lillefrode Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Hei... Jobber for tiden i et firma med 30+ ansatte og har fått i oppgave å gjøre noe med firmaets bilder. Vi har bilder fra nesten 10 år tilbake i tid og har behov for en del lagringsplass. Pr. nå er alle bildene lagret på vår egen server og arkivet har et ymse virrvarr av mapper og er generelt uoversiktlig - les: Windows mappestruktur. Serveren kommer man til via remote desktop og alle ansatte har tilgang til dette. Mitt mål er nå å finne den beste løsningen for alle og følgende kriterier er satt for den nye tjenesten: - God lagringsplass - Sikkerhet - Må kunne dele enkeltbilder eller album med eksterne brukere via lenker - Det må være enkelt å laste opp bilder for alle brukere - web-basert, Android, iOS, programvare. - Det må være mulig å legge bilder i album - Det må være mulig å tagge bilder - Til syvende og sist er det jeg som skal sitte med oversikten og ansvaret for bildene, men det bør også være enkelt for hvermannsen i bedriften å hente ut bilder fra arkivet. Til info har alle i firmaet tilgang til Office365 dersom de har en løsning for dette som duger. Alle erfaringer ønskes Alle forslag til fotolagrings/delingstjeneste tas i mot med åpne armer! Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Kanskje Fotoware kan være noe: http://www.fotoware.com/ Jeg kjenner ikke til det selv, men har fått forståelsen av at det skal kunne dekke dine ønsker og behov. Lenke til kommentar
lillefrode Skrevet 9. september 2014 Forfatter Del Skrevet 9. september 2014 Kanskje Fotoware kan være noe: http://www.fotoware.com/ Jeg kjenner ikke til det selv, men har fått forståelsen av at det skal kunne dekke dine ønsker og behov. Takker for svar - skal definitivt sjekkes ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå