HC Alexander Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Hvor kan jeg finne en PS 2 emulator slik at jeg kan spill ps2 spill på min datamaskin? takker for svar! Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Google er din venn Lenke til kommentar
HC Alexander Skrevet 28. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2003 Google er din venn Ja jeg har funnet en emulator men den funka ikke. Eg føle meg helt forfjamset når eg sitter her å leter :gretten: ÅÅÅ Hvis noen vet om en emulator som funke må dere si ifra. Lenke til kommentar
Balle Klorin Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Heh, det er litt morsomt at så mange tror at en ps2 emulator er klar allerede. Hvis du har så lyst å spille på en ps2, så kjøp en brukt på qxl eller noe Men uansett, for de som har interesse av emulatorer er NGemu en bra plass å starte på. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Alle PS2-emulatorene jeg vet om er bare prosjekter som er i alpha/beta stadium. Lette etter sånt for noen dager siden, men fant ingenting som man kunne starte spill med, bare spille av noen grafikk-demoer. Mye bedre å kjøpe en PS2 på dette stadiet, man må lete som pokker for å finne PS2-ROM'ene (selve kjernen i ps2, ikke spill), og de få emulatorene som fins kan knapt kjøre spill enda. De som lager emulatorene deler ikke ut sine ROM-filer, siden de er redde for å bli saksøkt (det er ulovlig). Og Bleem!, den beste PSOne-emulatoren kjører ikke overhodet på Windows XP (totalt inkompatibel). Bare å bite i det sure eplet og slenge ut noen hundrelapper på en PS2 like godt. En annen stor barriere er at PS/PS2-spill er stort sett skreddersydde for joypaden. Å spille sånne spill med mus/keyboard bare suger. Lenke til kommentar
drall Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Er da ikke så vanskelig å finne torrentlinker til ps2 spill... Ett par spill kan faktisk startes opp, men det er langt fra å kunne kalles spillbart. Fps'en er ikke akkurat helt på topp heller. Lenke til kommentar
HC Alexander Skrevet 29. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2003 Stemmer at det ennå er bare prosjekter ut av disse emulatorene, så man må vel bare vente. Takk for svar. :grine: Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 ISO'er finnes du flust med. Det er bare å clone DVD'n det..men emulatorer der spillene funker? Nada. Lenke til kommentar
Swoofah Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Og Bleem!, den beste PSOne-emulatoren kjører ikke overhodet på Windows XP (totalt inkompatibel). Bare å bite i det sure eplet og slenge ut noen hundrelapper på en PS2 like godt. En annen stor barriere er at PS/PS2-spill er stort sett skreddersydde for joypaden. Å spille sånne spill med mus/keyboard bare suger. Det løser du vel da enkelt og greit med å IKKE kjøre XP :> Win2k er vel mye bedre blablabla.. Men er forsåvet enig i at PS/PS2 spill ikke er laget for å spilles med keyboard. Lenke til kommentar
Rincewind Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Og Bleem!, den beste PSOne-emulatoren kjører ikke overhodet på Windows XP (totalt inkompatibel). Bare å bite i det sure eplet og slenge ut noen hundrelapper på en PS2 like godt. En annen stor barriere er at PS/PS2-spill er stort sett skreddersydde for joypaden. Å spille sånne spill med mus/keyboard bare suger. Det løser du vel da enkelt og greit med å IKKE kjøre XP :> Win2k er vel mye bedre blablabla.. Men er forsåvet enig i at PS/PS2 spill ikke er laget for å spilles med keyboard. Ville bare kommentere at hvis du vil ha en virkelig god PSOne emulator som tar alle spill bør du drite i Bleem! og skaffe deg Connectix Virtual Game Station isteden. Et kjapt søk på Google skaffer deg både WinXP-fix og Pentium4-fix til dette progget. Slett litt med Bleem! en stund, men så oppdaget jeg VGS, og siden har jeg aldri hatt problemer. Og til den som klagde over å spille PS-spill med keyboard og mus; Invester en 300-400 kr,- i en akseptabel gamepad. Jeg kjøpte "Thrustmaster Firestorm Dual Power 2" for 1 års tid siden, og siden den gang har det bare vært fryd og gammen å spille alle emu'er, både PSX, SNES og GBA. Lenke til kommentar
rockingchair Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Og Bleem!, den beste PSOne-emulatoren kjører ikke overhodet på Windows XP (totalt inkompatibel). Bare å bite i det sure eplet og slenge ut noen hundrelapper på en PS2 like godt. En annen stor barriere er at PS/PS2-spill er stort sett skreddersydde for joypaden. Å spille sånne spill med mus/keyboard bare suger. Det løser du vel da enkelt og greit med å IKKE kjøre XP :> Win2k er vel mye bedre blablabla.. Men er forsåvet enig i at PS/PS2 spill ikke er laget for å spilles med keyboard. Ikke at jeg har prøvd Bleem! men om jeg ikke tar gruelig feil så er vel dette den eumlutaroen som ble kjøpt opp? Den kommer vertf ikke ut med nye versioner og har vel ikke gjort det på endel år nå heller.. ePSXe er etter min mening den beste PsxEmulatoren. Og den fungerer strålende i Xp. (ePSXe) Det som er morro med PS1 emultator er jo at du kan få bedre grafikken, merker faktisk veeldig til forskjell bare med å skru på AA f.eks. Og med litt godvilje så får du vel til å koble på en skikkelig gamepad og kanskje huke Tv'n på datan. Så er det bare å sette seg i godstolen, dra frem en god tittel og spille i veg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå