Grimmy Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Jeg ser at det er utrolig mange funksjoner i Windows XP Pro. Det er så mange at det er egentlig få som kan alt om Windows. Det er faktisk folk som kjøper la oss si WinZip for å pakke opp og ned ZIP filer, men denne funksjonen er i Windows XP. Det jeg lurer på, hvor kan man lese om alle finessene til Windows XP Pro, den inneholder vel sikker et server program og? Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Quote: On 2002-02-20 15:06, Grimmy skrev:Jeg ser at det er utrolig mange funksjoner i Windows XP Pro.Det er så mange at det er egentlig få som kan alt om Windows. Det er faktisk folk som kjøper la oss si WinZip for å pakke opp og ned ZIP filer, men denne funksjonen er i Windows XP. Det jeg lurer på, hvor kan man lese om alle finessene til Windows XP Pro, den inneholder vel sikker et server program og? Er ikke Windows XP Administrators guide kommet? Har den til win2k, mye nyttig lesing der. Ellers så kan du finne ut av mange av mulighetene ved å snuse litt rundt i compurer management console også. Når det gjelder "server ting" har jeg lagt merke til at det meste er fjernet siden w2k, w2k pro kunne være både dns-tjener og active directory kontroller uten noe 3.parts greier, det kan ikke xp. Ser at det er mange som laster ned programmer for å gjøre ting som xp allerede har verktøy for, disk-manageren i cmc tar seg av det meste folk bruker PM til osv... [ Denne Melding var redigert av: MailMan13 på 2002-02-20 17:26 ] Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Et bra tips: trykk på alt som kan trykkes på og finn frem alt mulig rart. Du lærer mye da. (jeg har i hvertfall lært masse om windows XP på den måten. - men jeg har hatt XP siden før beta 2 og da) hvis du skal lære om et bestemt program så er det jo ofte en hjelp fil som kan leses. Hvis du går inn på Help and support tror jeg også du vil finne ufattelig mye info. Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Quote: On 2002-02-20 17:24, MailMan13 skrev:(..)Når det gjelder "server ting" har jeg lagt merke til at det meste er fjernet siden w2k, w2k pro kunne være både dns-tjener og active directory kontroller uten noe 3.parts greier, det kan ikke xp.(..) Fortell meg hvordan du får Win2K Pro til å være DNS og Domenekontroller uten tredjepartsverktøy. Ellers; angående hjelp til funksjonner i WinXP: Trykk F1. Hjelpefunksjonen til MS har blitt veldig bra! kelv Lenke til kommentar
Grimmy Skrevet 20. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2002 Er det noen som kan noe med server funksjonene i Windows XP. Jeg klarer ikke helt å bruke den hjelpe funksjonen. Jeg brukte den på Disk managment, men server ting er jo noe mer komplisert. Jeg vil gjerne lære mer om server funksjoner i Windows XP Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Quote: On 2002-02-20 17:41, Grimmy skrev:Er det noen som kan noe med server funksjonene i Windows XP. Jeg klarer ikke helt å bruke den hjelpe funksjonen. Jeg brukte den på Disk managment, men server ting er jo noe mer komplisert.Jeg vil gjerne lære mer om server funksjoner i Windows XP Windows XP er ett klientoperativsystem, ikke en server. Om du trenger server-funksjonalitet må du bruke Windows2000-server eller vente på -net serverene som kommer til neste år. Men, hva slags funksjonalitet er det du trenger?? Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Kjøp en av de feite bøkene som finnes om Windows. Win2kPro kan ikke kjøre som DC. Det er umulig. Eller er jeg på jordet? Det er da ikke fjernet noe "server ting" i XP? jeg kan ikke finne noe som er forsvunnet? Jeg har endel CD'r med .NET server BETAer på, og de første er jo nesten klin lik på Win2k server. Men de seneste er jo i mange versjoner. en for webserver, en for ditt, og en for datt.. Smart.. Lenke til kommentar
Grimmy Skrevet 20. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2002 Jeg ser at det ligger IIS på Windows XP PRo, er det server funksjoner der? Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Quote: On 2002-02-20 19:29, Grimmy skrev:Jeg ser at det ligger IIS på Windows XP PRo,er det server funksjoner der? Det ligger IIS 5.1 med i XP. Men du kan fremdeles ikke hoste noe større ting på XP da den aksepterer maks 10 connections. Dette tilsvarer i praksis omentrent 5 brukere om gangen da hver bruker ofte har flere connections mot web-servere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå