Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

engelsk essay...

Anbefalte innlegg

hei.. har fått i oppg av engesk læreren å skrive introdusjonsdelen til et essay. først, hva syntes du om topicen og min tilnærming til det. og hva med språket?

text is as following:

The scientific language

The complex and formal language used in the scientific community serves a purpose, by having a universal and unified standard it connects scientist from all over the world, although it is in some way working against some of it purpose.

By using an immoderate amount of lexical words and a multitude of foreign words it is also excluding people who prefer layman term, more importantly it loses its appeal to the general public. Therefore

the use of more basic speech in the studies, reports and the findings will make the knowledge reach a broader audience

jeg prøver med den første linjen å koble sammen overskriften med introdusjonen, lærer er svært glad i store ord og fremmedord, så derfor jeg valgte det emne igrunn.. vil få frem at man fint kan prate på laymans term. eller folkelig om du vil... mot slutten av introdusjonen prøver jeg å få frem min thesis, som jeg skal bruke de neste paragrafene eller hoved delen til å forsvare å bygge opp under. “the use of more basic speech in the studies, reports and the findings will make the knowledge reach a broader audience“

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691

The complex and formal language used in scientfic environments serves a purpose by defining a universal and unified standard. Furthermore it connects scientists internationally by deploying a foundation for common communication. However it does in some cases work against it's purpose. By using an immoderate amount of lexical words and a multitude of foreign words.........

Lenke til kommentar

Jeg forstår budskapet og det betyr at du har gjort en god jobb! Men jeg har en følelse at du prøver å pynte teksten med unødvendige komplekse ord.

"Immoderate", "Lexical" og "Multitude"

Alt dette kan byttes ut med "complicated words" or "complicated language" eller noe slikt.

By using complicated words/complicated language it is excluding people who prefer layman term, more importantly it loses its appeal to the general public.

Her er et forslag med korte setninger og med minimal bruk av "avanserte ord". Slik var jeg alltid oppmuntret til å skrive engelsk. Ikke lage for lange setninger og ikke satse på ord man ikke helt forstår :).

The formal language used in the scientific community serves a unique purpose. That purpose is create a universal standard of writing to connect scientists from around the globe.

Due to the complex nature of the language used in scientific publications, they are less accessible to the general public. Bold and clear writing is important to convey a message to a broader audience. This type of writing is currently underused in the field of science.

The use of a simpler vocabulary will aid in allowing more people access to the knowledge these publications contain.

Det er bare et eksempel. Så ikke bruk det på innleveringen.

Endret av BNixx
Lenke til kommentar

hei... først vil jeg si... tusen takk... takk for feedback... jeg må si meg enig i

doge, jeg må si meg enig i at

din begynnelse var mer elegant og jeg fikk itilegg inn litt flere støttende argumenter som "Furthermore it connects..." så takk! stjeler litt av det!

Niuroumian, takk for påminnelsen =)

BNixx, litt av poenget er jo å vanskelig gjøre teksten, ved å bruke lexical words som læere er så keen på, noe jeg mener bli litt for overdrevent og pompøst.. jeg er absolutte for å utvide vokabulæret mitt men come on! høres til tider ut som en settninge er skrevet 100 ganger på veldig mange forskjellige måter... og dessuten, som jeg hevder med teksten, de blir til at mange slutter, eller ikke starter å lese.... Zarac, vis gjerne hvor. lite poeng i å ta seg tid til å poste her om du ikke gidder bry deg med å fortelle hvor feil er :/
Lenke til kommentar

Tvert imot mener jeg at det er din oppgave å gjøre jobben når du har fått veiledningen du trenger, men jeg skal peke dem ut for deg.

The complex and formal language used in the scientific community serves a purpose. (Punktum, ikke komma) By having a universal and unified standard it connects scientist from all over the world, although it does in some way work against some of its purpose.

By using an immoderate amount of lexical words and a multitude of foreign words,(Komma) it is also excludes people who prefer layman term. (Punktum) more importantly it loses its appeal to the general public. Therefore

the use of more basic speech in the (Bestemt artikkel passer ikke inn i konteksten) studies, reports and the findings would (Konteksten impliserer at det er kondisjonalis her) make the knowledge reach a broader audience.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...