Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bli tatt for sladding

JDMguy

Anbefalte innlegg

Hei :)

Kommer til og ta lappen neste sommer, og har noen spørsmål.

Vurderer å kjøpe bil med bakhjulstrekk, og la oss si at jeg kjører opp på en stor parkeringsplass på vinteren, sent da alt er stengt. Hvis politiet ser meg sladde litt rundt, er de veldig strenge på dette? Da tenker jeg en stor parkeringsplass uten fare for andre, og i lav fart.

Foreldre og venner sier at dette er noe jeg egentlig "bør" gjøre for å bli kjent med bilen, vet ikke hva dere andre mener?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tatt om sett? Ja

Dett det selv^^

Flere her inne som har skrevet det samme.

Sett bøter bli gitt ut til biler som spinner i gang i kryss på vinteren også.

Du får dra til en godkjent bane^^ eller leie der du kjører glattkjøring på skolen.

Lenke til kommentar

Tror jeg har lest den artikkelen før, men vet liksom helt om jeg kan stole på den :p Virker veldig strengt, hvertfall det med å spinne i gang i kryss.

Pleier politiet å kjøre rundt på tomme parkeringsplasser på kvelden for å sjekke etter sånn?

Lenke til kommentar

Ser den. :) Jeg kommer nok ikke til å legge meg i en 90 graders sladd, bare gasse litt på for å kjenne på sladden. Vet om en del sentre her i Trondheim der veien går på andre siden av senteret så da må de kjøre inn på parkeringa for å sjekke.

Lenke til kommentar

Hvis du bare vrir rattet og gasser på er det stor sansynlighet for at den går rett fram litt før den snurrer 180 grader og står omtrent stille. Krever teknikk.

Vet hvordan man overstyrer, men lurer bare på hva som kreves på snø uten noe systemer på for å få den i sladd.

Lenke til kommentar

Bare ikke prøv på baksiden av expert på tiller eller på dragvoll.

Purkern bor nok ikke der, men folk ringer inn og avbilder skiltet ditt.

Takk! Var på Tiller jeg mente :p

Jeg jobber der og driver team hardware.no fra der.

Koster glass hver uke der, det er lyktestolper folk smeller inn i, nå er det bru-ben også.

Samt kamera + sinna folk som ringer inn.

Vektere kjører der flere ganger samt trailere sover der.

Finnes knapt en værre plass.

Parkeringsplassene i bymarka er like ille, med lysløype ol er halve purken på ski der iallefall frem til 24.

Stalltips, prøv et par ganger bare pr gang.

Ikke hold på en time.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk for bra svar! :)

Har ikke tenkt å drive på en time nei, bare for å ha det litt gøy i noen minutter. Skal jeg sladde så skal det være en trygg plass, vill ikke være en av de som mister lappen for det.

Bor i nærheten av veien opp til Skistua, så hører mange biler som drar på litt oppover der sent på kvelden, men å sladde på veier blir uaktuelt.

Lenke til kommentar

I mine yngre dager sladdet jeg hele tiden. Hver gang jeg hadde mulighet. Dro tilogmed ut å kjørte kun for å sladde. Gikk selvfølgelig litt galt noen ganger, men ikke noe alvorlige greier.

Ble også tatt på fersken av politiet en gang (dette var på en parkeringsplass i Narvik). Det ble kun en advarsel.

Du klarer lett å sladde med hvilken som helst bil som har RWD på vinterføre. Jeg klarte det like lett i en Toyota Carina 1.6liter som i en BMW E36 320i.

Dette er absolutt noe å anbefale så lenge man har respekt for bilen.

Mitt tips: hold lav fart. Når man kommer opp i 50+ kan det fort gå galt.

Og aldri kom over i motsatt kjørefelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...