Gå til innhold

Nå vil IS "krigere" hjem ja


Delvis

Anbefalte innlegg

 

 

At de sa det for tjue år siden betyr ikke annet enn at tiden først nå er moden,

Typisk argument som AP og sosialister bruker. Ikke for at du er noen av delene. Men du bruker det samme oppbrukte argument. Et argument de fleste vet og forstår er tøv.

 

 

Siden du later til å snakke for resten av de fleste, skal du få fritt spillerom! Jeg studerer vitenskap og filosofi, og ser på den måten at alt av det som presenteres som noe nytt, er gamle sannheter i moderne forkledning. Så er jeg litt lei meg for at jeg fornærmet profetene dine, du tror visst at de faktisk kommer på sånne "geniale tanker" ut fra sitt uovertrufne intellekt og så klart ved å være på den "riktige" siden av "idiotaksen"

 

Hagen og co sa også på den samme tiden at vi kunne selge sokkelen vår til utlandet for ca 200 milloner kroner, lei deg for at det heller ikke ble noe av?

 

og du hater religiøse .. narr meg gjerne til å le litt mer :wee:

 

Jeg hater ingen, men jeg misliker religioner som ødelegger mennesker.

Jeg har heller ingen profeter og spesielt ikke Hagen, en mann jeg ikke en gang liker. Men han sa for mange år siden en del sannheter og en del tøv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det er helt legitimt og mene FrP sin politikk vekk fra samfunnet. Det er jo derfor vi har ulike partier. Selv om jeg ikke tror at folk ønsker den ideologien vekk. Vi ser jo at AP og andre stadig tar til seg FrP politikk. Problemet er at FrP sa det de innfører i dag for 20-25 år siden. Ting tar tid vet du. At vi en gang om ikke så mange år vil våkne opp og ta til oss alvoret av islamiseringen, er like sikkert som at vi sitter her Geir.

 

 

Dette om at AP innfører det FRP sa for 20 år siden er en skikkelig løgn FRPere likere å gjenta så ofte at folk tror det er sant.

 

Dessverre så er media alt for dårlige til å avlive slike myter og siden folk flest ikke husker hva FRP sa for 20 år siden ja,så slipper de unna. Hadde du derimot studert partiprogram og hva partiene står for så ville løgnen blitt avslørt.

 

Men for all del, selvsagt har FRP klart å trekke det politiske klimaet mot høyre. Når FRP klarer å piske opp nok fremmedfrykt må selvsagt partier som AP ta konsekvensen av det dersom de skal beholde posisjonen sin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det er helt legitimt og mene FrP sin politikk vekk fra samfunnet. Det er jo derfor vi har ulike partier. Selv om jeg ikke tror at folk ønsker den ideologien vekk. Vi ser jo at AP og andre stadig tar til seg FrP politikk. Problemet er at FrP sa det de innfører i dag for 20-25 år siden. Ting tar tid vet du. At vi en gang om ikke så mange år vil våkne opp og ta til oss alvoret av islamiseringen, er like sikkert som at vi sitter her Geir.

 

 

Dette om at AP innfører det FRP sa for 20 år siden er en skikkelig løgn FRPere likere å gjenta så ofte at folk tror det er sant.

 

 

At du tror det er løgn er nok bare fordi du ikke vet bedre. Du nevner media. Hadde de kunnet tatt FrP på noe, så hadde de gjort det. Så forsøk igjen.

Lenke til kommentar

Skal vi tro artikkelen, så er vel det de kom for å kjempe mot Assad-regimet, ikke å drive muslimsk gjengkrig. De er i så fall blitt bondefanget. Så kan man si at det burde de ha skjønt før, men nå er det kanskje ikke så enkelt å desertere fra IS...

 

Ja, dette ser ut til å være folk som har reist for å kjempe mot Assads styrker. De endte opp i IS, og da slåss de ikke lenger for det de tror/trodde på.

 

I utgangspunktet er dette greit nok, og det blir feil å legge all skyld på på dem når de endte opp i IS. Men jeg får en dårlig smak i munnen av folk som er så fundamentalistiske at de er villige til å dra i krigen i et annet land for en religion.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvis folk ikke har ting og alle mulige tang (les; verdslig sucsess), slik vi har det her, men kanskje bare har sin "religion", så er det helt forståelig at den blir veldig viktig for dem. For oss blir det kanskje forståelig, hvis vi mister alt vi har, og så ser på hva vi da står tilbake med.

Lenke til kommentar

Dette er danskenes «nødutgang» for radikaliserte muslimer

 

Over hundre unge dansker har reist til Syria og muligens også Irak, ifølge det danske overvåkningspolitiet PET. Rundt 30 av disse er fra Århus. I tillegg til de som reiser, er radikalisering av unge muslimer et økende problem i enkelte miljøer i den danske byen. For å hindre at disse følger etter til Syria og Irak, og for å ta hånd om de som måtte komme hjem, har de lokale myndighetene nå startet opp et nyskapende rehabiliteringsprogram.
Kort fortalt: En rømningsvei fra radikaliseringen, og hjelp til å få livet tilbake på rett spor uten trusselen om straffeforfølgning.
Programmet er et samarbeid mellom velferdstjenester og politi i Århus, Danmarks nest største by. De tilbyr behandling for skader og psykologiske traumer til de hjemkomne krigerne og til de frivillige som har jobbet humanitært. De bistår dem også med å finne arbeid eller fortsette sin utdanning.
Programmet gir også støtte til familiene til unge som er i Syria, eller som er kommet en radikaliseringsprosess. Hjelpen strekker seg fra å hjelpe dem med å holde kontakten via nettet, til å opprettholde forbindelsene med offentlige tjenestemenn, konsulater og etterretningsorganisasjoner for å bidra til å få deres slektninger hjem når de ønsker det.
Geir :)
Lenke til kommentar

Hvis folk ikke har ting og alle mulige tang (les; verdslig sucsess), slik vi har det her, men kanskje bare har sin "religion", så er det helt forståelig at den blir veldig viktig for dem. For oss blir det kanskje forståelig, hvis vi mister alt vi har, og så ser på hva vi da står tilbake med.

 

Mange (de fleste?) av de som reiser for å krige er vel unge menn i middelklassen som ikke mangler materielle goder.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Hvis folk ikke har ting og alle mulige tang (les; verdslig sucsess), slik vi har det her, men kanskje bare har sin "religion", så er det helt forståelig at den blir veldig viktig for dem. For oss blir det kanskje forståelig, hvis vi mister alt vi har, og så ser på hva vi da står tilbake med.

 

Mange (de fleste?) av de som reiser for å krige er vel unge menn i middelklassen som ikke mangler materielle goder.

 

 

Ja, det er mulig det, men hva får deg til å tro at nettopp de er så opptatt av religionen?

Lenke til kommentar

 

Dette er danskenes «nødutgang» for radikaliserte muslimer

 

Over hundre unge dansker har reist til Syria og muligens også Irak, ifølge det danske overvåkningspolitiet PET. Rundt 30 av disse er fra Århus. I tillegg til de som reiser, er radikalisering av unge muslimer et økende problem i enkelte miljøer i den danske byen. For å hindre at disse følger etter til Syria og Irak, og for å ta hånd om de som måtte komme hjem, har de lokale myndighetene nå startet opp et nyskapende rehabiliteringsprogram.
Kort fortalt: En rømningsvei fra radikaliseringen, og hjelp til å få livet tilbake på rett spor uten trusselen om straffeforfølgning.
Programmet er et samarbeid mellom velferdstjenester og politi i Århus, Danmarks nest største by. De tilbyr behandling for skader og psykologiske traumer til de hjemkomne krigerne og til de frivillige som har jobbet humanitært. De bistår dem også med å finne arbeid eller fortsette sin utdanning.
Programmet gir også støtte til familiene til unge som er i Syria, eller som er kommet en radikaliseringsprosess. Hjelpen strekker seg fra å hjelpe dem med å holde kontakten via nettet, til å opprettholde forbindelsene med offentlige tjenestemenn, konsulater og etterretningsorganisasjoner for å bidra til å få deres slektninger hjem når de ønsker det.
Geir :)

 

 

Spørsmålet er om man kan stole på dem da, altså at de ikke bare spiller de ikke vil være radikale lenger. Det er jo på den måten spioner og agenter infiltrerer seg, ved å spille at de er på motstanderens side.

 

Kan ikke se at det er noe praktisk preventivt ved det opplegget, som gjør at man ikke er like langt ndg hvilken risiko man tar.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er om man kan stole på dem da, altså at de ikke bare spiller de ikke vil være radikale lenger.

 

Det er selvsagt mulig at en og annen "spiller". Men det spiller ingen som helst rolle. Den tiden de "spiller" moderate får de ikke vært ekstreme eller oppmuntret andre til å være det.

 

Det er jo på den måten spioner og agenter infiltrerer seg, ved å spille at de er på motstanderens side.

 

Nå har du sett for mye James Bond. Det er snakk om radikale ungdommer dette, ikke CIA-agenter.

 

Kan ikke se at det er noe praktisk preventivt ved det opplegget, som gjør at man ikke er like langt ndg hvilken risiko man tar.

 

 

Men det gjør altså jeg. Det blir ikke færre islamister av å øke konfliktnivået. Dette minker det, og gjør at folk som ellers ville havnet i klypene på ulike Ummah'er et alternativ. Og det kan "rehabilitere" de som alt har havner utenfor.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

Vet ikke helt jeg, kan sikkert få snudd noen bort fra radikaliseringen, men hva med de som eventuelt er sovende agenter?

Vanskelig å si nøyaktig hva som bør gjøres i denne situasjonen , jeg må si at jeg heller litt for å tillate hjemreise for de som deltok i humanitær hjelp og eventuelt straffeforfølge og gi videre behandling for radikalisme i fengsel for de som har deltatt i voldelige handlinger og drept mennesker.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

 

Men det gjør altså jeg. Det blir ikke færre islamister av å øke konfliktnivået. Dette minker det, og gjør at folk som ellers ville havnet i klypene på ulike Ummah'er et alternativ. Og det kan "rehabilitere" de som alt har havner utenfor.

 

Geir :)

 

 

Jovel. Men har en mistanke om at å forsøke frede og ubetydeliggjøre Islamisme på den måten, er som å gjøre det samme med et farlig virus. Det befinner seg tydeligvis nemlig på samme plan. Er de først bitt, blir de del av en drivkraft og agenda som er ustoppelig og varer livet ut: "Islamiser hele verden og utrydd enhver som ikke lar seg omvende".

 

Har man eksempler på at noen slike påviselig har latt seg "rehabilitere"?

Lenke til kommentar

Vet ikke helt jeg, kan sikkert få snudd noen bort fra radikaliseringen, men hva med de som eventuelt er sovende agenter?

 

De som sover blir ikke mindre agenter av at vi gjør ingenting...

 

 

Jovel. Men har en mistanke om at å forsøke frede og ubetydeliggjøre Islamisme på den måten, er som å gjøre det samme med et farlig virus.

 

Det er ingen som snakker om å "frede" islamisme. Dette dreier seg om å behandle viruset før det har utviklet seg så langt at man må amputere. Det er fornuftig i medisinens verden som i ideologiens.

 

Det er alltid mulig å rehabilitere. Muslimer er ikke anderledes bygget, rent genetisk. Nå er det ikke alltid at rehabiliteringen lykkes, men det er ikke noe argument for ikke å prøve. Ideologi er en kamp mellom tanker, og ingen av dem er uungåelige.

 

Målet med slike programmer er ikke å stoppe agendaen, det er å få individene som som bærer agendaen til å legge den fra seg.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Det spørs om radikalisert Islam ikke skiller seg ut fra det meste annet der.

Greit nok, kan gjerne være med på forsøket. Men det vil nok innebære en risiko. Tviler på at "fornuft" hjelper mot noe så eksepsjonelt giftig og lumsk som R Islam. Kun kort prosess, dessverre.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Det spørs om radikalisert Islam ikke skiller seg ut fra det meste annet der.

 

Det er fortsatt snakk om mennesker. Det er ikke noe mystisk ved islam som forandrer hjernen slik at den fungerer anderledes.

 

Kun kort prosess, dessverre.

 

 

Nå virker det ikke som de landene i verden som bruker "kort prosess"-metoden har noe mindre problemer med ekstremisme. Tvert om, det er nettopp kjennetegnet på at landet er ekstremistisk i utgangspunktet. Om vi ønsker å være anderledes, så må vi vise det i vårt valg av metoder.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Vet ikke helt jeg, kan sikkert få snudd noen bort fra radikaliseringen, men hva med de som eventuelt er sovende agenter?

Vanskelig å si nøyaktig hva som bør gjøres i denne situasjonen , jeg må si at jeg heller litt for å tillate hjemreise for de som deltok i humanitær hjelp og eventuelt straffeforfølge og gi videre behandling for radikalisme i fengsel for de som har deltatt i voldelige handlinger og drept mennesker.

 

 

Tar vi vare på våre egne soldater, godt nok? Og hva blir egentlig forskjellen på våre og disse ulovlig stridende?

 

Så hvor mange sånne "tikkende bomber" har vi allerede gående løs .. burde ikke alle typer "krigere" få samme behandling ..

 

 

Spor av død

– Hver for seg er dette lokale forbrytelser, men sammenholdt tegner de et bilde av et lydløst fenomen, et spor av død og hjertesorg som krysser landet, skriver The New York Times.

Pentagon fører ingen oversikt over forbrytelsene de hjemvendte soldatene begår, ei heller det amerikanske justisdepartementet.

Avisen har derfor møysommelig puslet sammen en oversikt ved å finlese aviser, politi- og rettsprotokoller i samtlige delstater, og sammenholde dem med militære dokumenter, men medgir at anslaget over antall drap trolig er lavt.

Avisen har også intervjuet en rekke av gjerningsmennene, forsvarerne, familiemedlemmer, ofrenes etterlatte, militære tjenestemenn og representanter for påtalemakten, og forteller i detalj om flere av drapene som er begått.

Lenke til kommentar

Heroin misbrukere er også snakk om mennesker. Tviler på det er lettere rehabilitere en Islamist enn en H misbruker.

 

"Kort prosess" var kanskje noe misvisende. Mener ikke at vi skal avrette noen, men at kun hardt mot hardt resolutt holdning kan stoppe islamisme.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...