VetleM Skrevet 9. september 2014 Forfatter Del Skrevet 9. september 2014 OCZ disken som viser temperatur smart data til 1°C La merke til dette. Regner med du har W7. Hendelseslistene finner du i "Min datamaskin>Behandle>Hendelsesliste". Har du installert de siste oppdateringene til Windows? Tenker spesielt på KB2982791 og KB2970228. Gå inn på "Kontrollpanel>Programmer og funksjoner". Tryk på "Vis installerte oppdateringer". Bla deg ned til "Microsoft Windows" og se etter disse to oppdateringene om de er der. Disse to oppdateringene har kjente problemer og bør ikke være installert. De to nevnte oppdateringene er nå fjernet, takk for info! Ellers er den eneste kritiske feilen i heldelseslisten "kernel power" men dette er en følge av at jeg bruker den gamle "svenskeknappen" for å skru av når pcn fryser. Fra det jeg kan se så er det ingen problemer med diskene i følge disse testene - Helse Status: God Har du installert noe programvare i det siste før det begynte å skje? Kjør en virusskan og, bruk https://www.malwarebytes.org/ som skal vær ganske god. Eneste er den disken som holder 1 Grad. Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Vet du om de to nevnte oppdateringene var installert før du fikk problemet første gangen, eller oppsto problemet før oppdateringene? Du kan se når de forskjellige oppdateringene er installert her: "Windows update>Vis oppdateringslogg". Lenke til kommentar
VetleM Skrevet 9. september 2014 Forfatter Del Skrevet 9. september 2014 Vet du om de to nevnte oppdateringene var installert før du fikk problemet første gangen, eller oppsto problemet før oppdateringene? Du kan se når de forskjellige oppdateringene er installert her: "Windows update>Vis oppdateringslogg". De ble installert FØR frysningene skjedde. Jeg får se nå om det skjer videre. Takker for all hjelp! Lenke til kommentar
VetleM Skrevet 10. september 2014 Forfatter Del Skrevet 10. september 2014 En liste over feilmeldinger, de siste 2 timene har PCN frøset 5 ganger. Jeg har ikke gjort noe spesielt, litt jobbing, litt musikk og litt battlefield. Den stopper helt tilfeldig. Begynner å bli meget lei, så jeg kjøper snart helt ny PC. Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 (endret) Jeg kan ikke nok til å si noe om de feilene som listes opp i vedlagte bilde, annet enn at jeg tror det kan være mange forskjellige årsaker. Hvis du mener du har testet komponenter osv så godt det lar seg gjøre med testprogrammer så ville jeg prøvd å utelukke HW ved eliminasjonsmetoden. Som sagt, gamle OCZ = høy feilrate. Har du annen disk, SSD eller HDD, så ville jeg prøvd å klonet os disk til ny disk og brukt denne for å se om SSD kan være feil, eller enda bedre installert fresh Windows på annen disk. Du finner mange gratis kloneprogrammer for nedlasting. Jeg har god erfaring med Aomei Partition Assistant free. Innebygd grafikk har du ikke, så ikke mulig å fjerne skjermkort uten at du har annet å sette inn i stedet for. Du kan prøve å ta ut vekselvis den ene, så den andre rambrikken for å utelukke ram-feil. Dette er det jeg ville begynt med. Dessuten ville jeg kjørt systemgjenoppretting til før de siste Windows oppdateringene ble installert før problemet oppsto første gangen. Eneste problemet med dette er at resultatet kan bli store problemer hvis maskinen låser seg midt under systemgjenopprettingen, så vurder dette nøye. Har du muligheten til å klone disken først så har du jo denne klonen å falle tilbake på. Edit: Jeg ville også prøvd å koble bort lagringsdisken din for å utelukke at det er den som gjør at systemet fryser. Edit 2: Da har du flere konkrete ting du kan prøve for å i det minste utelukke noen av komponentene som mulig årsak. Endret 10. september 2014 av SteinarN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå