mfb Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 Tenker å kjøpe min første bil nå, men er en del ting jeg lurer på. Jeg tenker å bruke rundt 30.000 maks, for man må vel opp i den prisklassen for å få en duganes bruktbil som ikke byr på for mange problemer mtp reparasjoner og lignende. Er det da greit å ta opp billån på 30.000 eller er dette veldig dumt? Jeg har fast jobb så nedbetaling er ikke noe problem. Når man da kjøper en bil, hva koster forsikring og årsavgift? Jeg er 24 og aldri hatt bil eller mc før. Er det andre utgifter man og må regne med? Om det er noen andre råd eller spørsmål jeg har oversett hadde jeg satt pris på info:) Lenke til kommentar
Inz4ne Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 Forsikring variere veldig utifra bil og kjørelengde og forsikringsselskap, så det greieste er å finne ut hva slags bil du har lyst på først for deretter å lete etter billig forsikring. Er du ute etter manuelt giret eller automat?Bensin eller diesel?Sedan, stasjonvogn, coupe, cab, eller annet?Når det kommer til prisklasse så er vel alt rundt 30k og nedover biler som bør sjekkes nøye, du kan kjøpe søppel til 35k og finne noe bra til 15k men du må uansett regne med at ikke alt er tipp topp på en bil i denne prisklassen. Det viktigste er å finne en bil du har lyst på evnetuelt flere forskjellige du har lyst på og sjekke ut hva som er kjente problemer med de for deretter å reise å se på noen i din prisklasse og vurdere om den er bra nok for deg.Jeg ville hvertfall holdt meg unna rustfeller, det er dyrt å reparere og ikke så lett å gjøre selv, om du kan gjøre litt selv så reduserer du fort eventuelle reperasjonsutgifter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå