Gå til innhold

Estimert pris på brukt utstyr.

Anbefalte innlegg

Hei.

Hvis jeg har plasert denne tråden feil så beklager jeg på forhånd, er noen år siden jeg var aktiv på hw sist.

Jeg planlegger å oppgradere til en Intel x99 basert maskin til nyttår, i samme slengen så planlegger jeg å like gjerne selge alt jeg har og kjøpe alt nytt igjen.

Nåværende maskin er en x58 platform.

Dert som står i maskinen nå er:

Hovedkort: Asus P6T6 WS Revolution

Prosessor: Intel I7 965 Extreme Edition

Grafikkkort: Asus Radeon 7970 DirectCU II TOP

Kabinett: Corsair Obsidian 550D

Kjøler: Corsair H100i

RAM: 3x8GB Corsair Vengeance 1600Mhz(cl10)

Lydkort: Asus Xonar HDAV1.3 Deluxe

HDD1: Western Digital Velociraptor 300GB

HDD2: WD 1TB(Usikker modell)

HDD3: Seagate 2TB(usikker modell)

PSU: BeQuiet! DarkPower 1200w

BD-ROM: Plextor PX-B920SA (spiller og av HD-DVD)

OS: Windows 8 Engelsk OEM(er kjøpt i norge, følger med seriekode og orginal embalasje)

Vifter: Viftene i kabinettet er byttet ut med Noctua.

Hva er et realistisk tall å selge dette for, jeg ønsker helst å selge det som en enhet og ikke i deler.

Mvh

Truls

Endret av Truls84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje rundt 6000 kr for alt?

Eller 1000 kr for skjermkortet, ca 800 kr for prosessoren, ca det samme for hovedkortet, ram kanskje 1000 kr om du er heldig, kabinett ca 1000 kr og ca 1000 kr for PSU. Harddiskene og BD-rom tviler jeg på er verdt noe særlig kanskje 400 kr eller kanskje 600 kr avhenging hvor mye de er brukt og hvor gamle de er.

Lydkortet er jeg litt usikker på, men du kan kanskje trekke prisen opp til maks 7000 kr.

Hvis windows 8 er uten første SP altså ikke 8.1 tror jeg den kun er vert noe få hundrelapper desverre.

Lenke til kommentar

Takk for svar, sant som IceHeim sier, er sikkert lurest å bare bytte det jeg ønsker å bytte.

Oppgraderingen er i hovedsak for å få en mer stillegående pc, så det jeg er på utkikk etter å bytte er:

PSU til en Corsair AX1500i, siden den er lydløs opptill 400w last og kun gir fra seg 10db fra 400w til 700w.

Kjøler fra H100i til Noctua NH-D15 siden den har samme termiske egenskaper som H100i men bråker mindre intil den er forsynt med over 140w varme. Og siden PWM viftestyringen på Asus X99 deluxe tilatter noctua viftene å kun snurre på 400rpm.

GFX til et Asus kort i deres nye Strix serie, siden de har viftene av intill de når 65C.

Ting jeg ikke vil ha i maskinen lengre er Lydkortet, da det ikke er i bruk og trenger et hjem der det kan bli satt pris på.

TL:DR!

Hvilken pris tror dere jeg får for bare Skjermkortet, Lydkortet, ram, hovedkort, prosessor og strømforsyning?

Endret av Truls84
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...