pålknai Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 Har tikking i motor ved gasspådrag og når jeg har henger etter bilen. Har encorolla 1.4 som har gått 130.000. 2000mod. Var på stor service hos snap drive i des 2013 da forrige eier eide den. Ingen tikking ved tomgang. Bare ved spes gasspådrag i oppoverbakke og tung last. Toyota verksted mente det var tenningsbank. Hadde det vært rådebank, så ville lyden ha vært der konstant, det er det ikke. Er litt usikker på hva jeg skal gjøre nå. Ikke så god råd til å sende bilen på verksted, skrur det meste selv. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 Rådebank høres på tomgang. Har du registerreim eller kjede? Jeg har hørt tikking på biler med slitt registerkjede. Lenke til kommentar
pålknai Skrevet 6. september 2014 Forfatter Del Skrevet 6. september 2014 Det skal visst være kjede på denne. Også når jeg trykker gassen helt i bunn så forsvinner tikkingen igjen. Merkelig. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 (endret) Jeg tipper det er tenningsbank selv. Skal være sånn. Edit: Nå hadde det vært greit å hørt lyden også... Endret 9. september 2014 av Mekker`n Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Eksoslekasje kan også genere tikkelyd, samt ventilløfterne. Lenke til kommentar
Klausen Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 hadde en fæl tikkelyd i min vvti motor (1,8L) som sto i en Totota Celica, det viste seg at registerkjedet var blitt slakt, fikk strammet det på en litt jallamåte med ble mye bedre! nå hadde denne riktignok godt 3x lengden på bilen din Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 hadde tikking på kald motor og fikk opplyst at det var normalt/ikke farlig Lenke til kommentar
pålknai Skrevet 11. september 2014 Forfatter Del Skrevet 11. september 2014 Tikkingen eller såkalt kakkling, nesten som å banke metall mot metal. Denne lyden kommer når motoren er god og varm. Kan kjede strekke seg litt når motoren har gått seg varm??. Vet ikke hvordan jeg skal få lagt inn lydklipp inn hit. Har tatt opp ulyden på mobilen. Eksosen er fint og tett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå