Snylter Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Jeg hadde noen av de samme kravene da jeg handlet E-klassen.. ca samme budsjett, den skulle være sprek og morsom, ha 4wd, automat, minst to tonn tilhengervekt, og plass til hundebur for to hunder på rundt 15kg hver. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Jeg hadde noen av de samme kravene da jeg handlet E-klassen.. ca samme budsjett, den skulle være sprek og morsom, ha 4wd, automat, minst to tonn tilhengervekt, og plass til hundebur for to hunder på rundt 15kg hver. E55 AMG du kjører? Slik som jeg linka til på andre siden? Lenke til kommentar
Pop Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Ikke tro at billivet er over når du passerer 30 da. Det er jo da det begynner. Bil er dessverre altfor tett linket mot evne her i landet. Så mot 40 har bilkvaliteten bare steget hos meg. :-) Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Hverken italiener, Porschewagen Touareg eller BMW 5-serie med 4'er ser jeg på som "morobil". Du har eliminert et ganske stort spekter av biler nå, så nå er jeg nysgjerrig på hva du synes er morobiler. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 520d er nå ganske triste saker da... Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Det kan jeg gå med på, men det var ment som en middleground. Men 186 hestekrefter er jo ikke for lite til å leke med. Det er vanskelig å finne noe til TS sine krav som kommer med en chunky motor (200hk++), for da må man slå til med eldre modeller (http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=49253461). Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Sjekk ut denne. Dette er en maskin som bringer fram smilet, selv på de aller våteste og grå vestlandsdagene.. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48257309&searchclickthrough=true Har ikke hengerfeste, men herregud for en kjøremaskin! Kjøp denne + denne http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=44202630 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Jeg hadde noen av de samme kravene da jeg handlet E-klassen.. ca samme budsjett, den skulle være sprek og morsom, ha 4wd, automat, minst to tonn tilhengervekt, og plass til hundebur for to hunder på rundt 15kg hver. E55 AMG du kjører? Slik som jeg linka til på andre siden? Nei, E55 finnes ikke med 4Matic.. Jeg endte opp med en E500 4Matic, en del slappere men fortsatt morsom. Som en bonus slipper jeg det avsindige forbruket E55 er kjent for. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 (endret) Du har nesten rett: http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W210#4MATIC_all-wheel_drive_option Ble kun bygget på bestilling. Tror det var Tangen Bilimport som hadde en av disse for salg på finn.no en laaang stund. http://www.dinside.no/6305/e55-amg-4matic-med-grep-om-vinteren W211 finnes riktignok ikke med 4Matic, hverken E55 eller E63. Det kom ikke tilbake før i fjor, i W212 facelift E63 AMG. Endret 8. september 2014 av Ar`Kritz Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 210 er gammelt, dessuten er ikke den motoren så heftig heller.. Kompressoren kom først i 211. Dessverre kan ikke den nye E63 leveres med tilhengerfeste, så den er også uaktuell.. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Selvfølgelig, jeg skulle bare kverulere. Den bilen finnes jo nesten ikke, det er det største problemet. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Det skal også sies at det egentlig er en E430 som er ombygget. Dessuten er ikke den motoren med 354 hk så voldsomt kul heller, motoren i 500en et omtrent like kul mener jeg, i tillegg står den i en langt kulere bil. Lenke til kommentar
JonasPB Skrevet 8. september 2014 Forfatter Del Skrevet 8. september 2014 Kan legge til at jeg med ''morobil'' ikke nødvendigvis mener eller trenger enorm motor, så lenge bilen forøvrig innbyr til litt morsom kjøring. Om det er 350hk så hjelper det fint lite hvis resten av bilen kjennes sidrumpa ut. Er mange gode forslag som kommer fram her, men jeg tror ikke eldre tyske panservogner er veien og gå for min del, jeg vil ha noe mindre og lettere noe Er vel derfor jeg har kikka litt på disse mini'ene, og uten at det nødvendigvis blir en sånn så virker den akkurat passe vulgær nok. Skal sies jeg ikke har fått prøvd den modellen ennå, så hvem vet hva som kjennes riktig ut Størrelsesmessig er det ihvertfall noe i den stilen jeg har tenkt meg, alternativet er å beholde focusen som enkelte sier og heller ha seg en bil nr 2. Problemet er vel at jeg ikke trenger 2 biler (og båt), og ideelt sett klarer jeg å kombinere noe som er bittelitt praktisk mtp hund og henger, men som jeg kan kose meg med når ingen av delene er med Lenke til kommentar
Akse Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Hva med en Golf R32? Har hatt en MK5 GTI, og R32en er jo en sprekere versjon med 4WD. De innbyr til morsom kjøring, har greit med plass. Nok til et hundebur, skulle jeg tro. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Hva med en Golf R32? Har hatt en MK5 GTI, og R32en er jo en sprekere versjon med 4WD. De innbyr til morsom kjøring, har greit med plass. Nok til et hundebur, skulle jeg tro. Er ikke mange R32 etter 2011... Ei heller plass til noe særlig hundebur. Hengerfeste er det vel og å glemme? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Kan legge til at jeg med ''morobil'' ikke nødvendigvis mener eller trenger enorm motor, så lenge bilen forøvrig innbyr til litt morsom kjøring. Om det er 350hk så hjelper det fint lite hvis resten av bilen kjennes sidrumpa ut. Er mange gode forslag som kommer fram her, men jeg tror ikke eldre tyske panservogner er veien og gå for min del, jeg vil ha noe mindre og lettere noe Er vel derfor jeg har kikka litt på disse mini'ene, og uten at det nødvendigvis blir en sånn så virker den akkurat passe vulgær nok. Skal sies jeg ikke har fått prøvd den modellen ennå, så hvem vet hva som kjennes riktig ut Størrelsesmessig er det ihvertfall noe i den stilen jeg har tenkt meg, alternativet er å beholde focusen som enkelte sier og heller ha seg en bil nr 2. Problemet er vel at jeg ikke trenger 2 biler (og båt), og ideelt sett klarer jeg å kombinere noe som er bittelitt praktisk mtp hund og henger, men som jeg kan kose meg med når ingen av delene er med Mini er jo rett og slett handikappet. Disse tyske panservognene er gjerne morsommere enn mange tror, men de trenger helt klart mye motor. 1 Lenke til kommentar
Pop Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Nei, E55 finnes ikke med 4Matic.. Jeg endte opp med en E500 4Matic, en del slappere men fortsatt morsom. Som en bonus slipper jeg det avsindige forbruket E55 er kjent for. E500? Respect. Faktisk en av modellene jeg vurderer når GLKen skal byttes ut. Men ser utvalget på finn er særdeles dårlig. Må vel til Tyskland for å finne noe kurant. Eneste her hjemme nå til fornuftig pris er en coupe, som funker dårlig med unger. Noen formening om hva jeg bør regne med for en 2-3 år gammel med ok km? Og forsikring og forbruk? Sorry for OT. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Hva med en Golf R32? Har hatt en MK5 GTI, og R32en er jo en sprekere versjon med 4WD. De innbyr til morsom kjøring, har greit med plass. Nok til et hundebur, skulle jeg tro. Er ikke mange R32 etter 2011... Ei heller plass til noe særlig hundebur. Hengerfeste er det vel og å glemme? De heter bare R da. 3.2 literen er byttet ut mot en 2.0 liter med pustehjelp. Morsome biler, men med sentrert eksosanlegg og liten plass stryker vel de og. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Hva med en Golf R32? Har hatt en MK5 GTI, og R32en er jo en sprekere versjon med 4WD. De innbyr til morsom kjøring, har greit med plass. Nok til et hundebur, skulle jeg tro. Er ikke mange R32 etter 2011... Ei heller plass til noe særlig hundebur. Hengerfeste er det vel og å glemme? De heter bare R da. 3.2 literen er byttet ut mot en 2.0 liter med pustehjelp.Morsome biler, men med sentrert eksosanlegg og liten plass stryker vel de og. Må ikke blande R og R32!!!! Ekstremt store forskjeller i de bilene! Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Gidder du å utdype? I følge flere tester jeg leste før jeg bestemte meg for min så var det kun entusiastene som ville savne 3.2 i den/de nyere R'ene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå