Gå til innhold

Nå vil IS "krigere" hjem ja

Delvis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

La oss nå for guds skyld være litt på offensiven her, istedenfor å måtte ta lærdom av nok en tragedie. Jeg er i alle fall ikke i tvil om at noe kommer til å skje i landet vårt snart. Kanskje ikke nå, men innen fem år så får vi nok en lærdom.

Vi vil helt sikkert bli rammet av islamsk terror. La oss da håpe at det er dem som i dag ikke vil gjøre noe som rammes, de naive som hyler om rettigheter for dem som dro fra sitt land for og kjempe i mot alt vårt Norge står for.

Lenke til kommentar

Vi vil helt sikkert bli rammet av islamsk terror. La oss da håpe at det er dem som i dag ikke vil gjøre noe som rammes, de naive som hyler om rettigheter for dem som dro fra sitt land for og kjempe i mot alt vårt Norge står for.

Det var voksent sagt.

Geir :)

Ikke spesielt voksent, men ærlig og ikke minst rettferdig. Det vil jo ikke være rettferdig om folk som har advart blir rammet.

Lenke til kommentar

Nå mener jo ikke jeg at vi skal ofre rettsstaten. Men ha et unntak for terrorister.

Er det da en rettsstat lenger? Jeg forstod for noen dager siden at du ville omdefinere dette til en krigssituasjon, for å slippe rettsstatens forpliktelser...?

Nettopp. Vi bør se på situasjon som om vi er i krig mot disse islamistene.

Lenke til kommentar

La oss nå for guds skyld være litt på offensiven her, istedenfor å måtte ta lærdom av nok en tragedie. Jeg er i alle fall ikke i tvil om at noe kommer til å skje i landet vårt snart. Kanskje ikke nå, men innen fem år så får vi nok en lærdom.

Jeg vil nå si det er mer naivt å tro at vi kan avvikle rettsstaten litt uten å ødelegge den, og ellers ser jeg lite "hyling" fra de som poengterer at vi faktisk har lovverk og rettssystem av gode grunner.

Lenke til kommentar

Jeg vil nå si det er mer naivt å tro at vi kan avvikle rettsstaten litt uten å ødelegge den, og ellers ser jeg lite "hyling" fra de som poengterer at vi faktisk har lovverk og rettssystem av gode grunner.

Hyling er bare en uttrykksmåte om noe man finner naivt, lite klokt osv.

Vi må se på disse islamistiske krigerne som terrorister i en krig vi er en del av

Lenke til kommentar

Hyling er bare en uttrykksmåte om noe man finner naivt, lite klokt osv.

Vi må se på disse islamistiske krigerne som terrorister i en krig vi er en del av

Det kan man gjerne gjøre med "islamistkrigerne" som sloss for IS osv. Det kan man derimot ikke gjøre mot de som driver humanitrt arbeid, sloss mot Assad eller kanskje til og med mot IS.

Lenke til kommentar

La meg spørre en ting..hadde du vært mere tilfreds hvis det var en islamsk terrorist som drepte alle ungene på utøya istedet for en nordmann? Da kunne jo alle "det var det jeg visste" smårasistene får beviset sitt.

Hva smårasister eller storrasister måtte mene om det aner jeg ikke. For min del ville det vært en grufull terror handling uansett hvem som hadde begått dette. Ville det vært lettere for deg om det var en muslim?

Lenke til kommentar

La meg spørre en ting..hadde du vært mere tilfreds hvis det var en islamsk terrorist som drepte alle ungene på utøya istedet for en nordmann? Da kunne jo alle "det var det jeg visste" smårasistene får beviset sitt.

Var dette et spørsmål til meg, eller hva var det egentlig relatert til? :huh:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Siden det er såpass mange etnisk norske ekstremister som deltar her, er denne artikkelen verdt å få med seg, og noe som jeg er helt enig i

Enkelte islamofober vil alltid hevde at fordømmelsene ikke er oppriktige. Disse kreftene opptrer da som nyttige idioter for grupper som ISIL. Deres mål er splittelse og hat. Ikke forsoning og gjensidig respekt. Ekstremismens viktigste drivkraft er selve virkemidlene, å spre frykt og hat. Vi må ikke gå i den fellen det er å gå ekstremismens ærend. Da oppnår ekstremistene bekreftelse på verdensbilde de ønsker å skape, og rekrutteringen deres øker.

Lenke til kommentar

Er dette innlegg til meg Geir? For da forstår jeg på ingen måte hva du tenker?

Sorry, det kom en del innlegg imellom. Jeg refererer til dette innlegget:

Og dette:

Ikke spesielt voksent, men ærlig og ikke minst rettferdig. Det vil jo ikke være rettferdig om folk som har advart blir rammet.

Og det jeg tenker er som følger: Etter Utøya kom det en rekke innlegg her og på andre forum fra mer og mindre ekstreme nasjonalister som sa at uten Arberiderpartiets politikk ville heller ikke ABB begått sin terror. Derav konkluderte de med at dette var Arbeiderpartiets feil i utgangspunktet, fordi de hadde latt alle disse menneskene ("svartinger", "muslimjævler", "ikke-vestlige innvandrere", sett inn uttrykk som reflekterer hvor ytterliggående vedkommendes ståsted var.) Ergo var ungdommen på Utøya rettferdige ofre.

Du sier at dersom det kommer terror fra norske islamister, så er det rettferdig -og endog at du håper - at det rammer dem som slapp dem inn i utgangspunktet. (Eller ikke stengte dem ute. Eller ikke gjorde "noe"...)

Begge deler forteller at noen er rettferdige ofre på grunn av sine meninger. Altså "dem som i dag ikke vil gjøre noe".

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og det jeg tenker er som følger: Etter Utøya kom det en rekke innlegg her og på andre forum fra mer og mindre ekstreme nasjonalister som sa at uten Arberiderpartiets politikk ville heller ikke ABB begått sin terror. Derav konkluderte de med at dette var Arbeiderpartiets feil i utgangspunktet, fordi de hadde latt alle disse menneskene ("svartinger", "muslimjævler", "ikke-vestlige innvandrere", sett inn uttrykk som reflekterer hvor ytterliggående vedkommendes ståsted var.) Ergo var ungdommen på Utøya rettferdige ofre.

Nå har faktisk ABB selv sagt at uten AP sin innvandringspolitikk, så ville han ikke gjort det han gjorde. ABB angrep faktisk AP og AUF, pga. deres politikk. Men om man gir etter, så vinner terroren ikke sant. Det blir som at vi som er skeptiske til islamiseringen som foregår rundt oss skulle gitt opp og ytret oss, kun fordi PK propagandaen hylte rasisme. Da ville pøblene vunnet. Alle må få ytre seg fritt, uten og bli stemplet det ene eller andre. Det er jo slik et demokratisk samfunn lever. Endringer og ulike meninger er positivt.

Lenke til kommentar

Siden det er såpass mange etnisk norske ekstremister som deltar her, er denne artikkelen verdt å få med seg, og noe som jeg er helt enig i

Enkelte islamofober vil alltid hevde at fordømmelsene ikke er oppriktige. Disse kreftene opptrer da som nyttige idioter for grupper som ISIL. Deres mål er splittelse og hat. Ikke forsoning og gjensidig respekt. Ekstremismens viktigste drivkraft er selve virkemidlene, å spre frykt og hat. Vi må ikke gå i den fellen det er å gå ekstremismens ærend. Da oppnår ekstremistene bekreftelse på verdensbilde de ønsker å skape, og rekrutteringen deres øker.

Så det er det, mange etnisk Norske extremister som deltar her? Hvem da?

Lenke til kommentar

Nå har faktisk ABB selv sagt at uten AP sin innvandringspolitikk, så ville han ikke gjort det han gjorde. ABB angrep faktisk AP og AUF, pga. deres politikk. Men om man gir etter, så vinner terroren ikke sant. Det blir som at vi som er skeptiske til islamiseringen som foregår rundt oss skulle gitt opp og ytret oss, kun fordi PK propagandaen hylte rasisme. Da ville pøblene vunnet. Alle må få ytre seg fritt, uten og bli stemplet det ene eller andre. Det er jo slik et demokratisk samfunn lever. Endringer og ulike meninger er positivt.

Og hvordan forklarer dette de to innleggene jeg siterte. Var AP og AUF rettferdige ofre? Hvis nei, er sånne som meg rettferdige ofre for islamistisk terror fordi vi ikke vil ofre rettsstaten i kampen mot terror?

"Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety." -Benjamin Franklin

Du får ytre deg fritt. Jeg også. Med noen kjedelige begrensninger. Her på forumet mer enn de fleste steder.

Men nei, det betyr ikke at vi ikke må finne oss i at meningsmotstandere setter halen på grisen. Om vi mener at de bommer, får vi heller si hvorfor. Eller putte det i signaturen, hvis vi antar at det mangler injurierende kraft...

Så det er det, mange etnisk Norske extremister som deltar her? Hvem da?

Her på forumet er det en del av dem ja. Både høyreorienterte konspirasjonsfanatikere, ekstreme nasjonalister og nynazister. (Venstreekstreme ditto også, men jeg antar at disse ikke var tema denne gangen.)

Nå er de så fåtallige her i landet at de er nødt til å leke Tordenskiolds soldater, så noen ganger er de på andre forum og plaffer løs med sin verbale ammunisjon.

Jeg vil ikke navngi noen. Awarewolf får snakke for seg.

Lenke til kommentar

Javel. Ja folk på utsiden ser kanskje noe bedre enn man selv ser det. Ønsker iallefall ikke være ekstemist jeg, og tror ikke på at jeg er det heller. Vet jeg er litt rar, men extremist virker ikke riktig. Ønsker ingen noe ondt.

Nå ser det ut som Islamister er sånn helt forskudd, at de godt går i døden selv hvis de kan oppnå gevinst. Med terror feks. Minner om Japanke soldater under krigen, Kamikaze flyvere osv. Ingenting stopper dem.
Og det er jo litt skremmende da, at det befinner seg en del slike som også etablerer seg i fredelige Norge, med snille familier og alt det vi har vet du. Vår fred og greihet, stort sett da(som det har vært hvertfall). Og så hører vi slike vil "hjem" fra det de var med på der nede. Det blir litt enkelt, men det var ikke så dumt forslag å stille noen krav. En slik som er kommet hjem til Nord norge er også blitt anholdt og siktet. Leste jeg i avisen for noen dager siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...