Simen1 Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Jeg prøver å laste ned noen Linux ISO'er (lovlige seff.) fra en norsk ftp til D: Filene er 3x 650MB. Men jeg får bare melding om at C: er i ferd med å bli full, og trenger diskopprydding. Hva skjer? Jeg laster jo ned til D: med 12GB ledig. Det er bare 0,5GB ledig på C:, men det skal vel ikke ha noe å si så lenge jeg laster ned til D: ? Hvordan skal jeg få lastet ned filene når Windows hele tiden prøver å mellomlagre de på C: mot min vilje? Lenke til kommentar
tKila Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Jeg prøver å laste ned noen Linux ISO'er (lovlige seff.) fra en norsk ftp til D: Filene er 3x 650MB. Men jeg får bare melding om at C: er i ferd med å bli full, og trenger diskopprydding. Hva skjer? Jeg laster jo ned til D: med 12GB ledig. Det er bare 0,5GB ledig på C:, men det skal vel ikke ha noe å si så lenge jeg laster ned til D: ? Hvordan skal jeg få lastet ned filene når Windows hele tiden prøver å mellomlagre de på C: mot min vilje? laster sikkert ned til Temp folder først i C: Kan sikkert endre Temp folder...et sted. Lenke til kommentar
daysleper Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Bruk en versjon av wget (ett GNU/Linux program) portet til Win32. Dette "mellomlagrer" ikke noe sted. ftp://ftp.sunsite.dk/projects/wget/windows/ssllibs097c.zip -- noen .dll -filer wget bruker (legg dem et sted windows finner dem (i pathen altså)) ftp://ftp.sunsite.dk/projects/wget/windows/wget-1.9b.zip -- wget binaryen. Start wget fra kommandolinjen. wget --help for info. Generellt laster du ned slik: D:\>wget -c -t0 http://www.server.com/minfil.zip -c gjør at den prøver å resume hvis deler av filen allerede er lastet ned. -t0 gjør at den "retryer" eller prøver på nytt uendlig mange ganger hvis nedlastinger timer out. ..så slipper du å være redd for at en eller annen browser kræsjer og du må starte nedlastingen på nytt. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Hvordan skal jeg få lastet ned filene når Windows hele tiden prøver å mellomlagre de på C: mot min vilje? Finne et bedre program enn Ie som absolutt vil bruke C som temp uansett hva du gjør? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Du bruker IE til å laste ned, right? Prøv FlashGet du, også legger du downloading mappa et annet sted enn C: Ellers så kan du jo laste ned Emptemp. Emptemp tømmer de mest vanlige temp mappene. Ofte mye å hente der faktisk :-) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2003 Takk for svarene! Jeg kom på en løsning til som jeg tror jeg skal prøve ut: Fortsette med IE som før, men legge temp-mappa på D: og lage en virituell temp-mappe på C: som henviser til den på D:. Skal teste det ut nå. Håper det går. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå