Gå til innhold

Bruke 7 port usb hub uten ekstra strøm


Anbefalte innlegg

Holder på med nytt kabinett med ny innmat. Fronten av dette kabinettet har mye ubrukt plass, deriblant 2 stk 2,5" disker og optisk media som vist i videoen under fra 1:37 og utover:

 

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=suzXo6KLs4k#t=97

 

Tenkte her og sette inn en 7 porters USB hub UTEN ekstern strømkilde. Denne kobles til en USB port som er plassert rett ved siden av 24 pins. Denne skal brukes til følgende utstyr:

Nano Bluetooth USB

Trådløs Xbox-mottaker for pc

Fitbit dongle (bruker bluetooth 4.0)

Mottaker til trådløst sofatastatur

Dongle til G930 meadset

 

Spørsmålet er om dette trekker mer enn 0.5A som er teoretisk minimum som en slik port skal klare å levere.

Ser da for eksempel på denne som en god kandidat på grunn av tykkelsen:

http://www.dx.com/p/hbu-7-ultra-thin-480mbps-7-usb-2-0-port-hub-w-ac-power-charger-black-2-flat-pin-plug-110-240v-171600#.VAxZKvupfA8

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er egentlig helt umulig å svare eksakt på uten å hvite hvor mye strøm de enkelte enhetene bruker.

 

Selv om samtlige enheters totalsum av maks strømforbruk er høyere enn hva usb-hubben kan levere, så kan det jo hende at det fungerer fint så lenge ikke alle enhetene treker maks strøm samtidig.

 

Så jeg gjetter på at det vil fungere fint - helt til det kommer et øyeblikk der antallet enheter som bruker maksimalt strøm samtidig gjør at hubben ikke klarer å levere mer.

Lenke til kommentar

Nei. Jeg hadde faktisk ikke tenkt på å gjøre det på den måten. Kan vel klippe av ledningen på adapteret som følger med og feste til rød og svart på molex eller SATA power. Eller kanskje det er noen bedre forslag her?

 

Er forresten på planleggingsstadiet ennå, og har ikke alle komponentene som trengs for å skru sammen denne maskinen. Men tanken slo med brått i går når jeg satt og så på det tomme kabinettet mitt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...