Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpt bil med ferdig anlegg, susing?

Lomeus

Anbefalte innlegg

Hei.

Har nettopp kjøpt meg ny bil, var egentlig ferdig med anlegg etter de første bilene mine, men moro med god lyd fremdeles.

Anlegget er:
Spiller: Alpine CDA - 117
Dab radio: Alpine EZi-DAB alt koblet til igjennom denne (radio, aux etc)
Frontsett: focal k2 power 165krx3
Bak: focal IS165 Integration
Forsterker: Kicker ZX650.4
Sub: Billebro 12" kasse, oppdaterer når jeg husker sub-elementet.

Personlig liker jeg lyden, og husker sist jeg bygde anlegg at dette er gode deler! Eller tar jeg feil? Hva syns dere om setupen?

Det som irriterer meg litt er at det er litt susing/støy når volumet er skrudd litt opp og sangen eller lignende er ferdig. Er ikke noe "farlig", men irriterende, noen ideer for årsaken av dette? Sannsynligvis har forrige eier fortsatt lyd i orginalhøytalerne, så kanskje dette er årsaken? (trur ikke en høytaler er sprengt).

Mvh: Bjarte

post-177775-0-01893200-1410179921_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde å pusse under jordinga og skru den fast igjen, men er fortsatt susing. Skal prøve igjen i morgen, og vaske av belegget ordentlig også. Hvis denne susinga/støyen ikke forsvinner etter det, har noen en annen idè? Er en ganske markant susing når jeg skrur på tenninga og har stereoen på, mens dab radioen finner kanaler :S

Lenke til kommentar

Er det bare når du bruker Aux inn det suser? Aux inn er ikke god løsning.

Veit ikke helt hvordan han har gjort det, men spilleren står alltid på aux, fordi Dab enheten er koblet til med aux. Hvis jeg ønsker å spille musikk fra tlf så kobler jeg til aux kabelen, og setter på AUX in på dab enheten. Usikker på om det er mulig å gjøre noe med det der :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...