Olsen95 Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 Hei! Jeg jobber på et frakteskip som går mellom Tromsø og Svalbard. så jeg lurte på om noen her vet hvordan reglene er hvis jeg vil kjøpe meg ny pc der oppe, om jeg må betale toll? eller ekstra moms? hvis jeg skal ta den tilbake til fastlandet! takker for svar! Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 (endret) http://www.spitsbergentravel.no/Start/Reisen-hit1/Fortolling-tollkvoter-Svalbard/ Ja, det blir regnet som utland, og du må fortolle det på samme måte som det kom noe annet land. Du må betale moms og tollavgift for selve fortollingen. På den andre siden, ifølge toll.no så vil du kunne slippe unna toll og tollavgift om du har vært mer enn et døgn i utlandet, og varene kostet under 6000kr, og det er til deg selv: http://www.toll.no/templates_TAD/MainTopic.aspx?id=233863&epslanguage=no Hvis du har vært utenfor Norge i mer enn 24 timer, kan du ta med deg varer for inntil 6 000 norske kroner uten å betale toll og avgifter. Denne verdigrensen er den totale summen på varene du har handlet, inkludert kvotevarene. Endret 7. september 2014 av Andrull Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 Så lenge PC-en koster over 6 000 kroner. Lenke til kommentar
Olsen95 Skrevet 7. september 2014 Forfatter Del Skrevet 7. september 2014 Tusen takk! Får vell en ganske grei pc til 6 000. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 Ikke akkurat... spørs hva du er ute etter.. Lenke til kommentar
otl Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 Tusen takk! Får vell en ganske grei pc til 6 000. Hvis det er stasjonær maskin du skal ha til slutt, er det ingen som nekter en å kjøpe deler? 6-12-18-24 tusen... Verre blir det vel med bærbar... Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 Du må betale moms og tollavgift for selve fortollingen. Det er ingen merverdiavgift på Svalbard. 1 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 (endret) Du må betale moms og tollavgift for selve fortollingen. Det er ingen merverdiavgift på Svalbard. Akkurat. Derfor må du betale det når du tar den med inn til Norge. Endret 7. september 2014 av Andrull Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 Hvor ofte er du der? Kan jo kjøpe bit for bit? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå