*F* Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 (endret) Har lenge brukt EAC og FLAC til å rippe mine CD-er. Men nå har jeg byttet harddisk og dermed satt opp windows, og EAC på nytt. Rippingen går fint, men jeg sliter med å få EAC til å konvertere filene til FLAC. Jeg har prøvd både med den inkluderte flac.exe, samt lastet ned fra websiden til flac. Resultatet er uansett bare wav filer. Compression Options ser slik ut: Og prøver jeg test encoder får jeg "No error occured" Benytter jeg "Check for external program retyrn code" får jeg noe alla dette: --------------------------- Warning --------------------------- The external compressor returned an error! Options : -8 -T "artist=Freezepop" -T "title=Harebrained Scheme" -T "album=Freezepop Forever" -T "date=2001" -T "tracknumber=01" -T "genre=" "0tmp2668(.wav" File : \\vm1\m$\Lyd\Ripp\Freezepop\[2001-FLAC-VBR] Freezepop Forever\01 - Harebrained Scheme.wav --------------------------- OK --------------------------- Prøvd litt forskjellige command line options, bla: -8 -T "artist=%artist%" -T "title=%title%" -T "album=%albumtitle%" -T "date=%year%" -T "tracknumber=%tracknr%" -T "genre=%genre%" %source% og -8 -T "artist=%artist%" -T "title=%title%" -T "album=%albumtitle%" -T "date=%year%" -T "tracknumber=%tracknr%" -T "genre=%genre%" -T "ALBUMARTIST=%albuminterpret%" -T "COMMENT=%comment%" -T "COMPOSER=%composer%" %hascover%--picture="%coverfile%"%hascover% %source% og -T "artist=%artist%" -T "title=%title%" -T "album=%albumtitle%" -T "date=%year%" -T "tracknumber=%tracknr%" -T "genre=%genre%" -5 %source% Noen forslag? Endret 6. september 2014 av Evelen! Lenke til kommentar
*F* Skrevet 6. september 2014 Forfatter Del Skrevet 6. september 2014 røvde lagre rett til skrivebordet, og det fungerte. Ting tyder da på at problemet er at FLAC sliter med å jobbe mot nettverksplaseringen \\vm1\m$\ Jeg skal derfor prøve å mappe stasjonen og se om problemet løser seg Lenke til kommentar
*F* Skrevet 6. september 2014 Forfatter Del Skrevet 6. september 2014 Kan bekrefte at overnevnte var problemet. Problem løst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå