Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Laster ned til D: får melding om at C: er full

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å laste ned noen Linux ISO'er (lovlige seff.) fra en norsk ftp til D: Filene er 3x 650MB. Men jeg får bare melding om at C: er i ferd med å bli full, og trenger diskopprydding. Hva skjer? Jeg laster jo ned til D: med 12GB ledig. Det er bare 0,5GB ledig på C:, men det skal vel ikke ha noe å si så lenge jeg laster ned til D: ?

Hvordan skal jeg få lastet ned filene når Windows hele tiden prøver å mellomlagre de på C: mot min vilje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg prøver å laste ned noen Linux ISO'er (lovlige seff.) fra en norsk ftp til D: Filene er 3x 650MB. Men jeg får bare melding om at C: er i ferd med å bli full, og trenger diskopprydding. Hva skjer? Jeg laster jo ned til D: med 12GB ledig. Det er bare 0,5GB ledig på C:, men det skal vel ikke ha noe å si så lenge jeg laster ned til D: ?

Hvordan skal jeg få lastet ned filene når Windows hele tiden prøver å mellomlagre de på C: mot min vilje?

laster sikkert ned til Temp folder først i C:

Kan sikkert endre Temp folder...et sted.

Lenke til kommentar

Bruk en versjon av wget (ett GNU/Linux program) portet til Win32.

Dette "mellomlagrer" ikke noe sted.

ftp://ftp.sunsite.dk/projects/wget/windows/ssllibs097c.zip -- noen .dll -filer wget bruker (legg dem et sted windows finner dem (i pathen altså))

ftp://ftp.sunsite.dk/projects/wget/windows/wget-1.9b.zip -- wget binaryen.

Start wget fra kommandolinjen. wget --help for info.

Generellt laster du ned slik:

-c gjør at den prøver å resume hvis deler av filen allerede er lastet ned.

-t0 gjør at den "retryer" eller prøver på nytt uendlig mange ganger hvis nedlastinger timer out.

..så slipper du å være redd for at en eller annen browser kræsjer og du må starte nedlastingen på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...