MrCusNT Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 Hei. Jeg har lagt merke til at i GTA V og mange andre spill at det er veldig pikselert på alt fra trær, når noe er langt unna og karakter. Jeg har en Samsung 1080P HD tv og en PS3. Jeg bruker hdmi og jeg har på spill modus. Er det PS3 eller tv som gjør dette? Og i så fall hvordan fikser jeg det? Jeg har sett mye mindre piksler og langt bedre grafikk hos venner og youtube. Takk. Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 Har vennene dine PS3 eller PS4? Lenke til kommentar
MrCusNT Skrevet 7. september 2014 Forfatter Del Skrevet 7. september 2014 Har vennene dine PS3 eller PS4? Ja, mange har PS3. Har spilt det en del hos dem. Lenke til kommentar
Leffi78 Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 (endret) Har vennene dine PS3 eller PS4? Ja, mange har PS3. Har spilt det en del hos dem. viss du har digital utgave så kjører denne dårligere enn bluray utgaven, dette er problem på både ps3 og 360, dette gjelder flere spill på last gen konsollene Endret 7. september 2014 av Leffi78 Lenke til kommentar
Gintoki Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Den digitale ser dårligere ut for å spare plass. og for ikke å ta lengre tid å laste ned.DEt som også er dårlig med den digitale er at teksturer vil poppe inn her og der veldig sent enn med disk pga spillet er designa til å laste texturer fra disken og alt annet fra hdd'en Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Hvilken skjerm har du? Samsung 1080p er rimelig diffust, da det spenner fra billige LCD-saker til 4000kr og opp til 25K, samt plasma... Men game mode reduserer grafiske kvaliteten betraktelig, har du prøvd med vanlig modus? Og for all del, slå av dynamisk kontrast og det veldig aggresive "bildeforbedringssystemet". Lenke til kommentar
MrCusNT Skrevet 8. september 2014 Forfatter Del Skrevet 8. september 2014 Har vennene dine PS3 eller PS4? Ja, mange har PS3. Har spilt det en del hos dem. viss du har digital utgave så kjører denne dårligere enn bluray utgaven, dette er problem på både ps3 og 360, dette gjelder flere spill på last gen konsollene Jeg har ikke digital utgave, nei. Dette skjer på en rekke spill jeg har. Hvilken skjerm har du? Samsung 1080p er rimelig diffust, da det spenner fra billige LCD-saker til 4000kr og opp til 25K, samt plasma... Men game mode reduserer grafiske kvaliteten betraktelig, har du prøvd med vanlig modus? Og for all del, slå av dynamisk kontrast og det veldig aggresive "bildeforbedringssystemet". En Samsung i UE serien. Skal prøve å skru av game mode Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 (endret) Er du 100% sikker på at du kjører 1080P som instlling på din playstation? Ved noen systemoppdateringer KAN skjerminstillinger bli resatt og du må stille dem inn på ny. De går da på 576i eller noe slikt. Gå inn på innstillinger i grunnmenyen på ps3 og bla deg nedover til grafikk og sjekk instlllinger derfra. Dobbeltsjekk dette! Endret 8. september 2014 av Mazeking Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 (endret) slett Endret 8. september 2014 av Mazeking Lenke til kommentar
MrCusNT Skrevet 8. september 2014 Forfatter Del Skrevet 8. september 2014 Er du 100% sikker på at du kjører 1080P som instlling på din playstation? Ved noen systemoppdateringer KAN skjerminstillinger bli resatt og du må stille dem inn på ny. De går da på 576i eller noe slikt. Gå inn på innstillinger i grunnmenyen på ps3 og bla deg nedover til grafikk og sjekk instlllinger derfra. Dobbeltsjekk dette! Jeg har skrudd av 1080. Bruker bare 720P, for mange sier det hjelper, men det hjalp ikke så mye. TV en støtter 1080. Lenke til kommentar
Leffi78 Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 (endret) Er du 100% sikker på at du kjører 1080P som instlling på din playstation? Ved noen systemoppdateringer KAN skjerminstillinger bli resatt og du må stille dem inn på ny. De går da på 576i eller noe slikt. Gå inn på innstillinger i grunnmenyen på ps3 og bla deg nedover til grafikk og sjekk instlllinger derfra. Dobbeltsjekk dette! Jeg har skrudd av 1080. Bruker bare 720P, for mange sier det hjelper, men det hjalp ikke så mye. TV en støtter 1080. kjør 1080p, spiller ikke noen rolle siden tv`en skalerer på egenhånd etter behov, og prøv disse innstillingene, og ikke ha på gamemode: Picture preset: Movie Backlight 8 Contrast 92 Brightness: 46 Sharpness: 0 Color: 50 Tint: G50/G50 Picture size: Screen Fit Dynamic Contrast Off Black Tone Off Flesh Tone 0 Color space Auto Gamma 0 Color tone Warm2 Digital Clean View Off MPEG noise filter Off HDMI Black level Low Motion Plus Off Cinema Black Low R-Offset 25 G-Offset 24 B-Offset 25 R-Gain 26 G-Gain 22 B-Gain 28 Dette er henta fra: http://flatpanelshd.com/review.php?subaction=showfull&id=1371125593 og er Norsk UE utgave den bare heter noe annet i utlandet Endret 9. september 2014 av Leffi78 Lenke til kommentar
MrCusNT Skrevet 9. september 2014 Forfatter Del Skrevet 9. september 2014 Er du 100% sikker på at du kjører 1080P som instlling på din playstation? Ved noen systemoppdateringer KAN skjerminstillinger bli resatt og du må stille dem inn på ny. De går da på 576i eller noe slikt. Gå inn på innstillinger i grunnmenyen på ps3 og bla deg nedover til grafikk og sjekk instlllinger derfra. Dobbeltsjekk dette! Jeg har skrudd av 1080. Bruker bare 720P, for mange sier det hjelper, men det hjalp ikke så mye. TV en støtter 1080. kjør 1080p, spiller ikke noen rolle siden tv`en skalerer på egenhånd etter behov, og prøv disse innstillingene, og ikke ha på gamemode: Picture preset: Movie Backlight 8 Contrast 92 Brightness: 46 Sharpness: 0 Color: 50 Tint: G50/G50 Picture size: Screen Fit Dynamic Contrast Off Black Tone Off Flesh Tone 0 Color space Auto Gamma 0 Color tone Warm2 Digital Clean View Off MPEG noise filter Off HDMI Black level Low Motion Plus Off Cinema Black Low R-Offset 25 G-Offset 24 B-Offset 25 R-Gain 26 G-Gain 22 B-Gain 28 Dette er henta fra: http://flatpanelshd.com/review.php?subaction=showfull&id=1371125593 og er Norsk UE utgave den bare heter noe annet i utlandet Ok, skal prøve, men er du sikker? Min har ikke kamera og sånn fjernkontroll? Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Du bør ikke glede deg altfor mye av de settingsene. Hadde det vært såpass enkelt hadde alle paneler sett spektakulære ut. Hvert enkelt panel er unikt, og vil ha forskjellig fargesammensetning. I tillegg varierer hver enkel stue, både med lysforhold, veggfarge og møbelfarge, som i seg selv har mye å si for fargekorrektheten. Det du absolutt bør gjøre er å følge de innstillingene for ON/OFF og HI/LOW, men når det kommer til tallene for gamma, fargemetning og alt det der kan du egentlig bare drite i. De gjelder garantert ikke for panelet ditt uansett. Det du heller bør tenke på er: ligner gresset på tv'n på ekte gress i naturen? Har mennesker virkelig sånn hudfarge? finnes det sååååå blå øyne? Er ikke blod liiiitt mer diskret farget? Med slike små ting i bakhodet innser du at "dynamisk" og "naturlig" fra Samsung er total galskap, og ikke del av denne virkeligheten. Sist jeg sjekket hadde ikke RBK radioaktivt og selvlysende gress Lenke til kommentar
Leffi78 Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Ok, skal prøve, men er du sikker? Min har ikke kamera og sånn fjernkontroll? viss du har 7 eller 8 serien så vil disse innstillingene gjøre susen men viss du har en annen modell så er jeg dog ikke sikker, letteste er å google din modell og se hva som popper opp viss ikke de innstillingene gir noen forbedringer, jeg har selv den tv`en fra den linken å de innstillingene funker fjell på min tv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå