Aktiv33 Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 (endret) Hei, Er det noen som har prøvd å installere XenServer som VM i Hyper-V? Har fulgt denne guiden: http://outlookcloudy.blogspot.no/2012/01/xenserver-as-hyper-v-vm.html Hele "VM'en" henger seg under installasjonen av XenServer, på forskjellige steg, hver gang. Vet det sikkert er noen som sier "hvorfor skal du gjøre det", men jeg har mine grunner. Noen som har prøvd? Eller har erfaringer. Endret 6. september 2014 av Fredrikb33 Lenke til kommentar
j-- Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 Ønsker gjerne å høre grunnen. Virtualisering i virtualisering er ikke akkurat en god idé. Har dessverre ikke noe å komme med angående spørsmålet ditt. Lenke til kommentar
Aktiv33 Skrevet 6. september 2014 Forfatter Del Skrevet 6. september 2014 Okei, Grunn: Vi skal innføre provisioning services / MCS i XenDesktop 7 på jobben. Alt dette kjører på XenServer -plattformen. Tenkte jeg skulle begynne å labbe på dette hjemme. Har ikke HW til å sette opp en dedikert XenServer. Så tenkte jeg skulle kjøre sette det opp på min egen laptop, med Hyper-V -klienten. Så greia her er ikke at dette skal ut i prod eller lignende. Så spiller forsåvidt ikke noen rolle om det er en god idé eller ikke. Bare jeg får det til å spinne rundt Lenke til kommentar
j-- Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 Da kan jeg forstå. Må det være HyperV, siden det kun er til testing? VirtualBox kan være et alternativ, og du kan forsøke både med og uten hardwarevirtualisering om det oppstår problemer. Lenke til kommentar
St. Anders Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 Bare info, som det står i artikkel kan du instalere xenserver, men du kan ikke starte VMer inne i xenserver. Altså er det eneste du får gjort å flytte/kopiere servere fra en xenserver til denne eks Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Jeg tror den eneste hypervisoren som støtter nested virtualisation er ESXI. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå