ruva Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Hei! HP Pavilion ze4404 14" XGA er ukens tilbud på komplett. Er det et godt kjøp? Eller er det dumping av en eldre modell? Har lang erfaring med stasjonære pcer men har nesten ikke rørt en bærbar... Noen erfaringer med denne? Lenke til kommentar
Jattajatta Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Ser ut som et greit tilbud. Det er vel den billigste bærbare man får kjøpt ny. Modellen ble vel lansert i vår dersom jeg ikke tar feil. Har ikke hørt noe spesielt angående problemer og feil. Selvfølgelig ikke den raskeste maskinen, men den har 256 MB DDR RAM og DVD/CD-RW combo. Til den prisen er det ganske bra. Den er sånn passe stor, ikke feit eller tykk, men heller ikke veldig tynn. Vil tro at prisen på en slik maskin holder seg ganske brukbart. Vanskelig å si men du kan sikkert få 3000 kr om to år dersom du ønsker å selge den (om to år er batteriet ofte veldig dårlig på bærbare). For en tilsvarende stasjonær maskin i samme prisklasse vil man ikke få igjenn like mye penger ved salg. I allefall bedre enn å kjøpe en overpriset maskin brukt. Lenke til kommentar
deo123 Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Jeg hadde en slik maskin en uke ca før jeg leverte den tilbake på Elkjøp. Maskinen var helt grei, men den hadde problemer med SpeedStep systemet som endrer klokke hastigheten på prosessoren etter hvor tungt maskinen brukes. Et annet problem var at viften gikk veldig ofte, og maskinen ble veldig varm. Ellers fungerte den veldig bra, OK batteritid, veldig skarp skjerm, bra CD-brenner og DVD avspillingen var veldig bra. 3d-grafikken var et heller dårlig kapittel, fikk omlag 1500 i score med 3dMark2001SE i 800x600, så noen stor spillemaskin er det ikke, men det går helt fint å spill litt enklere 3d-spill. jeg byttet den mot en ze4417 som har dobbelt så stor hd og minne, større skjerm, og mye kraftigere prosessor, det var STOR forskjell på bruks hastigheten i WindowsXP -- lasting av programmer etc. Lenke til kommentar
deo123 Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 så en acer maskin på itbutikken.no: ACER PC-Notebook TravelMate 242LCe (WinXP Pro) Cel2400 / 256MB / 15" TFT / 30GB / DVD-CDRW / LAN / 56K TravelMate 242LCe (WinXP Pro) 8.031,- NOK Intel® Celeron 2,4 GHz, Microsoft® Windows® XP Home Edition, 256 MB SDRAM, 15" TFT Display, 30GB HDD, Intel® Extreme Graphics Technology - opp til 64 MB (DVMT 2.0), 4 x USB 2.0 porter, 24/1024/8 x CD-RW/DVD, 56.6 (V90) modem, 10/100 Mbit netverkskort, Li-Ion batteri og Uten diskett stasjon større hd, 4xusb 2.0, større skjerm, raskere cpu ganske ok pris http://www.itbutikken.dk/vareinfo.asp?varenr=48455 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå