Grievdus Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 Vet ikke om dette er riktig sted og poste. Men hva i alle dager menes med halvkveda viser!? Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 (endret) Vet ikke om dette er riktig sted og poste. Men hva i alle dager menes med halvkveda viser!? Antydning - sier det ikke rett ut. Egentlig: synger bare halve sangen. Endret 7. september 2014 av Vox_populi Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 7. september 2014 Forfatter Del Skrevet 7. september 2014 Aha, tusen takk for ett kjapt svar Lenke til kommentar
hermosa Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Vet ikke om dette er riktig sted og poste. Men hva i alle dager menes med halvkveda viser!? halvkvedet - Synonymer.no Lenke til kommentar
hermosa Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 (endret) Til dere som er bevandret i slang- og sjargonguttrykk, hva menes med "den er brun"? Dette hører jeg rett som det er. Er det en annen variant av "den er grei/god"? Endret 8. september 2014 av hermosa Lenke til kommentar
Bruker-279008 Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 hva menes med "den er brun"? Er det en annen variant av "den er grei/god"? Det stemmer. Lenke til kommentar
hermosa Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 (endret) hva menes med "den er brun"? Er det en annen variant av "den er grei/god"? Det stemmer. Takk for svar. Det var det jeg trodde. Men hvorfor akkurat brun? Henspiller det på noe spesielt? Endret 9. september 2014 av hermosa Lenke til kommentar
Bruker-279008 Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Takk for svar. Det var det jeg trodde. Men hvorfor akkurat brun? Henspiller det på noe spesielt? Jeg vet ikke, men i tråden jeg lenker til under påstår en annen diskusjon.no-bruker at det kommer fra en Hansa-reklame fra gammelt av. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1210482 Lenke til kommentar
hermosa Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Takk for svar. Det var det jeg trodde. Men hvorfor akkurat brun? Henspiller det på noe spesielt? Jeg vet ikke, men i tråden jeg lenker til under påstår en annen diskusjon.no-bruker at det kommer fra en Hansa-reklame fra gammelt av. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1210482 Interessant tråd . Uttrykket er visst "hønngammalt", som en bekjent pleier å si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå