Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Driver å får reklame for det neste Metro spillet på Facebook.Men de har tydeligvis hisset på seg italienerne. Det er tydeligvis hverken italiensk dub eller undertekster. Og det er ikke bra. Hver gang reklamen dukker opp er det grinete italienerne i kommentarene.

Endret av Gunfreak
  • Liker 1
Lenke til kommentar

A-10C er det nest eldste flyet i DCS, bare Ka-50 helikopteret er eldre.
Jeg kjøpte A10C når det var nytt, back in 2013, med en elendig gammal sidewinder joystick, var DCS alt for komplekst og stikka funka ikke. Så jeg bare la det fra meg. Før jeg tok opp flysims igjen etter jeg fikk VR, siden den tiden har A-10C fått flere oppgraderinger, inkludert en betalt opp gradering som heter A-10C II Tank Killer, denne forbedrer grafikken noe, og legger til mulighet for å bruke APKWS, der man har satt på en laser søker på en gammel rakett som gjør at denne raketten egentlig ment for å “fire in the general direction” 

Nå kan treffe et mål nøyaktig på nesten 10km, dette ble gjort fordi man drev å fyrte av Maverick missiler på ting som absolutt ikke trengte 56kg med sprengstoff for å ødelegge som lastebiler, pickup trucks og lett og medium panser. med bare 1-3kg sprengstoff er rakettene mine bedre å bruke i byer og slikt. Så i stedet for å bruke opp til en million kr for å ødelegge en lastebil til 50 000kr, kan man nå bruke en rakett til 40 000kr for å ødelegge lastebilen. 

Men den største forbedringen med Tank Killer oppgraderingen er Scorpion Helmet. Dette er en "situational awareness” super sak.

Med hjelmen kan du nå se hvor vennlige på bakken er, de er kryss på hjelmen der de er, så du vet nøyaktig hvor du ikke skal bombe. Andre fly og bakke trooper kan sende info til deg som vil dukke opp på hjelmen som hvor fiender er antatt å være, du kan se nøyaktig hvor kamera poden din ser, du kan til og med få opp bilde fra kamera podden på hjelmen, så du kan se hva den ser uten å se ned på skjermen i cockpiten. Dette gjør A-10 til et super monster når det kommer til å ødelegge alt som skal ødelegge.

A-10C er også det mest komplekse flyet i DCS, med 10 år med utvikling, så mye så at USA har brukt A10 DCS til å trene A10 piloter. 

Du har div knapper på gass og stikke, og disse har forskjellige kombinasjoner basert på hvilke sensorer du har valgt å bruke, noen av knappene har også forskjellige måter å bruke, korte press gjør noe annet enn lange press. Dette gjør at du kan gjøre nesten hva du vil uten å ta henda av gassen og stikka. men det er mye å huske, det er 4 sensorer du kan bruke, hver med sine komboer, til sammen er det 77 kombinasjoner du må huske for å styre alle disse sakene, på toppen av andre knapper på gass og stikke som har mindre forvirrende funksjoner(som flaps, air brakes osv)

Og jeg som blir så lett forvirret av komplekse saker..

I dette oppdraget er det natt, og noen få amerikanske soldater er i en landsby, angrepet av en platoon med syrisk infanteri, samt medium og tungt panser og artilleri. 

Jeg får gjort det jeg måtte gjøre på en ok måte, men fy faen så mye rot det var med “swichology” 

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 17.10.2024 at 3:57 PM, Gunfreak said:

Driver å får reklame for det neste Metro spillet på Facebook.Men de har tydeligvis hisset på seg italienerne. Det er tydeligvis hverken italiensk dub eller undertekster. Og det er ikke bra. Hver gang reklamen dukker opp er det grinete italienerne i kommentarene.

Det har vært slik de siste 5-10 årene. Det er en gjeng fra endel land som klager enormt hvis ikke spillene er oversatt til deres språk. Typisk Italiensk, tyrkisk, portugisisk, ukrainsk og polsk. 

Lenke til kommentar
4 hours ago, Reg2000 said:

Det har vært slik de siste 5-10 årene. Det er en gjeng fra endel land som klager enormt hvis ikke spillene er oversatt til deres språk. Typisk Italiensk, tyrkisk, portugisisk, ukrainsk og polsk. 

Dette var vist ekstra ille, da spillet hadde dub/teksting for ALLE andre språk enn Italiensk.  Så nå kommer Roma valsende over Europa på krigsstien.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg er sjuk. Først kjøpte jeg Euro Truck Simulator 2. Etter å ha kjørt lastebil over hele kontinentet i noen måneder fikk jeg akutt hjemlengsel, og kjøpte Scandinavia DLC. 😂

Litt skuffet over at kartet bare har Oslo, Kristiansand, Stavanger og Bergen i Norge. Jeg hadde jo trodd at hvertfall opp til Trondheim skulle vært dekket. 

Men, det er moro. Og en sånn artig, halvveis Alzenheimer-følelse av å "nesten" kjenne seg igjen. F.eks. når man kommer opp av Operatunnelen i Oslo er det veldig gjenkjennelig, men så har de droppet hele rundkjøringen på Ryen og man durer bare strake vegen sørover. Etter å ha kjørt et stykke til og man burde vært omtrent ved Tusenfryd, er det skiltet til havna, rett høyre. 😅

Blir litt sprø, haha. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, :utakt said:

Jeg tror jeg er sjuk. Først kjøpte jeg Euro Truck Simulator 2. Etter å ha kjørt lastebil over hele kontinentet i noen måneder fikk jeg akutt hjemlengsel, og kjøpte Scandinavia DLC. 😂

Litt skuffet over at kartet bare har Oslo, Kristiansand, Stavanger og Bergen i Norge. Jeg hadde jo trodd at hvertfall opp til Trondheim skulle vært dekket. 

Men, det er moro. Og en sånn artig, halvveis Alzenheimer-følelse av å "nesten" kjenne seg igjen. F.eks. når man kommer opp av Operatunnelen i Oslo er det veldig gjenkjennelig, men så har de droppet hele rundkjøringen på Ryen og man durer bare strake vegen sørover. Etter å ha kjørt et stykke til og man burde vært omtrent ved Tusenfryd, er det skiltet til havna, rett høyre. 😅

Blir litt sprø, haha. 

Ta noen drag med wacky tobacci først, så kan du sikkert sette i gang en skikkelig pyskose. 

Lenke til kommentar
:utakt skrev (7 timer siden):

Blir litt sprø, haha. 

Drammen er forsvåvidt også i ETS2, kjenner igjen motorveibrua, og tilogmed Strømsåstunnelen er der (på vei til Bergen). :)
Men står som under Oslo på kartet.

Kommer en utvidelse etterhvert som har fokus på lenger oppi nord; Nordic Horizons :D
https://store.steampowered.com/app/2780810/Euro_Truck_Simulator_2__Nordic_Horizons/

Lenke til kommentar
Laserbeam skrev (Akkurat nå):

Drammen er forsvåvidt også i ETS2, kjenner igjen motorveibrua, og tilogmed Strømsåstunnelen er der (på vei til Bergen). :)
Men står som under Oslo på kartet.

Kommer en utvidelse etterhvert som har fokus på lenger oppi nord; Nordic Horizons :D
https://store.steampowered.com/app/2780810/Euro_Truck_Simulator_2__Nordic_Horizons/

Joda, Drammensbrua og noen rundkjøringer har de fått med seg. 

Drammen er jo bare en stor rundkjøring, så... :ninja:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Gleder meg til å få spilt disse spillene (og fullføre) litt etter litt (alle på PC) :D :

• Broken Sword - Shadow of the Templars: Reforged
  • Dragon Age™: The Veilguard
    • Ikke lenge igjen nå. :) Håper den faller i smak, men Origins vil nok alltid være min favoritt :). Rekkefølge fra favoritt til minst likt:
    1. Origins
    2. Inqusition
    3. Dragon Age II
  • FINAL FANTASY XVI
  • Farming Simulator 25
  • God of War Ragnarök
  • Horizon Forbidden West™ Complete Edition
  • House Flipper 2
  • Microsoft Flight Simulator 2024 (Karrieremodus)
  • Paralives
  • Path of Exile 2
  • Persona 3 Reload
  • Persona 5 Royal
  • Red Dead Redemption
    • Endelig på PC! :D Spilt den sist på PS3 for ca 100 år siden.. :ph34r:
  • Sid Meier's Civilization VII
  • The Sims™ 4 Life & Death Utvidelse
    • Ganske snart! ☠️
  • Visions of Mana
  • Ys X: Nordics
  • inZOI

Jeg har mye å se fram til i spillverdenen.

Også har jeg og brodern fått satt opp den gamle PS2'en, med kompositt->HDMI "upscaler" (720p/1080p), og med en 8BitDo PS1/PS2 wireless adapter. Ganske kult å få brukt en PS5 kontroller på en gammel PS2 :D
Skal "softmoddes" etterhvert for å få kjørt spillene fra en ekstern HDD (for å spare diskene og diskdrevet).
Må bare få kjøpt en PAL versjon av Gran Turismo 4, slik at vi får spilt den også. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

spacer.png
For de av dere som liker Mafia vibes så kan jeg varmt anbefale Mafia: Definitive Edition.

Originalspillet er bra men teknisk sett grafisk utdatert. Ny versjon fikser dette og ser moderne ut. Prismessig er det også rimelig på Steam.

Edit: Steam har skrudd opp til full pris igjen, men greenmangamging har lav pris (-83%)

Edit2: GMG har skrudd opp prisen igjen, men EPIC har det til -80%

Endret av vidor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
13 minutes ago, vidor said:

spacer.png
For de av dere som liker Mafia vibes så kan jeg varmt anbefale Mafia: Definitive Edition.

Originalspillet er bra men teknisk sett grafisk utdatert. Ny versjon fikser dette og ser moderne ut. Prismessig er det også rimelig på Steam.

Var skuffet over det. Grafikken var ok, men oppdragene var "feil" virket også som historien var kortere enn originalen.

I mange av oppdragene var det mye mer skyting og flere fiender. Som gjorde at gameplayet føltes som en blanding av Mafia 1 og Mafia 2.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Gunfreak said:

Var skuffet over det. Grafikken var ok, men oppdragene var "feil" virket også som historien var kortere enn originalen.

I mange av oppdragene var det mye mer skyting og flere fiender. Som gjorde at gameplayet føltes som en blanding av Mafia 1 og Mafia 2.

Litt friheter har de vel tatt seg under oppussingen. Tipper de som ikke har spilt originalen liker det bedre.

Husker jeg syntes spillet var storveis når det kom. Var vel på GeForce 2 over CRT. 

Lenke til kommentar

Å fly om natta i en F4 er ikke lek og morro. 

Så fort du er oppe fra rullebanen. Er det bare å se ned i cockpiten, det er ikke noe der ute som du kan bruke? Du må holde øye med far, stigning, kunstige horisonten og høyde.  Ute er det bare mørket. Er du litt uoppmerksom, ser du plutselig at diverse ting i cockpiten ikke stemmer. Plutselig super høyden og den kunstige horisonten er oppned og farten øker drastisk. Flyr du rett frem er det en ting. Men om fiender sender missiler etter deg og du prøver å stupe ned for å unngå å bli skutt ned. Er det lett å deise i bakken.

I denne what if, er nordlige Sverige stand in for nord sentrale m Tyskland under den kalde krigen. Sovjetunionen har vært frekke okkupert en del av vest Tyskland. For å unngå å eskalere til en atomkrig skal vest Tyskland selv håndtere dette.

Vi tar av 01:30 og skal bombe en sovjetisk FOB(forward operating base) som består av ammo og drivstoff samt noen helikoptere.

Når vi nærmer oss målet kontakter vi en Fast FAC(fast forward air controller) som skal slippe bluss over målet så vi kan se, vi har 6 BL755, som er britiske klasebomber og brukt av Luftwaffe, og vi har 6 270kg MK82 bomber. Samt rundt 600 20mm kuler til vår M61 Vulcan kanon.

Ting går bra og blussen lyser opp. Desverre er det slik at DCS etter over 10 år fremdeles ikke kan modellere splint effekter riktig. Så selv om 1 stormpanservogn vong, er mitt i ekspedisjonene fra klasebomber, samt 1 luftvernskanon og 2 helikoptere er nærme nok til at de brude ødelegges. Blir de ikke skadet i det heletatt.

Vi har bare et par minutter på oss før blussene går ut og alt blir mørkt.

Jeg slipper mine 6 MK82 bomber og av de 6 treffer den siste midt mellom de 3 helikopterne samt en drivstoff tankbil.

Igjen i virkeligheten ville splintene fra bomben revet i stykker alle 3 helikopterne, samt fått drivstoffet til å gå boom. I stedet skader jeg 2 helikoptere.

Så er det guns guns guns. To runder med 20mm kanoner og jeg får drivstoff og ammo biler til å gå i lufta. Jeg setter nesa hjem. Og mens blusseb slukker eksploderer det siste av 3 helikoptere.

Så oppdrag utført. 

Så var det å lande, i mørkere, i et 70talls jetfly uten fancy teknologi. Jeg treffer nesten tærene som er rett foran rullebanen. Og lander hardt, hardt nok til at AIen i baksetet klager.  Men ned er vi. 

Det er utfordrende og kult, samtidig skummelt å fly om natta i fly som fremdeles er old school. I en F16 er det null problem. Selv uten natt optikk, og en F16 har du all info på HUDen. Så du slipper å sitte med nesa nedi cockpiten og lese analoge tall. I F16 er alt tydelig skrevet i grønn lysende digitale tall rett foran nesa. F16 er også mye mer stabil. Du stuper ikke ned eller opp eller til siden om du ikke følger med et sekund.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Igjen greier et studio med et stort budsjett å fucke opp et VR spill.

Hvorfor de insiterer på å ødlegge noe som er så lett, det er vel Quest og PSVR2 som trekker ned.

Det gjør ikke alt dårlig, det er helt klart bedre enn mange andre stor budsjets VR spill, men teksturer på verden er ikke imponerende, greit nok, men ikke mer enn det, våpen ser bra ut, men monstere og folk ser ut som det er fra 2008, klær er delvis bare flate teksturer, så knapper er bare malt på i stede for å være modelert. monstere ser flate ut i kroppen, det ser ikke ut som lys funker bra på de, så skygger og slikt ser ikke ut til å eksistere. alt ser bare gammlat ut, og minner meg litt om romvesen jeg skøyt på i Star Trek Elite force i 2003.

Det har noen kule VR gadets og slikt, men det skal så lite til å gjøre det bedre.

Du har ikke noe kropp, du har ikke noe belter og slikt, så pistolen bare magisk dukker opp i hånda når du griper tak. ryggsekkken er kul, du ser ammo, gasmassker og filtere henger på den og du kan plukke de opp, synd de ikke gjore like mye ut av alt det andre.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Første timen, var mye gåing, neste time var nesten bare action, og vanskelighetsgraden hoppet kraftig, fienden har en overaskende bra AI, med små lurkers som angriper, løper sin vei, flanker, så når det er mer enn 1 av de, blir det veldig intenst

• Liker 1
Lenke til kommentar

Oh hele 10 dager siden sist jeg la ut en full DCS video.

Fløy dette oppdraget for over en uke siden. Men ble så opptatt med Metro Awakening at jeg brukte lang tid på å redigere. Men måtte bli ferdig. Så jeg faktisk kan slette video filmen da prosjektet krevde 100gig i video. Og begynte å bli liten plass. Må kjøpe meg en 2 TB nvme bare til video lagring og en 2-3TB bare for DCS, Da spillet nå tar 700gig og vil øke meg 70-120gig hver gang et nytt større kart blir sluppet.

Uansett massivt angrep på Murmansk. 98 Svenske, Norske, Tyske, Franske, Britiske og Amerikanske 70 talls fly. Angriper. Byen er beskyttet av et dusin MIG21. Og 100 luftvernsbatterier og missilbatterier.

Det er natt, men fullmåne. Som gjør du kan såvidt se bakken. Men å se noen på bakken er ikke så lett(umulig) men tydeligvis jo mindre jeg ser, jo bedre.

Da jeg aldri har bombet bedre i F-4 enn i dette oppdraget.

Med 4 500kg bomber sprenger jeg 4 Tu-95 bombefly. Og drar med et helt SA-2 missilbatteri i dragsuget, så det er 3 radarene og 6 missilutskytere.

Med 3 225kg bomber tar jeg ut en ammo lastebil og en S60 luftvernskanon. (Samt en boligblokk)  ved å fyre blindt mot den svarte bakken med 20mm tar jeg ut 2 ammo lastebiler til, 2 SA-2 radarer til og 2 SA-2 missilutskytere.

De harde kampene varte bare 15 minutter. Vi mista 10 fly. Noen til SAMs noen til Mig-21, og 3 Harriers eksploderte seg selv når de slapp bomber.

Alle missilbatteriene ble tatt ut. De besto av 1 SA-6 batteri, 1 SA-5 batteri. 5 SA-2 batterier. Med ca. 50 missiler.

Alle 4 bombefly ble tatt ut. 12 MiG21 i lufta ble skutt ned, 20 MiG21 på bakken ble sprengt. 10 Mi-24 helikoptere, ca. Halvparten av de 40 luftvernskanonene ble ødelagt. Samt dusinvis av ammo og drivstoff lastebiler og tanks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...