Lomeus Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Hei.Har nettopp kjøpt meg ny bil, var egentlig ferdig med anlegg etter de første bilene mine, men moro med god lyd fremdeles.Anlegget er:Spiller: Alpine CDA - 117Dab radio: Alpine EZi-DAB alt koblet til igjennom denne (radio, aux etc)Frontsett: focal k2 power 165krx3Bak: focal IS165 IntegrationForsterker: Kicker ZX650.4Sub: Billebro 12" kasse, oppdaterer når jeg husker sub-elementet.Personlig liker jeg lyden, og husker sist jeg bygde anlegg at dette er gode deler! Eller tar jeg feil? Hva syns dere om setupen?Det som irriterer meg litt er at det er litt susing/støy når volumet er skrudd litt opp og sangen eller lignende er ferdig. Er ikke noe "farlig", men irriterende, noen ideer for årsaken av dette? Sannsynligvis har forrige eier fortsatt lyd i orginalhøytalerne, så kanskje dette er årsaken? (trur ikke en høytaler er sprengt).Mvh: Bjarte Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Du har antageligvis en dårlig jording. Skru av kabelen å puss med sandpapir sånn at jordingen har god kontakt mellom kabel og karessoriet. Lenke til kommentar
Lomeus Skrevet 8. september 2014 Forfatter Del Skrevet 8. september 2014 Ok, takk . Kan teste det. Da får jeg se hvordan han har gjort det tidligere, rart å ha anlegg man ikke har mekka selv, føles så ukjent. Lenke til kommentar
Lomeus Skrevet 10. september 2014 Forfatter Del Skrevet 10. september 2014 Prøvde å pusse under jordinga og skru den fast igjen, men er fortsatt susing. Skal prøve igjen i morgen, og vaske av belegget ordentlig også. Hvis denne susinga/støyen ikke forsvinner etter det, har noen en annen idè? Er en ganske markant susing når jeg skrur på tenninga og har stereoen på, mens dab radioen finner kanaler :S Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Er det bare når du bruker Aux inn det suser? Aux inn er ikke god løsning. Lenke til kommentar
Lomeus Skrevet 10. september 2014 Forfatter Del Skrevet 10. september 2014 Er det bare når du bruker Aux inn det suser? Aux inn er ikke god løsning. Veit ikke helt hvordan han har gjort det, men spilleren står alltid på aux, fordi Dab enheten er koblet til med aux. Hvis jeg ønsker å spille musikk fra tlf så kobler jeg til aux kabelen, og setter på AUX in på dab enheten. Usikker på om det er mulig å gjøre noe med det der :S Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 Da har du funnet feilen. prøv å skru volumet på telefon til max. Lenke til kommentar
Lomeus Skrevet 11. september 2014 Forfatter Del Skrevet 11. september 2014 Pussa godt nå og er fortsatt der, i tillegg er jeg redd den ene høytaleren i døra er litt fucka, enten er ledningen blitt dratt litt ut ellers så kan den være sliten! Den er skrudd inn i døra :S Har alltid lyden på tlf på fult. . . Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 For å få bukt med susing, kjøp en ny bilstereo med DAB / BT. Pioneer X8500dab & BT til 2000 kr + antenne og kabler til 1500 kr anbefales. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Prøv å koble til og spill av via usb porten, eller bare en vanlig cd, og se om lyden fortsatt er der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå