Kazuo Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 http://www.osloby.no/nyheter/Oslo-politiet-far-egen-cannabisplantasje-7691927.html Finnes selvsagt noe positivt med hva politiet gjør her men dette bunner jo i at vi har et forbud og kun derfor, vi snakker her om ressurser, hvis politiet heller sier " glem det her, vi i politiet nekter bruke ressurser på cannabis forbruk eller ta folk som har det på seg" da hadde vi politisk også vært mye lenger framme en vi er idag når det kommer til en fornuftig lovgivning rundt narkotika , vi kan ikke frita politiet alt ansvar politisk å legge skylden på justisdepartement osv. Politiet har som eks valgte å gjøre dette ved drikking offentlig i parker på strender osv, men røyker du deg joint i parken og sivilpoliti går forbi hva skjer da ? Jo det kastes vekk 10-15000,- Norske kroner av dine skattepenger. Som jeg skrev i en annen tråd som gjaldt en nettpirat som fikk 3års fengsel, det jeg skrev gjaldt ressursbruk rundt arrestasjonen og etterforskingen. Sånn blir det når folk aksepterer politiets misbruk av ressurser på andre ting, med tiden kommer det alltid en lov som treffer en selv. Akkurat det med at det vil komme en lov som treffer akkurat deg er noe som er viktig få fram. Cannabis burde gjøres lovlig igår, ikke om flere år. Hvordan kan du kreve din frihet til egne valg når du nekter andre deres ? Jeg kjemper for masse saker som ikke har 0,1% mulighet til å innvirke på livet mitt og kvalitet rundt det, men det er faktisk viktig se et større bilde en seg selv å sine egne behov. 1 Lenke til kommentar
DippyDawg Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Er vel mye dårlig pot i beslagene, så de vil dyrke sin egen... 1 Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 8. september 2014 Forfatter Del Skrevet 8. september 2014 (endret) Er vel mye dårlig pot i beslagene, så de vil dyrke sin egen... Slik politibetjenter omtaler cannabis så tror jeg heller de vil innta cyanid en cannabis Vi vil nok se at politiet begynner bruke gassmaske når de skal gå inn i et sted der det dyrkes cannabis, er jo så farlig bare tenk tanken at de blir passiv fjerne å skjønner at det ikke er farlig og begynner le litt, hadde jo vært helt krise Endret 8. september 2014 av DaniNichi Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 hvis politiet heller sier " glem det her, vi i politiet nekter bruke ressurser på cannabis forbruk eller ta folk som har det på seg" da hadde vi politisk også vært mye lenger framme en vi er idag når det kommer til en fornuftig lovgivning rundt narkotika Dette har ikke politiet mulighet til å gjøre. Politiet må forholde seg til instruksene fra oven. Politiet har som eks valgte å gjøre dette ved drikking offentlig i parker på strender osv, men røyker du deg joint i parken og sivilpoliti går forbi hva skjer da ? Jo det kastes vekk 10-15000,- Norske kroner av dine skattepenger. Det stemmer ikke at politiet har valgt å la være å ta for seg drikking på offentlig sted. De må utvise skjønn. Det gjør de også i narkotikasaker. Det er forskjell på at en narkoman bruker narkotika i et mørkt portrom, og at en person gjør det i all offentlighet. Så har også drikking på offentlig sted stort sett lavere strafferamme enn narkotikalovbrudd også. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Har ment hele tiden at man burde legalisere fremfor å holde på sånn som de gjør. Det er sterkt irrasjonelt, og fører aldri til noe godt overhodet. http://turbonelloliberalismen.blogg.no/1404750121_legalisering_av_narko.html Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 14. september 2014 Forfatter Del Skrevet 14. september 2014 hvis politiet heller sier " glem det her, vi i politiet nekter bruke ressurser på cannabis forbruk eller ta folk som har det på seg" da hadde vi politisk også vært mye lenger framme en vi er idag når det kommer til en fornuftig lovgivning rundt narkotika Dette har ikke politiet mulighet til å gjøre. Politiet må forholde seg til instruksene fra oven. Politiet har som eks valgte å gjøre dette ved drikking offentlig i parker på strender osv, men røyker du deg joint i parken og sivilpoliti går forbi hva skjer da ? Jo det kastes vekk 10-15000,- Norske kroner av dine skattepenger. Det stemmer ikke at politiet har valgt å la være å ta for seg drikking på offentlig sted. De må utvise skjønn. Det gjør de også i narkotikasaker. Det er forskjell på at en narkoman bruker narkotika i et mørkt portrom, og at en person gjør det i all offentlighet. Så har også drikking på offentlig sted stort sett lavere strafferamme enn narkotikalovbrudd også. Jeg ser daglig politiet arrestere narkomane som prøver gjemme seg bort i kriker og kroker i Oslo pga politiets evige jakt på dem, og jeg ser ofte sivile narkospanere dra dem ut i håndjern , tar bilder når jeg ser det samt filmer om jeg rekker det, så vil du ha bevis av meg eller andre i FHN så bare spør. Politiet kan ikke alltid skylde på at de "bare" gjør hva politikere sier, eller hva de over sier, du sier jo selv at politiet er så forskjellig fra før gjorde du ikke, eller er politiet fortsatt slik at uansett hva de blir bedt av dem fra ovenfor så skal det gjennomføres uten å reflektere over det selv ? Politiet har en stemme i dette, men de har valgt og tror selv på føre en straffelinje mot narkotika og narkomane, human behandling er ikke i deres tanker, de behandler syke mennesker som kriminelle. Selvsagt er ikke politiet den eneste store slemme ulven her, men de er en del av en flokk med ulver som jager narkomane rundt, om de ikke er alfa i gjengen så er de fortsatt med på det, så peke finger her eller der blir idiotisk. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Jeg ser daglig politiet arrestere narkomane som prøver gjemme seg bort i kriker og kroker i Oslo pga politiets evige jakt på dem, og jeg ser ofte sivile narkospanere dra dem ut i håndjern , tar bilder når jeg ser det samt filmer om jeg rekker det, så vil du ha bevis av meg eller andre i FHN så bare spør. Det er noen merkelige miljøer du beveger deg i, men hvordan vet du grunnen til at disse narkomane blir arrestert? Sitter du på politiets egne rapporter som beskriver bakgrunnen for pågripelsene? Det er bare å legge ut bilder og filmer, det. Kjør på. Politiet kan ikke alltid skylde på at de "bare" gjør hva politikere sier, eller hva de over sier, du sier jo selv at politiet er så forskjellig fra før gjorde du ikke, eller er politiet fortsatt slik at uansett hva de blir bedt av dem fra ovenfor så skal det gjennomføres uten å reflektere over det selv ? Det er ikke det jeg sier heller. Men politiet kan ikke nekte å utføre oppgaver pålagt dem, og de kan ikke nekte å håndheve lovverket. Dette forutsetter selvsagt at lovverket i seg selv ikke er ulovlig (f.eks. ved at det bryter menneskerettighetene, som står over norske lover). Politifolk har en selvstendig plikt til å nekte å etterkomme åpenbart ulovlige ordre. Men dette er noe helt annet enn det vi snakker om her, så prøv for en gangs skyld å holde deg til saken. Du prøver bare å vri og vende på deg jeg skriver til det ugjenkjennelige, og bygge opp stråmenn så du kan lange ut mot meg siden jeg er så "frekk" at jeg våger å ikke konsekvent angripe politiet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå