AnonymDiskusjon Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 Hei, jeg kan høre hjertet mitt banke når jeg sitter/ligger, også kan jeg til og med kjenne pulsen i fingrene når jeg holder svakt rundt dem. Det er nesten litt ekkelt, siden jeg føler at huden liksom "utvider" seg. Hva er dette tegn på? Jeg er 18år, normal bmi, trener 2 ganger i uken i gjennomsnitt. Anonymous poster hash: e342a...1b6 Lenke til kommentar
sevs Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 (endret) Dette er helt normalt, sålenge pulsen ikke dunker i utakt så trenger du nok ikke bekymre deg Endret 6. september 2014 av sevs Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 Det at du kjenner pulsen i fingrene tyder sterkt på at du er i live. 8 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 Å høre pulsen sin kan være pulstinnitus (pulsatile tinnitus) og kan være forårsaket av følgende: Konduktivt hørselstap (dårlig oversatt av meg) Sykdom i halsarterien Høyt blodtrykk Feil i øremusklene Pulstinnitus (pulsatile tinnitus) er ikke farlig i seg selv, bare irriterende. Gå til legen. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 Det kan selvsagt hende at du har utrolig høyt blodtrykk, men det er veldig usannsynlig med din BMI og trening og alder. Blodtrykket tror jeg at du kan sjekke på noen apotek. Hvis ikke kan du gå til legen. Jeg synes også puls er ekkelt. Ekkelt betyr derimot ikke farlig. Lenke til kommentar
PongPing Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 Gå å sjekk blodtrykket ditt, du. Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 Det er ikkje normalt å kjenne puls i alle fingrar, berre i tomlane. Dette er grunnen til at vi gjerne måler puls med 2. og 3. finger, men aldri nyttar tommelen. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 Man bør også huske på at man kan bli "mer følsom" om man går og hele tiden leter etter noe galt, da kan man både høre pulsen sin via vanlig hørsel , kjenne den i brystkassen og ikke minst i fingrene. Uansett så er det lurt å ta en tur til legen, finne ut om det dreier seg om sykdom eller man er bare engstelig for sykdom og finne ut hva man bør gjøre videre. Mitt tips er å slappe av, se på serier og flire litt og ikke tenke på dette, går det da over (du må ikke fokusere på hjertet / pulsen eller prøve å måle det) så er det trolig mentalt. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 Jeg har det omtrent som trådstarter, men det har vel heller med at jeg har 45 i hvilepuls og har BMI på 21 enn høyt blodtrykk. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 Det er ikkje normalt å kjenne puls i alle fingrar, berre i tomlane. Dette er grunnen til at vi gjerne måler puls med 2. og 3. finger, men aldri nyttar tommelen.Jo, dette er helt normalt, og grunnen til at de har sluttet å be folk sjekke puls på førstehjelpskurs. Alt for ofte blir det feil fordi folk bare kjenner sin egen. Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 Det er ikkje normalt å kjenne puls i alle fingrar, berre i tomlane. Dette er grunnen til at vi gjerne måler puls med 2. og 3. finger, men aldri nyttar tommelen.Jo, dette er helt normalt, og grunnen til at de har sluttet å be folk sjekke puls på førstehjelpskurs. Alt for ofte blir det feil fordi folk bare kjenner sin egen. Dette er vel heller fordi det er bortkasta tid å måle puls før ein har gått gjennom grunnleggjande ABC. Dersom ein ikkje oppfyller ABC, er situasjonen kritisk uavhengig av puls. Det betyr ikkje at vi ikkje kan få ei god pulsmåling ved å bruke fingrar, berre at det er lite føremålstenleg i gitt situasjon. Lenke til kommentar
sicios Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 (endret) Sjekk blodprosent, blodtrykk og blodmangel. Og sikker på at du ikke har en betennelsetilstand i kroppen? Det er da vanlig at pulsen blir raskere og jobber hardere ved en betennelse tilstand i kroppen. Endret 7. september 2014 av sicios Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Gå til legen, så vil h*n utføre de målinger som legen mener er nødvendig. Mange faktorer som kan føre til dette, men ofte forsterkes inntrykkene når man kjenner etter det. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. september 2014 Forfatter Del Skrevet 8. september 2014 Sjekk blodprosent, blodtrykk og blodmangel. Og sikker på at du ikke har en betennelsetilstand i kroppen? Det er da vanlig at pulsen blir raskere og jobber hardere ved en betennelse tilstand i kroppen. Jeg har allerede jern-mangel, men tar relativt sterke tabletter som jeg ble anbefalt av legen. Anonymous poster hash: e342a...1b6 Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Kanskje noe gæli med trøkket ? Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Det betyr at du er nervøs person, og føler ubehag med blodtrykk, som igjen gjør at trykket blir raskere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå