Pallantir Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 Jeg har en app jeg gjerne skulle hatt feedback fra også når jeg er ute av huset. Inne i huset er det lett, serverdelen på pc-en ser IP-addressen til mobilen (192.168.0.50) og kan sende feedback til den. Men på Telenors 3G/4G-nett går det ikke. Serverdelen ser IP-adressen (2.150.xxx.xxx), men sent feedback kommer ikke fram. Jeg prøvde vanlig ping av IP-adressen, men kom heller ingen vei. Er det et problem som ligger i mobilen (rootet S4 Active med KitKat) og kan løses, eller er det en begrensning i nettverket til Telenor? Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 Nettverket til telenor som begrenser(du blir NATet), eneste måten å omgå dette på meg bekjent er å opprette en openvpn tunnel. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 7. september 2014 Forfatter Del Skrevet 7. september 2014 OK, takk. Da får jeg gjøre det. Litt ekstra arbeid, men ikke noe problem sånn sett. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 Mobilen får vel egen IP hvis du setter APN-navn til internet.public ? Jeg måtte gjøre det for å få telefonen til å koble seg til VPN-routeren hjemme. Jeg er ingen ekspert, men jeg ble fortalt at dette måtte til for at telefonen skulle få egen IP. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 Se der, lærer noe nytt http://support.formosa.no/bb/topic/inngaende-trafikk-med-telenor-mobilt-bredband Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 7. september 2014 Forfatter Del Skrevet 7. september 2014 Wow, takk! Det fungerte! Men et lite spørsmål i den sammenhengen: Gjør dette mobilen mer utsatt for datainnbrudd utenfra, eller har det ikke noe å si? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 I teorien så blir du mer utsatt da du har rå og ren internett på utsiden. Som i praksis betyr at Kina gutta som banker på port 21 og 22 da også hamrer på mobiltelefonen din. I praksis betyr det neppe så veldig mye. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 7. september 2014 Forfatter Del Skrevet 7. september 2014 Vel, jeg har iallfall lagt inn Android firewall, som ser ut til å fynke ganske bra. Den sperrer alt jeg glemmer å åpne for! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå