mrdalesen Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 Har hatt en grusom opplevelse med xbox one nå (ikke pga xboxen). Jeg forhåndsbestilte xbox one nordic day one edition, medfølgende forza 5 og fifa 15 til 3800 fra GAME. Jeg betalte depositumet på 100kr og fyren i disken sa bare at alt var i orden og at jeg fikk en melding når jeg skulle hente xboxen min... jeg ventet og en dag etter laucnh ringte de meg og ba meg komme å hente den. Jeg kjørte opp betalte 3800 og dro hjem med min nye xbox. Jeg åpnet esken og forza 5 og fifa 15 var ikke der.. Jeg tenkte lenge og hardt, men så tenkte jeg den kostet jo 3800 så det er jo med, så da konkluderte jeg utrolig nok med at de var på en eller annen måte koblet opp til xboxen. Jeg fyrte i gang og der var det ingenting! Jeg ringte opp til game og forklarte at jeg har ikke fått xboxen jeg ble lovet, og de sa bare at de xboxene har blitt utsolgt og det var alt de hadde. Så nå skal jeg opp og snakke med sjefen på mandag... Betlate 300kr mer enn alle andre som selger xbox one med to spill, jeg betalte også det samme for null spill som jeg hadde gjort for to, som jeg ble lovet. Har jeg ikke noe å si her? Skal opp å prate med sjefen på mandag. Lenke til kommentar
Boss-Znakemaster Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 Når produktet spesifiserer at du skal få med 2 spill så har du vel krav på å få med de 2 spillene ekstra. Om du får de fra microsoft selv med å ta kontakt med support telefonen demmes eller om du får de kompensert fra game og de da selv må ordne med kompensasjon fra MS. Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 trudde de spille som alle fikk m på day one editon så var spilla bare en kode også må du laste de ned via xbox live...du får altså ikke i fyisk cd kopi men 1 digital kopi som du må skrive inn 1 kode for og få tilgang til spilla m.. Lenke til kommentar
mrdalesen Skrevet 6. september 2014 Forfatter Del Skrevet 6. september 2014 Når produktet spesifiserer at du skal få med 2 spill så har du vel krav på å få med de 2 spillene ekstra. Om du får de fra microsoft selv med å ta kontakt med support telefonen demmes eller om du får de kompensert fra game og de da selv må ordne med kompensasjon fra MS. Hjelper det å ringe til microsoft om det er game som skal selge ut xboxen med de medfølgende da? altså, om game driter i hva de sa siden den er åpnt hjelper det vel ikke? trudde de spille som alle fikk m på day one editon så var spilla bare en kode også må du laste de ned via xbox live...du får altså ikke i fyisk cd kopi men 1 digital kopi som du må skrive inn 1 kode for og få tilgang til spilla m.. jajo, det er mulig... men fikk de jo fortsatt ikke Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 Har du ikke fått det du har betalt for kan du enten kreve avslag, omlevering eller heving av kjøpet. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 lever tilbake, få pengene igjen og kjøp en skikkelig plass. Lenke til kommentar
mrdalesen Skrevet 6. september 2014 Forfatter Del Skrevet 6. september 2014 Har du ikke fått det du har betalt for kan du enten kreve avslag, omlevering eller heving av kjøpet. selv om jeg var dum nok til å bruke produktet? Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 (endret) Har du ikke fått det du har betalt for kan du enten kreve avslag, omlevering eller heving av kjøpet.selv om jeg var dum nok til å bruke produktet? Uten betydning. De har ikke oppfylt sin del av avtalen. Nemlig at det skulle følge med to spill. Du trodde spillene lå i eska... evt. lagret digitalt på konsollen. Sånn sett har de ingenting de skulle sagt uansett. Har du ikke fått det du har betalt for kan du enten kreve avslag, omlevering eller heving av kjøpet. Forbrukerkjøpsloven § 15.Tingens egenskaper Tingen skal være i samsvar med de krav til art, mengde, kvalitet, andre egenskaper og innpakning som følger av avtalen. Hvis det ikke følger noe annet av avtalen, skal tingen a) passe for de formål som tilsvarende ting vanligvis brukes til b) svare til det som forbrukeren har grunn til å forvente ved kjøp av en slik ting når det gjelder holdbarhet og andre egenskaper c) passe for et bestemt formål som selgeren var eller måtte være kjent med da kjøpet ble inngått, hvis selgeren har akseptert dette formålet eller forbrukeren ellers har hatt rimelig grunn til å bygge på selgerens sakkunnskap og vurdering § 16.Mangel Tingen har en mangel dersom a) den ikke er i samsvar med ett eller flere av kravene i § 15 b) selgeren ved kjøpet har forsømt å opplyse om forhold ved tingen eller dens bruk som han eller hun burde kjenne til, og som forbrukeren hadde grunn til å regne med å få, dersom unnlatelsen kan antas å ha virket inn på kjøpet c) den ikke svarer til opplysninger som selgeren i sin markedsføring eller ellers har gitt om tingen eller dens bruk, dersom selgeren ikke viser at opplysningene før kjøpet er rettet på en tydelig måte, eller at de ikke kan ha innvirket på kjøpet § 26.Forbrukerens krav ved mangler Dersom det foreligger en mangel og dette ikke skyldes forbrukeren eller forhold på forbrukerens side, kan forbrukeren b) velge mellom retting og omlevering i samsvar med §§ 29 og 30 c) kreve prisavslag etter § 31 d) kreve heving etter § 32 § 29.Retting og omlevering (avhjelp) Forbrukeren kan velge mellom å kreve at selgeren sørger for retting av mangelen eller leverer tilsvarende ting (omlevering). Dette gjelder ikke hvis gjennomføring av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Ved avgjørelsen av om kostnadene er urimelige etter første ledd annet punktum, skal det særlig legges vekt på verdien av en mangelfri ting, mangelens betydning og om andre beføyelser kan gjennomføres uten vesentlig ulempe for forbrukeren. Selv om forbrukeren verken krever retting eller omlevering etter loven, kan selgeren tilby retting eller omlevering dersom dette skjer uten opphold. Dersom selgeren sørger for slik retting eller omlevering i samsvar med loven, kan forbrukeren ikke kreve prisavslag eller heving. § 30.Gjennomføring av avhjelp Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren. Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig. Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres. Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader. § 31.Prisavslag Dersom mangelen ikke rettes eller tingen omleveres i samsvar med §§ 29 til 30, kan forbrukeren kreve et passende prisavslag slik at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand på leveringstiden. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for forbrukeren. Forbrukeren kan ikke kreve prisavslag ved salg av brukte ting på auksjon hvor han eller hun har anledning til å være til stede. § 32.Heving I stedet for prisavslag etter § 31 kan forbrukeren heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig. Endret 6. september 2014 av Star Fox 1 Lenke til kommentar
mrdalesen Skrevet 6. september 2014 Forfatter Del Skrevet 6. september 2014 Har du ikke fått det du har betalt for kan du enten kreve avslag, omlevering eller heving av kjøpet.selv om jeg var dum nok til å bruke produktet? Uten betydning. De har ikke oppfylt sin del av avtalen. Nemlig at det skulle følge med to spill. Du trodde spillene lå i eska... evt. lagret digitalt på konsollen. Sånn sett har de ingenting de skulle sagt uansett. Har du ikke fått det du har betalt for kan du enten kreve avslag, omlevering eller heving av kjøpet. Forbrukerkjøpsloven § 15.Tingens egenskaper Tingen skal være i samsvar med de krav til art, mengde, kvalitet, andre egenskaper og innpakning som følger av avtalen. Hvis det ikke følger noe annet av avtalen, skal tingen a) passe for de formål som tilsvarende ting vanligvis brukes til b) svare til det som forbrukeren har grunn til å forvente ved kjøp av en slik ting når det gjelder holdbarhet og andre egenskaper c) passe for et bestemt formål som selgeren var eller måtte være kjent med da kjøpet ble inngått, hvis selgeren har akseptert dette formålet eller forbrukeren ellers har hatt rimelig grunn til å bygge på selgerens sakkunnskap og vurdering § 16.Mangel Tingen har en mangel dersom a) den ikke er i samsvar med ett eller flere av kravene i § 15 b) selgeren ved kjøpet har forsømt å opplyse om forhold ved tingen eller dens bruk som han eller hun burde kjenne til, og som forbrukeren hadde grunn til å regne med å få, dersom unnlatelsen kan antas å ha virket inn på kjøpet c) den ikke svarer til opplysninger som selgeren i sin markedsføring eller ellers har gitt om tingen eller dens bruk, dersom selgeren ikke viser at opplysningene før kjøpet er rettet på en tydelig måte, eller at de ikke kan ha innvirket på kjøpet § 26.Forbrukerens krav ved mangler Dersom det foreligger en mangel og dette ikke skyldes forbrukeren eller forhold på forbrukerens side, kan forbrukeren b) velge mellom retting og omlevering i samsvar med §§ 29 og 30 c) kreve prisavslag etter § 31 d) kreve heving etter § 32 § 29.Retting og omlevering (avhjelp) Forbrukeren kan velge mellom å kreve at selgeren sørger for retting av mangelen eller leverer tilsvarende ting (omlevering). Dette gjelder ikke hvis gjennomføring av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Ved avgjørelsen av om kostnadene er urimelige etter første ledd annet punktum, skal det særlig legges vekt på verdien av en mangelfri ting, mangelens betydning og om andre beføyelser kan gjennomføres uten vesentlig ulempe for forbrukeren. Selv om forbrukeren verken krever retting eller omlevering etter loven, kan selgeren tilby retting eller omlevering dersom dette skjer uten opphold. Dersom selgeren sørger for slik retting eller omlevering i samsvar med loven, kan forbrukeren ikke kreve prisavslag eller heving. § 30.Gjennomføring av avhjelp Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren. Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig. Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres. Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader. § 31.Prisavslag Dersom mangelen ikke rettes eller tingen omleveres i samsvar med §§ 29 til 30, kan forbrukeren kreve et passende prisavslag slik at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand på leveringstiden. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for forbrukeren. Forbrukeren kan ikke kreve prisavslag ved salg av brukte ting på auksjon hvor han eller hun har anledning til å være til stede. § 32.Heving I stedet for prisavslag etter § 31 kan forbrukeren heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig. Tusen takk! dette var til ekstremt god hjelp, skal oppdatere hvordan det gikk! Lenke til kommentar
Bottekott Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 Du skal ikke se bort i fra at sjefen kan gi deg en kompensasjon du er fornøyd med. Så slipper du å styre med å pakke ned, levere tilbake, kjøpe ett annet sted, sette opp den nye osv... Men stå på krava, eller lever tilbake hele sulamitten! Lenke til kommentar
mrdalesen Skrevet 7. september 2014 Forfatter Del Skrevet 7. september 2014 Du skal ikke se bort i fra at sjefen kan gi deg en kompensasjon du er fornøyd med. Så slipper du å styre med å pakke ned, levere tilbake, kjøpe ett annet sted, sette opp den nye osv... Men stå på krava, eller lever tilbake hele sulamitten! skiten er allerede pakket ned, hahaha.... får se om han gir meg kopiene jeg blir lovet eller om han er villig å betale fullpris for en brukt xbox latterlig lite fornøyd med butikken nå merker jeg Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 Har hatt en grusom opplevelse med xbox one nå (ikke pga xboxen). Jeg forhåndsbestilte xbox one nordic day one edition, medfølgende forza 5 og fifa 15 til 3800 fra GAME. Jeg betalte depositumet på 100kr og fyren i disken sa bare at alt var i orden og at jeg fikk en melding når jeg skulle hente xboxen min... jeg ventet og en dag etter laucnh ringte de meg og ba meg komme å hente den. Jeg kjørte opp betalte 3800 og dro hjem med min nye xbox. Jeg åpnet esken og forza 5 og fifa 15 var ikke der.. Jeg tenkte lenge og hardt, men så tenkte jeg den kostet jo 3800 så det er jo med, så da konkluderte jeg utrolig nok med at de var på en eller annen måte koblet opp til xboxen. Jeg fyrte i gang og der var det ingenting! Jeg ringte opp til game og forklarte at jeg har ikke fått xboxen jeg ble lovet, og de sa bare at de xboxene har blitt utsolgt og det var alt de hadde. Så nå skal jeg opp og snakke med sjefen på mandag... Betlate 300kr mer enn alle andre som selger xbox one med to spill, jeg betalte også det samme for null spill som jeg hadde gjort for to, som jeg ble lovet. Har jeg ikke noe å si her? Skal opp å prate med sjefen på mandag. Fifa 15 har ikke kommet enda. Det er ikke rart den ikke var i pakken, men du fikk sikkert en forhåndsbestillingslapp eller noe? Lenke til kommentar
mrdalesen Skrevet 8. september 2014 Forfatter Del Skrevet 8. september 2014 Har hatt en grusom opplevelse med xbox one nå (ikke pga xboxen). Jeg forhåndsbestilte xbox one nordic day one edition, medfølgende forza 5 og fifa 15 til 3800 fra GAME. Jeg betalte depositumet på 100kr og fyren i disken sa bare at alt var i orden og at jeg fikk en melding når jeg skulle hente xboxen min... jeg ventet og en dag etter laucnh ringte de meg og ba meg komme å hente den. Jeg kjørte opp betalte 3800 og dro hjem med min nye xbox. Jeg åpnet esken og forza 5 og fifa 15 var ikke der.. Jeg tenkte lenge og hardt, men så tenkte jeg den kostet jo 3800 så det er jo med, så da konkluderte jeg utrolig nok med at de var på en eller annen måte koblet opp til xboxen. Jeg fyrte i gang og der var det ingenting! Jeg ringte opp til game og forklarte at jeg har ikke fått xboxen jeg ble lovet, og de sa bare at de xboxene har blitt utsolgt og det var alt de hadde. Så nå skal jeg opp og snakke med sjefen på mandag... Betlate 300kr mer enn alle andre som selger xbox one med to spill, jeg betalte også det samme for null spill som jeg hadde gjort for to, som jeg ble lovet. Har jeg ikke noe å si her? Skal opp å prate med sjefen på mandag. Fifa 15 har ikke kommet enda. Det er ikke rart den ikke var i pakken, men du fikk sikkert en forhåndsbestillingslapp eller noe? som jeg sa, jeg ringte til GAME og fikk bekreftet at jeg ikke hadde fått riktig pakke Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 (endret) Hvordan ser esken ut? Har den bilde av Forza og Fifa utenpå? Ser ut som at Microsoft har bommet kraftig på lanseringen her i landet og at det kun er Xbox One u/kinect som får med Forza og Fifa. Og kun et tidlig fåtall Day one editions hos utvalgte utsalgssteder. http://www.itavisen.no/nyheter/gamezone-%E2%80%93-xbox-one-lanseringen-har-v%C3%A6rt-et-rot-271757 Ser for meg at Microsoft må rydde opp i dette. Kan ikke se for meg at de kommer unna med det her. Endret 8. september 2014 av CaZpeR Lenke til kommentar
major_stuen Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Hvordan ser esken ut? Har den bilde av Forza og Fifa utenpå? Ser ut som at Microsoft har bommet kraftig på lanseringen her i landet og at det kun er Xbox One u/kinect som får med Forza og Fifa. Og kun et tidlig fåtall Day one editions hos utvalgte utsalgssteder. http://www.itavisen.no/nyheter/gamezone-%E2%80%93-xbox-one-lanseringen-har-v%C3%A6rt-et-rot-271757 Ser for meg at Microsoft må rydde opp i dette. Kan ikke se for meg at de kommer unna med det her. Jeg fikk day one fra CDON med kinect, Fifa og Forza. Så det stemmer ikke Lenke til kommentar
mrdalesen Skrevet 8. september 2014 Forfatter Del Skrevet 8. september 2014 Hvordan ser esken ut? Har den bilde av Forza og Fifa utenpå? Ser ut som at Microsoft har bommet kraftig på lanseringen her i landet og at det kun er Xbox One u/kinect som får med Forza og Fifa. Og kun et tidlig fåtall Day one editions hos utvalgte utsalgssteder. http://www.itavisen.no/nyheter/gamezone-%E2%80%93-xbox-one-lanseringen-har-v%C3%A6rt-et-rot-271757 Ser for meg at Microsoft må rydde opp i dette. Kan ikke se for meg at de kommer unna med det her. Boksen var helt grønn og jeg har kjøpt versjonen uten kinect... Tenkte bare at det var tilfeldig at den ikke hadde spillene på esken Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Da er det feil utgave du har fått. Det forklarer hvorfor spillene ikke er i esken. Day One skal være en svart eske. Og så skal det i tillegg være inngravert "Day One" på kontrolleren. Slik:http://static.trustedreviews.com/94/000028ce8/47ed/Xbox-One-day-one-controller.jpg Dersom det er Day One edition du har forhåndsbestilt og det er det som står på kvitteringen så ville jeg hevet kjøpet tvert. Da har ikke Game levert det de skal. Det du har fått er en helt vanlig Xbox One u/kinect og uten spillene. Lenke til kommentar
mrdalesen Skrevet 8. september 2014 Forfatter Del Skrevet 8. september 2014 Da er det feil utgave du har fått. Det forklarer hvorfor spillene ikke er i esken. Day One skal være en svart eske. Og så skal det i tillegg være inngravert "Day One" på kontrolleren. Slik: http://static.trustedreviews.com/94/000028ce8/47ed/Xbox-One-day-one-controller.jpg Dersom det er Day One edition du har forhåndsbestilt og det er det som står på kvitteringen så ville jeg hevet kjøpet tvert. Da har ikke Game levert det de skal. Det du har fått er en helt vanlig Xbox One u/kinect og uten spillene. jeg vet.. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 (endret) Om du er lovet et produkt med to spill så er det bare å klage. Forlang å få spillene eller pengene tilbake. Er jo uaktuelt å betale den prisen der. Elkjøp, lefdal og expert tar jo kr. 1000,- mindre for samme utgave av konsollen. Endret 8. september 2014 av CaZpeR Lenke til kommentar
mrdalesen Skrevet 9. september 2014 Forfatter Del Skrevet 9. september 2014 fikk fifa 15 og forza 5 goty-edition.. Sjefen sa ikke imot et sekund, kunne velge mellom pengene tilbake, er lei hele greia så valgte spillene haha.. takk til alle som bidro! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå