dupont Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 Lager denne tråden da jeg tror det kan være nyttig for oss som går 1. året på BI å diskutere markedsføringsoppgaven. Er det noen som har kommet langt i oppgaven eller har gjort noen interessante funn? Lenke til kommentar
Anette94 Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 (endret) Har kommet til Økonomi-biten nå, og planlegger å prøve å skrive alt så bra og nøyaktig som mulig også reviderer jeg den heller uka før innlevering.Merker jeg slet en del med segmentering (makro-segmenter) og jeg har valgt å ikke beholde Dyreparken sine, fordi de er mer produktkategorier å regne enn faktiske segmenter slik jeg ser det (tar ikke hensyn til demografiske forhold eller andre ting som kan gjøre det til en gruppe som responderer likt på markedsføringstiltak). Endret 25. september 2014 av Anette94 Lenke til kommentar
Synix Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Hvor finner jeg markedsføringskostnadene de forskjellige årene? (Til økonomibiten) Lenke til kommentar
yeidof Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Har kommet til Økonomi-biten nå, og planlegger å prøve å skrive alt så bra og nøyaktig som mulig også reviderer jeg den heller uka før innlevering. Merker jeg slet en del med segmentering (makro-segmenter) og jeg har valgt å ikke beholde Dyreparken sine, fordi de er mer produktkategorier å regne enn faktiske segmenter slik jeg ser det (tar ikke hensyn til demografiske forhold eller andre ting som kan gjøre det til en gruppe som responderer likt på markedsføringstiltak). Tips til segmenteringen? Jeg sliter litt nå. Lenke til kommentar
M93 Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Har dere beholdt makrosegmenteringen som dyrepark casen allerede har oppgitt eller delt opp i nye? Lenke til kommentar
Anette94 Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 Har ikke beholdt makrosegmenteringen, leste det slik at oppgaven hinter om at vi ikke skal gjøre det: "(...) Ord som a priori- og post hoc-segmentering danset forbi på netthinnen". Anbefaler de av dere som ikke har gjort det og lese dere opp på a priori og post hoc-segmenteringen. Høres veldig avansert ut, men er ganske ok å forstå. På bakgrunn av det valgte jeg å segmentere i disse to gruppene: Barnefamilier (barn under 10 år) og Barne- og ungdomsfamilier (10 år+). Grunnen til dette er fordi barn på 10 år+ responderer bedre til enkelte attraksjoner som Dyreparken har, som f.eks Badelandet. Badelandet faller generelt sett ikke i smak hos barnefamilier med barn under 10 år. Noen som har kommet frem til andre konklusjoner?Sitter ennå med økonomibiten og strever. Begynt med "budsjettet" og gjort ferdig 2013, men sliter med å finne info til hva jeg kan skrive på 2014 og utover. Noen som holder på med dette/er ferdige og som kan gi noen tips? Lenke til kommentar
M93 Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Har ikke beholdt makrosegmenteringen, leste det slik at oppgaven hinter om at vi ikke skal gjøre det: "(...) Ord som a priori- og post hoc-segmentering danset forbi på netthinnen". Anbefaler de av dere som ikke har gjort det og lese dere opp på a priori og post hoc-segmenteringen. Høres veldig avansert ut, men er ganske ok å forstå. På bakgrunn av det valgte jeg å segmentere i disse to gruppene: Barnefamilier (barn under 10 år) og Barne- og ungdomsfamilier (10 år+). Grunnen til dette er fordi barn på 10 år+ responderer bedre til enkelte attraksjoner som Dyreparken har, som f.eks Badelandet. Badelandet faller generelt sett ikke i smak hos barnefamilier med barn under 10 år. Noen som har kommet frem til andre konklusjoner? Sitter ennå med økonomibiten og strever. Begynt med "budsjettet" og gjort ferdig 2013, men sliter med å finne info til hva jeg kan skrive på 2014 og utover. Noen som holder på med dette/er ferdige og som kan gi noen tips? Kan vel kanskje være en idè å begynne med å justere for generell prisstigning i budsjettene, og plusse på en eventuell fortjeneste som du synes er å være riktig. Lenke til kommentar
Anette94 Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Har ikke beholdt makrosegmenteringen, leste det slik at oppgaven hinter om at vi ikke skal gjøre det: "(...) Ord som a priori- og post hoc-segmentering danset forbi på netthinnen". Anbefaler de av dere som ikke har gjort det og lese dere opp på a priori og post hoc-segmenteringen. Høres veldig avansert ut, men er ganske ok å forstå. På bakgrunn av det valgte jeg å segmentere i disse to gruppene: Barnefamilier (barn under 10 år) og Barne- og ungdomsfamilier (10 år+). Grunnen til dette er fordi barn på 10 år+ responderer bedre til enkelte attraksjoner som Dyreparken har, som f.eks Badelandet. Badelandet faller generelt sett ikke i smak hos barnefamilier med barn under 10 år. Noen som har kommet frem til andre konklusjoner? Sitter ennå med økonomibiten og strever. Begynt med "budsjettet" og gjort ferdig 2013, men sliter med å finne info til hva jeg kan skrive på 2014 og utover. Noen som holder på med dette/er ferdige og som kan gi noen tips? Kan vel kanskje være en idè å begynne med å justere for generell prisstigning i budsjettene, og plusse på en eventuell fortjeneste som du synes er å være riktig. Var det jeg også kom frem til. Ble ferdig med hele oppgaven forrige uke, utrolig herlig. Lenke til kommentar
anonymousneida Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 Lurer på om det er noen som har lyst til å dele segmentene sine? Vi ønsker ikke å beholde dyreparken sine, men sliter med å komme opp med noen nye.. Lenke til kommentar
haugisen Skrevet 24. november 2014 Del Skrevet 24. november 2014 Noen andre som ikke har begynt enda? Lenke til kommentar
Kniven Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Noen andre som ikke har begynt enda? Du er ikke alene! Lenke til kommentar
ImSoBlonde Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Noen andre som ikke har begynt enda? Du er ikke alene! Jeg er med dere! Forslag til hovedmål og delmål? Lenke til kommentar
haugisen Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 Må nok komme meg på skolen imorgen og kjøpe markedsføringboka og begynne Lenke til kommentar
Gennaro Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 Må nok komme meg på skolen imorgen og kjøpe markedsføringboka og begynne Hvorfor i alle dager gidder du å betale 50.000 i året når du er så useriøs? Lenke til kommentar
andre.hansen88 Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 Hei, akkurat ferdig med eksamene mine og bachlor i markedsføring. Trenger noen tips angående casen kan dere kontakte meg på: [email protected] . Kommer gjerne med tips og triks for de som sikter etter karakteren A. Kan lese gjennom tekstene deres og rette på ting om det trengs eller er et ønske. Andre Lenke til kommentar
smingi Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 Har dere brukt pestel-analyse? Vet ikke om det er så relevant for oppgaven. Lenke til kommentar
Gennaro Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 En PESTEL analyse er vel svært sjeldent lite relevant? Det gir deg i det minste en fin oversikt over faktorer du ikke rår over, men som kan påvirke deg. Lenke til kommentar
andre.hansen88 Skrevet 13. desember 2014 Del Skrevet 13. desember 2014 Blitt veldig mange som har spurt om hjelp nå om spesifikke deler av markedsplanen. Får derfor ikke tid til å hjelpe alle dessverre. Må bare beklage dette. Sender derfor ut en fellesmelding og kan se over og rette de 3 første casene jeg får tilsendt. Mer har jeg ikke tid til dessverre. Andre Lenke til kommentar
Anette94 Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 Hva skriver dere sånn ca på egenvurderingen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå