qeamer Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 (endret) Hei, har byttet hovedkort siden maskinen ikke ville starte.Dette konkluderte jeg med at det var hk, siden jeg forsøkte med flere psu'er.Men nå etter bytte av hk, så lyser psu'en rødt, jeg skiftet til en annen men akkuratt samme problem. Viften og strøm reagerer, hk lyser grønt, forsøkte med 1 og 1 ram brikke.Kan det være jordingsfeil på hk skruer?Edit: Har t.o.m bytta kabinett Endret 6. september 2014 av qeamer Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 Hvilken PSU, hovedkort og slike ting? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 En liten teori. Du har en faulty PSU som har muligens ødelagt/kortsluttet HK. Du prøver med flere PSU for å sjekke, samme feilmelding. Bytter så ut til nytt HK, bruker samme PSU som først nevnt som igjen da ødelegger/kortslutter HK. Og noe som er tatt fra et annet forum med en som har samme problem: * I did some research on this MOBO (it was hard to find actually!) and found out that if I held in the button for 2 seconds it would "reset" and allow for power to steadily surge into the dam thing. This was pieced together from some other forums and folks with the same or similar MOBO as mine. * Lenke til kommentar
qeamer Skrevet 6. september 2014 Forfatter Del Skrevet 6. september 2014 Er en gammel pc, men ja xClaymanx, god teori!P5KCCooler Master 500w igreenQ6600 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 Om du ikke gamer, bytt den ut med en NUC eller lignende Lenke til kommentar
qeamer Skrevet 6. september 2014 Forfatter Del Skrevet 6. september 2014 Er bare til en nevø jeg skal fikse pc'n til, skjermkortet er såpass at det duger ennå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå