finnesand Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 Jeg har en hobby som i for tiden krever noe regnekraft. Ved hjelp av en liten macro bruker min laptop ca. 10 timer (så fremt jeg lar den stå i ro) på å beregne 125.000 resultater, basert på ett datasett (i Excel 2013). Jeg har 10-12 datasett, som trolig må kjøres en eller to ganger hver. Men jeg ønsker å øke antall resultater, gjerne opp mot en million per datasett. Noen som har forslag til hvordan jeg kan løse dette? Finnes det noen steder hvor jeg kan leie eller låne regnekraft, eller må kjøpte en ekstra maskin og la den stå å gå resten av høsten? Det siste blir nok en dyr fornøyelse. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 Du kan leie en server, eller bygge/kjøpe en og ha den hjemme hos deg selv. Så penger må du nok ut med hvis du ønsker en dedikert server du kan bruke til dette formålet. OneProvider har noen servere på salg for øyeblikket. http://oneprovider.com/dedicated-servers/nottingham-united-kingdom Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Må det bli gjort i excel? Kan du putte det inn i ein vanleg database? Eg har ingen problemer å kverne milliarder med rader på ein gammal maskin eg har. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 www.amazon.com og www.azure.com kan du begge kjøre dette på. Eller en dedikert VPS leverandør, men da må du installere Excel selv. Er sikkert betydelig raskere å kjøre dette via Azure SQL eller andre databasetjenester på nett. Lenke til kommentar
se# Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Jeg har en hobby som i for tiden krever noe regnekraft. Makroer i Excel (og generelt) er ikke kjent for å være spesielt raske. For å få Excel til å gå raskere vil en raskere manskin til en viss grad hjelpe, men neppe nok til å gi deg brukbare responstider. Ser to hovedstrategier. Gjøre makroen mer effektiv (hvis mulig) eller bytte verktøy. Ikke lett å si hva som er beste måte uten å vite mer om problmet du ønsker å løse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå