Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Forsikringssak ved kollisjon

Gosu

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er litt usikker på om dette er rette plassen og legge denne tråden, men har ikke sett noen andre kategorier som passet bedre :)

Jeg kan jo starte med og si at jeg i går var ute og kjørte bilen min i solskinnet, når jeg da kjørte forbi en skole så kom det en atv ut av et kryss, brøt vikeplikten sin og knuste forskjermen på bilen min :/ det var ingen stor kolisjon, ganske lav fart og så videre, men bilen min fikk en par skader som f.eks knust forskjerm, støtfangern ble vridd og helle høyre siden foran på bilen er bulket inn.

Vi var begge enige om at det var hans skyld og skademelding er fylt ut osv... han tar det på forsikringen sin ettersom han var ganske ung. Det jeg lurer på er om etter reperasjon så kan det være vise forskjeller i lakken og ettersom det er en rød veteran bil jeg kjører kan det være vanskelig og få lakkert de delene på høyre side i riktig farve i forhold til resten av bilen, hvilke krav er det jeg kan sette til reperasjon av bilen ? kan jeg forlange full re-lakkering ved eventuell misfarge i forhold til resten av bilen ? er veldig glad i bilen min så lurer egentlig på hvilke krav jeg kan stille til kvalitet på reperasjonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

om den hel-lakkeres i nesten samme farge vil likevel ikke bilen få fargen den hadde, bare nesten

det er selvfølgelig sant, men om en bare lakkerer den ene forskjermen vil den være stor fare for fargeforskjell, bilen er fra 86 og har derfor fått sin del sol og dermed blitt mørkere i lakken en den var originalt. jeg er selvfølgelig fornøyd hvis de klarer og få samme farge osv, men blir litt skuffet hvis jeg må betale for full re-lakkering selv hvis det skulle være misfarging :/

Lenke til kommentar

En veteranbil er da minst 30 år?

Uansett, hadde en bil som var 25 år gammel da den fikk en skade på høyre bakskjerm. Bulken ble rettet ut å bakskjermen ble lakkert. Det var umulig å se noen forskjeller.

Tror nok profesjonelle lakkeringsverksteder er flinke på dette. Det med at forskjeller oppstår er nok om man gjør det hjemme selv.

Husk at de (sannsynligvis) kan polere bilen mye bedre enn du kan. Det har mye å si på hvordan lakken fremstår.

Endret av xibriz
Lenke til kommentar

En veteranbil er da minst 30 år?

Uansett, hadde en bil som var 25 år gammel da den fikk en skade på høyre bakskjerm. Bulken ble rettet ut å bakskjermen ble lakkert. Det var umulig å noen forskjeller.

Tror nok profesjonelle lakeringsverksteder er flinke på dette. Det med at forskjeller oppstår er nok om man gjør det hjemme selv.

sorry, var en skrivefeil der, bilen er fra 83, la ikke merke til den feilen selv. men ja jeg håper de klarer og få fikset det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...