de første effektive luft til luft missilene. "Effektiv" De var varmesøkende, men ikke veldig gode. En rekkeviddene på 2km under ideelle omstendigheter. Som var et fly som fløy rett frem med rompa mot deg. Helst høyt oppe. De var en suksess midt på 50 tallet da Kinesiske MiG17 trodde de var trygge fra Taiwanske F86 fly. Da MiG17 var både raskere og kunne fly høyere. Det de ikke viste var at de taiwanske F86 var utstyrt med AIM-9B Sidewinder. Mens de fløy rolig og bedagelig utenfor rekkevidde av maskingeværene til F86 ble de plutselig sprengt i fillebiter. Det var også slik kommunistene fikk sine første luft til luft missiler. En av Sidewindereme som ble skutt, eksploderte ikke, men ble sittende i en MiG17. Piloten fløy og landet trygt. Missilen ble sendt til Sovjetunionen. Det eneste landet i kommunist blokken som hadde teologien og kunnskapen til gjøre noe med dette. Resultatet ble K-13/S-3. En ren kopi av Sidewinder B. Senere som under Vietnam krigen, viste det seg at missilene ikke var spesielt effektive i annet enn perfekte omstendigheter. Selv om man ser bort fra rent tekniske feil, som at motoren ikke tenner som ikke var uvanlig, var ikke missilene effektive. Ikke bare måtte flyet ha motoren mot deg så varmesøkeren kunne se målet. Men søke området var veldig lite. Noe som bare 10 grader fra senter. Missilen ville også sliter om man fløy lavt, da varme fra banken gjorde det vanskelig for søkeren å finne målet På toppen av dette kunne ikke missilen svinge mye. Alt dette gjorde at så lenge fienden viste at de hadde noen bak seg. Trengte de bare en moderat sving og missilen ville ikke greie låse på motoren, og selv om du fløy rett men så missilen ble skutt mot deg. Kunne du ta en krapp sving til siden og missilen ville ikke greie å følge. Om flyene hadde narrebluss(som langt fra alle fly hadde på 60 og tidlig 70 tallet) så ville missilene veldig gjerne ta de i stedet for flyet. Senere modeller av varmesøkende missiler ble bedre og bedre, søker hode fikk større og større område. De fikk muligheten til å "uncage" så søkerhode kunne forsette å låse målet selv om målet flyttet seg utenfor det lille sikte området i flyet. Missilene kunne svinge mer og mer. Men først rundt 1980 kom de første varmesøkende missilene som var "all aspect " altså at de kunne låse seg på et fly fra alle vinkler, inkludert rett forfra. I dag kan varmesøkende missiler låse mål over 90 grader fra nesa på flyet, ved hjelp hjelmen til piloten, og den tar bilder mens den flyr mot målet og kan derfor se forbi narrebluss og låse seg på målet visuelt. Og det jobbes med missiler som kan låse et mål 180 grader. Altså bak flyet fyres av og snu 180 grader og ta som er bak dit egent fly. Og mens Sidewinder B kunne gjøre 2G sving fra den ble skutt opp til 10G maks. Så kan dagens missiler gjøre over 50G rett fra de skytes fra vingen. Men det er langt frem i tid. I dag er vi på tidlig 70tallet over Bardufoss, to norske F-5 utstyrt med AIM-9B slåss mot 2 Sovietiske MiG-21 utstyrt med S-3. Her blir det rompe skudd, og bare rompeskudd. 2 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet mandag kl 18:24 Del Skrevet mandag kl 18:24 Det er rundt et år siden UEVR Injector ble sluppet. Dette har gitt meg mange timer med morro i løpet av 2024. Har generelt hadde bedre spill opplevelsene i spill om Ready or Not med UEVR Injector enn jeg har hatt i høybudsjets "stor spill" VR spill. Selv om Injector så klart ikke kan gjenskape et ekte vr spill, feks er jo lading alltid bare et knappe trykk, man må "slette" kropp og armer for å få 6DOF. Og cinematic og cut scenes er alltid noe off, når man ser de i VR. Så kan man ha masse fine opplevelser, selv om man ikke kan kjøre spillene på maks grafikk, ser de ofte mye bedre ut en ekte VR spill, som ofte fremdeles tror de må se ut som noe fra 2004. Når jeg spilte Six Days in Fallujah er man jo i en krigs sone, brann, eksplosjoner osv. Massiv innlevelse. Jeg dro i dag frem en av de første spillene jeg prøvde med UEVR Injector Robocop, bortsett fra hyppige crash funker det veldig bra. 1 Lenke til kommentar
Ryuuou Skrevet onsdag kl 10:43 Del Skrevet onsdag kl 10:43 RE6.mp4 Dette er morsomt når man finner en glitch som denne. Tatt fra Resident Evil 6 Mercenaries (No MERCY) 1 Lenke til kommentar
Crooked Cracker Skrevet onsdag kl 19:29 Del Skrevet onsdag kl 19:29 Kom over et bilde fra okkuperte Palestina som varmet mitt gamle skaterhjerte. Samt ga heftige assosiasjoner til salige THPS tider. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå