Gå til innhold

Micro ATX system + TV-kort i stua

Anbefalte innlegg

Hei.

Tenker å anskaffe en PC til stuebruk og vurderer Micro ATX i steden for en av disse barebone PC'ene. Skal i første omgang kobles kun til TV'en og brukes til:

* Avspilling av DVD, DIVX, VCD, MP3 etc.

* Opptak/timeshifting av TV-sendinger

Ønsker Nforce2 hovedkort / AMD prosessor

Har sett på Micro ATX hovedkort, og utifra det jeg finner (på komplett) så er det kun MSI K7N2GM-IL som har TV-utgang selvom alle har innebyd grafikkort.

Ellers en ikke overklokket AMD XP2500 processor med EKL Blade XL kjøler, 256 MB ram, DVD-ROM spiller, Chieftec Micro ATX kabinett, Harddisk, kabler, tastatus/mus.

Så tenker jeg meg et Winfast TV 2000 XP Expert (Se test på dinside) TV-kort.

Vil dette funke som tenkt?

Noen som har erfaringer med Micro ATX eller TV-kort som kan være til nytte i denne sammenhengen?

Er de innebygde lydkortene i slike systemer gode nok til å mate en Dolby ProLogic forsterker?

Skal man legge på en 1000 lapp og satse på Hauppauge WinTV-PVR-350 med hardware MPEG codec isteden?

På forhånd takk.

Monnich

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan vel anbefale mini-ITX systemet fra VIA. (selges blandt annet på Komplett). Disse passer i micro-atx kabinetter. De er ikke så kraftige i prosessorkraft men er blitt mer og mer vanlig i HTPC-systemer. Det kjekke er at man får vledig mye med på kortet; vga/tv-ut, nettverk, lyd osv.

Går man ned på prosessor ytelse kan det bli en nødvendighet å ha hardware encoder/decoder som du nevner, men om det er nødvendig kommer ann på hvordan du bruker systemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...