Gjest Slettet-85b0hXDF Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 (endret) Jeg har en Mercedes C-klasse 2001 modell, men trenger en ny nøkkel. Jeg var akkurat på min lokale Mercedes forhandler og de skulle ha 4271 NOK for en ny nøkkel. Deretter sendte jeg et prisforespørrsel til Mercedes i Arvika som skulle ha 2743 SEK, derfor blir den lokale Mercedes forhandler uaktuelt ettersom det er et så stort gap. Jeg bor på Østlandet, derfor er det ikke langt til Arvika. Men jeg lurer på om noen vet om en Mercedes forhandler på Østlandet som er billig å få en ny nøkkel hos, eller om det finnes billigere steder i Sverige enn Arvika til å få en ny nøkkel hos. Endret 8. september 2014 av Slettet-85b0hXDF Lenke til kommentar
atwater Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 (endret) Ny nøkkel er noe forhandler må bestille direkte fra Tyskland, derfor det er så veldig dyrt. Det du kan benytte deg av er IF bilnøkkelforsikring. Denne koster 159 kr i året, og hvis du har mistet nøkkelen, så betaler du kun en egenandel på 600 kr. Hvis nøkkelen er stjålet og anmeldt betaler du ikke egenandel. https://www.if.no/web/no/privat/forsikringer/nokkel/pages/default.aspx Endret 8. september 2014 av -lemoncake Lenke til kommentar
toth Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Jeg ville henvendt meg direkte til MB-forhandler i tyskland. Bestiller selv deler til Audi og MB fra merkeforhandlere i tyskland, får det opp med DHL og setter arbeidet til det lokale merkeverkstedet - sparer tusener. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Det stilige ved å fikse dette i Arvika er at de må ha din signatur på papirer for å få bestilt nøkkelen, så tar det tid før nøkkelen kommer.. Du skal ikke se bort fra at du må over to turer altså, du skal heller ikke bli overrasket om bilen må stå over natta for å få kodet ny nøkkel.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-85b0hXDF Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Ny nøkkel er noe forhandler må bestille direkte fra Tyskland, derfor det er så veldig dyrt. Det du kan benytte deg av er IF bilnøkkelforsikring. Denne koster 159 kr i året, og hvis du har mistet nøkkelen, så betaler du kun en egenandel på 600 kr. Hvis nøkkelen er stjålet og anmeldt betaler du ikke egenandel. https://www.if.no/web/no/privat/forsikringer/nokkel/pages/default.aspx If dekker jo ikke, nå som nøkkelen allerede er ødelagt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-85b0hXDF Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Jeg ville henvendt meg direkte til MB-forhandler i tyskland. Bestiller selv deler til Audi og MB fra merkeforhandlere i tyskland, får det opp med DHL og setter arbeidet til det lokale merkeverkstedet - sparer tusener. Kan du linke til nettside? Gidder den lokale MB-forhandlen å bytte for meg da? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Jeg ville henvendt meg direkte til MB-forhandler i tyskland. Bestiller selv deler til Audi og MB fra merkeforhandlere i tyskland, får det opp med DHL og setter arbeidet til det lokale merkeverkstedet - sparer tusener. Med nøkkel går ikke dette. Lenke til kommentar
toth Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Kan ikke linke til noen konkret nettside, bare velg deg en merkeforhandler i tyskland (altså tilsvarende BOSteen eller Møller her hjemme). Eks http://www.mercedes-benz-hamburg.de/content/deutschland/retail-plz2/niederlassung-hamburg/de/desktop/passenger-cars.html Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 De har ikke lov til å sende nøkler på den måten, blir det oppdaget mister de muligheten til å programmere nøkler umiddelbart.. Det er det neppe noen som er interessert i. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-85b0hXDF Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 De har ikke lov til å sende nøkler på den måten, blir det oppdaget mister de muligheten til å programmere nøkler umiddelbart.. Det er det neppe noen som er interessert i. Så det er ikke lov å bestille nøkler fra tyskland?? Må nøkkelen egentlig programmeres, sånn å ha bilen fysisk eller kan de leveres ferdig programmert? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 De holdt på i evigheter med å få det til å funke som det skal på bilen min, var visst en jobb som måtte gjøres.. Nøyaktig hva vet jeg ikke. Gammel nøkkel bør også deaktiveres, slikt må gjøres på verksted. Uansett, noen få tusenlapper er en ny nøkkel verdt. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Arcz, det høres ut som at du bare må vurdere om ekstraturen(e) til Sverige er verdt de 1826 kronene du sparer på det. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
Fictivision Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 De har ikke lov til å sende nøkler på den måten, blir det oppdaget mister de muligheten til å programmere nøkler umiddelbart.. Det er det neppe noen som er interessert i. Så det er ikke lov å bestille nøkler fra tyskland?? Må nøkkelen egentlig programmeres, sånn å ha bilen fysisk eller kan de leveres ferdig programmert? Du får ikke bestilt nøkkel derfra uansett,dem vil bare henvise deg til din lokale forhandler,hjelper også lite med nøkkel fra Tyskland da bilen må på verksted for å programere nøkkelen.Det tar viss en time og det er derfor det er så dyrt da i prisen er inkludert arbeid for å få nøkkelen til å fungere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Kan nøkkel fra delebil programmerest eller må den være ny? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå