RBW Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Smart EyeGlass ligner vanlige briller, men skjuler avansert teknologi.SNIKTITT: Sony Smart EyeGlass Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Det som hadde vært kult hadde jo vært om dem kom med briller hvor styrken o.l. automatisk retter seg etter behov, litt som et speilrefleks kamera. Lenke til kommentar
novaster Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Det som hadde vært kult hadde jo vært om dem kom med briller hvor styrken o.l. automatisk retter seg etter behov, litt som et speilrefleks kamera. Nå er det jo linsene i et objektivt som skaper fokus, ikke kameraet i seg selv. Linsene etterligner det samme som skjer inne i øyet, og justerer fokus. Hvis man skulle gjort det samme med briller måtte man hatt flere linser, evt. en elastisk linse som var justerbar. Ingen av løsnignene er mer praktiske enn progressive briller/progressive linser/laseroperasjoner som allerede finnes. Lenke til kommentar
Lasse Nessøe Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Det som hadde vært kult hadde jo vært om dem kom med briller hvor styrken o.l. automatisk retter seg etter behov, litt som et speilrefleks kamera. Tenkte akkurat det samme. Men er nok laseroperasjen som er teknologien folk flest vil velge i fremtiden tror jeg Jeg liker dog ikke retningen dette tar. At vi alle sammen nå plutselig blir filmet uten vårt samtykke misliker jeg sterkt. Nå er teknologien helt i startgropa, men ved misbruk gir dette et helt vannvittig overvåkningspotensiale i fremtiden av alle borgere. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Tenkte akkurat det samme. Men er nok laseroperasjen som er teknologien folk flest vil velge i fremtiden tror jeg Jeg liker dog ikke retningen dette tar. At vi alle sammen nå plutselig blir filmet uten vårt samtykke misliker jeg sterkt. Nå er teknologien helt i startgropa, men ved misbruk gir dette et helt vannvittig overvåkningspotensiale i fremtiden av alle borgere. Er selv veldig skeptisk til laseroperasjon, da jeg har hørt ganske mye om det som absolutt ikke er bra, iforhold til bivirkninger i ettertid. Nå er det jo linsene i et objektivt som skaper fokus, ikke kameraet i seg selv. Linsene etterligner det samme som skjer inne i øyet, og justerer fokus. Hvis man skulle gjort det samme med briller måtte man hatt flere linser, evt. en elastisk linse som var justerbar. Ingen av løsnignene er mer praktiske enn progressive briller/progressive linser/laseroperasjoner som allerede finnes. Stemmer, men jeg vil tro det er mulig å putte en skikkelig linse på briller, som ikke er alt for tung, og som kan brukes daglig. Lenke til kommentar
sevs Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Pls slutt å kalle ting "smart", slutt å kopiere andre sine produktnavn og slutt å lage vanskelige navn med alt for mange stavelser. De kunne ikke funnet et verre navn enn Smart EyeGlass. 1 Lenke til kommentar
MatseMats Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Dette så ut som noe jeg ville ha brukt! Nice. Lenke til kommentar
Atra-Hasis Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 slutt å lage vanskelige navn med alt for mange stavelser. Seriøst? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå