mcs007 Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Er det noen grunn til at man ikke skal bruke en 200 GB disk som C: ??? Jeg har C (win 2000) på en 6GB partison av en WD 200GB disk. (har 2 disker til også). Har hatt en rekke problemer og kræsj og lurer nå på om jeg bør flytte C til en av de mindre harddiskene. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Nei er ikke noen grunn til det. Eg har en wd 160GB som er c:Winxp pro i en store partisjon. Problemet er nok ikke selve disken din, men at du mangler noen drivere eller oppdateringer til win2k. Har hatt problemer med min nye pc, problemet var dårlige drivere/gamle drivere. Alt er i orden nå etter mye jobbing og feilsøking, nyeste bios, siste driveren til skjermkortet og netverk kortet. Så var mitt problem fikset. Lenke til kommentar
mcs007 Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2003 OK, men er det forskjell på en 160 og 200GB disk. Har en til her på jobben som også har store problemer med sin 200GB disk. Har kjørt WD sin software som sier at disken er bra, men det virker som det blir problemer i bruk. Slik det er nå er disken delt i to med kun windows på den ene og all multimedia på den andre. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Nei. Enten funker diskene eller så gjør de det ikke. Har aldri hørt eller opplevd disker som funker halveis, Så er nok redd det er andre årsaker til problene deres. Men om du har mange wd disker i pc'ene deres så vil eg annbefale å sette jumperne til cs(cabel select) Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 (endret) Kan også være operativ systemet ditt som er ustabilt. Jeg vil uansett anbefale at du lager en partisjon på et sted mellom 10-30gig ( C: ) avhengig av ditt bruk, som benyttes til OS, og resten ( D: ) til lagring osv. Og i fremtiden hvis det oppstår problemer, kan du bare formatere C:, og forsatt ha de andre tingene uberørt på den andre partisjonen. Og som det ble nevnt tidligere i tråden, burde du kanskje sende inn disken hvis du tror det er noe galt med den. Da slipper du hvertfall å miste viktige ting på disken hvis disken skulle ta kvelden. Endret 27. oktober 2003 av DevianX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå