Gå til innhold

Hva F*** skjer med outlook/hotmail ?

Eriksendrul

Anbefalte innlegg

Kjenner jeg begynner og bli mildt sagt drit lei Outlook og hotmail

Nesten hver eneste gang jeg skal logge inn for og bruke mail kontoen min som jeg bruker til jobbsøknad og regninger så får jeg beskjed

"Kall oss gjerne overbeskyttende" osv osv osv osv. Så sender jeg da denne sikkerhetskoden til min "Backup mail" og gjett hva folkens ? Der skjer akkurat det samme. så da må jeg sende enda en mail til en steingammel epostadresse som jeg ikke har brukt på mange mange mange år som jeg heller ikke har tilgang til på noen som helst måte

Jeg kan ikke bruke det skjema`et de gir deg hvor du kan fylle ut info, Rett og slett fordi jeg ikke husker noen ting om den hotmail brukeren

Og da får jeg ikke tilgang på min backup mail som igjen skal gi meg tilgang til den mail kontoen jeg bruker til litt viktigere ting.

Jeg har på en eller annen måte klart og trykke meg forbi alt dette sikkerhetstullet en stund og bekrefta og trykka på linker sendt til meg fra outlook team for og prøve og fikse det. Men igjen så spør den om samme driten ?

Hva skal jeg gjøre ? Alle mailene mine blir jo blokert i hytt og pine og jeg får ikke adgang til viktige regninger og kanskje svar på jobbsøknadder. Faens tull..... I tilleg så har jeg flere abnoment tjenester knyttet til denne mail brukeren som jeg også må ha tilgang på.

Hva skal jeg gjøre ? kjenner jeg begynner og slite litt med frustrasjonene her..........

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Nå er det vel du selv som har laget dette styret, og ikke Outlook. Sikkerhetseinstillingene er faktisk der for å beskytte deg mot eventuelle angrep på kontoen din, og da er det ditt ansvar å huske passord og lignende, ikke MS.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Min bror fikk mye trøbbel med hotmail for et års tid siden. Han fikk beskjed om å bekrefte en kode sendt per sms til hans mobilnummer. Meldingen kom enten aldri eller så ble ikke koden godkjent (utløpt?)

Enden på visa ble å lage ny konto hos Gmail. For en 4 måneder siden klarte jeg å ordne opp i hotmail-styret, da fungerte sms og han fikk da flyttet sine resterende viktige kontoer over til Gmail.

Lenke til kommentar

Nå er det vel du selv som har laget dette styret, og ikke Outlook. Sikkerhetseinstillingene er faktisk der for å beskytte deg mot eventuelle angrep på kontoen din, og da er det ditt ansvar å huske passord og lignende, ikke MS.

Virker som at du ikke forstår problemstillingen:

Hotmail krever at du sender en sikkerhetskode til en annen mail. Dersom denne mailen også er hos hotmail, vil de kreve igjen at du sender en sikkerhetskode til en annen mail. Dette er før du får logget deg inn. Med mindre du før eller siden velger å gå bort fra hotmail, er du låst i en infinitiv regress. En slik løsning er rett ut idiotisk, uansett hva motivet er.

En mulig løsning vil være å midlertidig ignorere meldingen (du blir da fortalt at etter et par dager så vil du ikke lengre ha tilgang til mailen din, uten at sikkerhetskoden har blitt mottatt og akseptert av annen mail), og bruke denne midlertidlige bypassen til å styre absolutt alle viktige mail bort fra hotmail-kontoer i det hele, og over til en tjeneste som ikke krever slike ad-hocs av deg.

Endret av cuadro
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Har brukt dette systemet tidligere, og det er helt likt det både Google og andre aktører (bl.a Apple) benytter seg av. Dersom en mister tilgang til epost eller mobil som er tilknyttet kontoen har en seg selv å takke, og ikke MS. Det som også skal sies er at denne funksjonen er frivillig, og på ingen måte påtvunget.

Det enkleste er selvfølgelig å ha det tilknyttet mobil, som jeg har.

Min bror fikk mye trøbbel med hotmail for et års tid siden. Han fikk beskjed om å bekrefte en kode sendt per sms til hans mobilnummer. Meldingen kom enten aldri eller så ble ikke koden godkjent (utløpt?)

Enden på visa ble å lage ny konto hos Gmail. For en 4 måneder siden klarte jeg å ordne opp i hotmail-styret, da fungerte sms og han fikk da flyttet sine resterende viktige kontoer over til Gmail.

Har hatt problemer hvor koden ikke kom før om et par minutter etter, men som regel leser ikke folk meldingen som kommer opp før en faktisk får meldingen med koden; det står at en altså må kjenne til mobilnummeret sitt for å kunne få koden, noe som det ikke er noe automatikk i, da det som regel er kryptert.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Det som også skal sies er at denne funksjonen er frivillig, og på ingen måte påtvunget.

Hvor slår du funksjonen isåfall av? Merk: Dette er en funksjon som i værste tilfelle kan ta fra deg tilgangen til din egen konto, helt uten at du har forglemt ditt passord og/eller brukernavn. Å gjenta seg selv er det liten vits i; nei, man har ikke nødvendigvis seg selv å takke dersom man mister tilgangen til epost. Dette er nettopp et eksempel hvor det ikke er slik - man kan miste tilgangen helt uten å være selvforskyldt i dette.

Endret av cuadro
Lenke til kommentar

Å tusen takk for hjelpen ! La være og kommentere på en tråd om du ikke har noe konstruktivt og komme med, her spør jeg om hjelp til et problem, trenger ikke fortelle meg at jeg må huske passord.

Grunnen til at jeg blir frustrert på dette systemet er :

1.De sender mail til min backup konto for og bekrefte eierskap

2.Da jeg kommer meg inn på den backup kontoen kommer det aldri noe mail

3.Da jeg skriver inn tlf nr for og bekrefte en kode så får jeg ikke koden eller så fungerer ikke koden

4.Om jeg sender mail til outlook/live/hotmail om hjelp får jeg et skjema som de ber meg fylle ut

5.Jeg ble aldri informert om og skrive ned informasjon om min konto som for eks "Sist sendte mail" "Sist motatt mail" "Navn på kontakter" osv og har derfor ikke skrivet ned/memorert dette siden jeg ikke viste at dette var nødvendig om dette skulle skje

6.Når jeg først får tilgang til kontoen fungerer alt som normalt og plutselig skjer det samme igjen

7.Mailen har nesten utelukkende blitt brukt fra den samme dataen og det samme huset i alle år og sjeldent sendt mailer eller motat noe særlig mer en ting jeg har motat flere ganger før.

8.Og jeg har aldri blitt fortalt eller lest hvorfor disse sikkerhetstiltakene skjer hele tiden så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for og unngå dem og blir derfor tvunget gjennom en prosess som er frustrerende fordi jeg ikke får de mailene de sier de skal sende til en backup bruker eller sms.

9. og som fortalt i første tråden så ba de meg bekrefte eierskap på backup mailen ved og sende en mail til en bruker som har vært inaktiv i over 5 år. Og om jeg hadde husket passord til den mailen, trur du ikke det samme ville skjedd der ? alternativet da er og bekrefte eierskap på en 7-8 år gammel mail via skjema, Trur du jeg husker hvem mail jeg sendte for 5-6 år siden ?

Det står ingen steder tydelig at du bør ha informasjon om nylige motatte/sendte mail tilgjengelig for og bekrefte eierskap, Og hva skjer til slutt ? Du har en "hoved mail" og på den må du ha en backup mail, og igjen på den osv osv osv. Og til slutt ?

Hva skjedde med "Secret answer" eller simpelt bare og registrere et tlf nr som vil bli brukt som "nøkkel" i sånne situasjoner, alle som har tilgang på internet og mail har stort sett en tlf. Systemet fungerer sikker bra for deg men for min del har det bare blitt tull og er.

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Her står det en del informasjon: http://windows.microsoft.com/nb-no/windows/outlook/forgotten-password

Jeg endte med å hjelpe en person med å fylle ut et elektronisk skjema om all informasjon på kontoen. (hvem det er sendt tidligere mail til, mottatt, navn på eier av konto og andre ting som kan være fylt inn som fødselsdato og adresse).
Tok ca. 1-2 arbeidsdager så var saken behandlet og lenke for opprette passord lå i en e-postadresse jeg fylte inn i skjemaet.

PS: Det kan hende jeg ringte kundestøtte for få tilgang til det elektroniske skjemaet, husker ikke helt...

Lenke til kommentar

Har hatt problemer hvor koden ikke kom før om et par minutter etter, men som regel leser ikke folk meldingen som kommer opp før en faktisk får meldingen med koden; det står at en altså må kjenne til mobilnummeret sitt for å kunne få koden, noe som det ikke er noe automatikk i, da det som regel er kryptert.

Siste sifrene i mobilnr blir fylt ut korrekt, av både meg og min bror. Resultatet etter dette er varierende.

Noen ganger kommer en sms etter alt fra 2-15 minutter, andre ganger kommer ikke meldingen i det hele tatt.

Og når vi skriver inn koden som dukker opp er den "feil" ifølge nettsiden. Vi gjorde alt rett men allikevel kom vi ikke inn på hans konto. Flere måneder senere prøvde vi på nytt og det gikk på første forsøk, akkurat samme prosedyre og telefonnummer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...