Gå til innhold

FØRSTEINNTRYKK: Samsung Galaxy Wear


Anbefalte innlegg

.. som om det var umulig å ha en passform som passer et stort utvalg telefoner. :roll:

 

Greit nok hvis man endrer størrelseklasse vesentlig, men innen samme størrelseklasse burde plastboksen passe alle telefoner.

 

Det er flere ting enn størrelsen som avgjør om telefonen er egnet for VR. hvordan hadde du egentlig tenkt at man skulle gjøre det med en 4,5" mobil i note 4 brillen? putte den i en ramme så den forsegler, og miste mye av bildet på sidene? dessuten må den være amoled pga responstid. og helst klokket til 75hz.

 

 

 

 

 

Kjøpte meg et kamera med dykkehus for en tid tilbake. Strålende fornøyd, helt til ett av barna slapp kamera i bakken og brakk linsa.

 

Kamera fantes ikke lenger i butikken, andre kamera passer ikke, og jeg syntes det var luksus å kaste dykkerhuset til 1700.- i søpla.

 

Resultatet var at jeg måtte betale mer enn jeg likte for et gammelt kamera, slik at det skulle passe i dykkerhuset.

 

Det er også generelt kjedelig å oppgradere til noe nytt som ikke passer. Selv om jeg så klart kan beholde kamera kun til bruk under vann.

 

Ser for meg at man kan komme bort i tilsvarende "utfordringer" her...

er du seriøs? vr brillen kjøpes til note 4. når du kjøper en ny telefon 3 år etterpå vil du selvfølgelig ha en brille som er tilpasset og optimalisert den nye telefonen :p

 

Når du knuser telefonen om 6 mnd, skal du kjøpe ny Note 4 eller model X som nylig ble lansert som du har mer lyst på?

 

Om du går for den nye modellen, skal du også kjøpe nye briller?

 

Jeg innser at ettermarkedet for disse dingsene trolig overgår det potensiale ettermarkedet for mitt dykkerhus, men det er like vel noe å ha i tankene om disse brillene viser seg å koste en del.

 

 

den kommer til å koste 200 dollar. og det er en helt fair pris og ikke noe jeg er bekymra for å ikke kunne gjenbruke...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

.. som om det var umulig å ha en passform som passer et stort utvalg telefoner. :roll:

 

Greit nok hvis man endrer størrelseklasse vesentlig, men innen samme størrelseklasse burde plastboksen passe alle telefoner.

 

Det er flere ting enn størrelsen som avgjør om telefonen er egnet for VR. hvordan hadde du egentlig tenkt at man skulle gjøre det med en 4,5" mobil i note 4 brillen? putte den i en ramme så den forsegler, og miste mye av bildet på sidene? dessuten må den være amoled pga responstid. og helst klokket til 75hz.

Mener du 4,5 tommer er i samme størrelseklasse som Samsung Galaxy Note 4 sine 5,7 tommer?

 

Jeg hadde sett for meg en plastramme med et fleksibelt tøystykke bak a la treningstøy som man skyver telefonen inn i mellom. Omtrent som en litt stram lomme, bare at det naturligvis er åpning for skjermen mot øynene.

 

Hvorfor 75 Hz AMOLED? Greit nok at det gir bedre responstid enn for eksempel 60 Hz IPS, men hvorfor skulle det være et absolutt minstekrav? Vil folk kombinere VR med en 60 Hz IPS-skjerm så liker jeg ikke at noen skal hindre dem i det. Kanskje noen har en telefonskjerm med raskere respons enn Note 4 sin også? Nå eller i framtida.

Lenke til kommentar

 

 

.. som om det var umulig å ha en passform som passer et stort utvalg telefoner. :roll:

 

Greit nok hvis man endrer størrelseklasse vesentlig, men innen samme størrelseklasse burde plastboksen passe alle telefoner.

 

Det er flere ting enn størrelsen som avgjør om telefonen er egnet for VR. hvordan hadde du egentlig tenkt at man skulle gjøre det med en 4,5" mobil i note 4 brillen? putte den i en ramme så den forsegler, og miste mye av bildet på sidene? dessuten må den være amoled pga responstid. og helst klokket til 75hz.

Mener du 4,5 tommer er i samme størrelseklasse som Samsung Galaxy Note 4 sine 5,7 tommer?

 

Jeg hadde sett for meg en plastramme med et fleksibelt tøystykke bak a la treningstøy som man skyver telefonen inn i mellom. Omtrent som en litt stram lomme, bare at det naturligvis er åpning for skjermen mot øynene.

 

Hvorfor 75 Hz AMOLED? Greit nok at det gir bedre responstid enn for eksempel 60 Hz IPS, men hvorfor skulle det være et absolutt minstekrav? Vil folk kombinere VR med en 60 Hz IPS-skjerm så liker jeg ikke at noen skal hindre dem i det. Kanskje noen har en telefonskjerm med raskere respons enn Note 4 sin også? Nå eller i framtida.

 

 

folk blir visst kvalme av ghosting og lav oppdateringsfrekvens på VR

Lenke til kommentar

 

 

 

den kommer til å koste 200 dollar. og det er en helt fair pris og ikke noe jeg er bekymra for å ikke kunne gjenbruke...

 

 

Fair pris? :O Betalte 100 kr for en pappkasse på ebay(etterligning av google cardboard). Det er en fair pris! Klart disse er jo optimalisert til en type telefon og fungerer nok mye mye bedre, men er det verdt 12 ganger så mye? Tvilsomt..

Lenke til kommentar

 

 

 

 

den kommer til å koste 200 dollar. og det er en helt fair pris og ikke noe jeg er bekymra for å ikke kunne gjenbruke...

 

 

Fair pris? :O Betalte 100 kr for en pappkasse på ebay(etterligning av google cardboard). Det er en fair pris! Klart disse er jo optimalisert til en type telefon og fungerer nok mye mye bedre, men er det verdt 12 ganger så mye? Tvilsomt..

 

 

sammenlikner du en papp-plate med gear vr? da tror jeg du burde lese deg opp litt. det er masse sensorer i den brillen for å få bra nok respons på bevegelse og jeg vil kanskje tro at det er lagt litt mer penger i linser og justering og utvikling av produktet?

 

edit: og hvordan fungerer denne kopien din med linser og hus? et produkt som ikke er godt å bruke er ikke verdt en krone engang for meg...

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

den kommer til å koste 200 dollar. og det er en helt fair pris og ikke noe jeg er bekymra for å ikke kunne gjenbruke...

 

 

Fair pris? :O Betalte 100 kr for en pappkasse på ebay(etterligning av google cardboard). Det er en fair pris! Klart disse er jo optimalisert til en type telefon og fungerer nok mye mye bedre, men er det verdt 12 ganger så mye? Tvilsomt..

 

 

sammenlikner du en papp-plate med gear vr? da tror jeg du burde lese deg opp litt. det er masse sensorer i den brillen for å få bra nok respons på bevegelse og jeg vil kanskje tro at det er lagt litt mer penger i linser og justering og utvikling av produktet?

 

edit: og hvordan fungerer denne kopien din med linser og hus? et produkt som ikke er godt å bruke er ikke verdt en krone engang for meg...

 

 

Som jeg sa, de fungerer nok mye bedre. Men prisforskjellen er nok i drøyeste laget. Iallefall da man MÅ kjøpe seg den mobilen også. Totalpris på nesten 10 000 er ganske drøyt vill jeg si. Men det er helt klart lagt inn mye penger i utvikling og det må de jo hente inn igjen.

 

Jeg synes de fungerer utmerket! Bedre enn oculus rift(Nå har jeg bare prøvd oculus rift to ganger og det var nok første utgaven). Men utvalget av applikasjoner er jo begrenset..

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 


 

den kommer til å koste 200 dollar. og det er en helt fair pris og ikke noe jeg er bekymra for å ikke kunne gjenbruke...

 

 

Fair pris? :O Betalte 100 kr for en pappkasse på ebay(etterligning av google cardboard). Det er en fair pris! Klart disse er jo optimalisert til en type telefon og fungerer nok mye mye bedre, men er det verdt 12 ganger så mye? Tvilsomt..

 

 

sammenlikner du en papp-plate med gear vr? da tror jeg du burde lese deg opp litt. det er masse sensorer i den brillen for å få bra nok respons på bevegelse og jeg vil kanskje tro at det er lagt litt mer penger i linser og justering og utvikling av produktet?

 

edit: og hvordan fungerer denne kopien din med linser og hus? et produkt som ikke er godt å bruke er ikke verdt en krone engang for meg...

 

 

Som jeg sa, de fungerer nok mye bedre. Men prisforskjellen er nok i drøyeste laget. Iallefall da man MÅ kjøpe seg den mobilen også. Totalpris på nesten 10 000 er ganske drøyt vill jeg si. Men det er helt klart lagt inn mye penger i utvikling og det må de jo hente inn igjen.

 

Jeg synes de fungerer utmerket! Bedre enn oculus rift(Nå har jeg bare prøvd oculus rift to ganger og det var nok første utgaven). Men utvalget av applikasjoner er jo begrenset..

 

jeg tror ikke det er ikke meningen at man skal kjøpe seg en note 4 for å få VR til å funke, da er det mange andre alternativer, inkludert å vente på den ferdige versjonen. Dette er ekstra utstyr til en telefon som ikke er så gærnt priset specsene tatt i betrakning. Å kalle det en VR løsning til 10 000kr synes jeg blir feil. Jeg får heldivis dekket telefon av jobb, men hadde kjøpt note 4 uansett. så 200 dollar på toppen av noe man allikevel må ha så mener jeg det er greit prisa.

 

De som har testet samsung vr sier at det funker vanvittig bra og det bør det jo gjøre da SDKen er noe av det samme men en note 3 skjerm som har halve oppløsningen. Jeg håper bare man kan feede telefonen med video fra pcen så man kan spille mer avanserte ting.

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...